Premiér Bohuslav Sobotka přiznal, že to byl on, kdo prosadil na post náměstka ministra dopravy Kamila Rudoleckého. Ten přitom v roce 2004 jako úředník antimonopolního úřadu posvětil právě tehdejšímu ministru financí Sobotkovi nevýhodnou privatizaci OKD. Poskytl mu tím alibi a ochránil jej před nynějším rozsáhlým vyšetřováním.
A Sobotka, už jako premiér, Rudoleckého prosadil na post náměstka za ČSSD. Náhle, aniž by měl Rudolecký s ČSSD něco blíže společného. Kruh se uzavírá? Ne, podle obou je to náhoda.
"Jakoukoliv spojitost vylučuji, neboť jsem netušil, že rozhodnutí (o OKD - pozn. red.) podepsal pan Rudolecký," reagoval nejdříve Sobotka. Ve stejném duchu se vyjádřil i Rudolecký.
Historka o Rudoleckém
Až když MF DNES v minulých dnech rozplétala jejich vztah, přišli oba muži se zajímavou historkou, jak se Rudolecký na nynější ministerstvo dopravy dostal. "Zaslal jsem životopis paní Běle Hejné, o které jsem věděl, že měla na starosti personální rezervy ČSSD," napsal redakci Rudolecký.
Hejná byla šéfkou sekretariátu Sobotky v Lidovém domě a nedávno s ním přešla na Úřad vlády do funkce ředitelky kabinetu premiéra.
Sobotka tvrdí, že nejdříve počítal na ministerstvo s Pavlem Švagrem, exmanažerem drah. "K tomu se ale ANO stavělo odmítavě s tím, že preferují nestranického odborníka," popsal Sobotka. Proto se prý začal ve svém sekretariátu probírat životopisy. A... Natrefil na Rudoleckého.
"Měli jsme v Lidovém domě k dispozici několik šanonů životopisů, se kterými jsem pracoval. Dohromady je dávala paní Hejná," vysvětlil premiér, jak vybral Rudoleckého na post ministerského náměstka.
O tuto funkci je při tvorbě každé vlády rvačka a bývá předmětem složitých politických dohod.