Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Snímky z dovolené politiků, lobbistů a byznysmenů šíří bývalý šéf rozvědky

  0:02aktualizováno  0:02
Expremiéra Topolánka sledovali během dovolené s dalšími politiky, lobbisty a byznysmeny vyškolení profesionálové. Měli na předsedu ODS získat usvědčující materiály, které by mu uškodily před parlamentními volbami. Fotografie a videa, které při Topolánkově pobytu v Toskánsku pořídili, šíří nyní do médií bývalý šéf rozvědky Karel Randák.

V úterý předal MF DNES téměř 290 snímků a čtyři desítky videozáběrů, na nichž je zachycen Topolánek a další politici, lobbisté a manažeři velkých firem, jak tráví luxusní dovolenou v letovisku Monte Argentario na jachtách a v rezidencích. Randák řekl, že dostal tip, kde tito lidé budou, a měl úkol to zdokumentovat.

Karel Randák zadavatele neprozradil. Je pravděpodobné, že on sám jako bývalý šéf špionů byl pouhým "vykonavatelem" zakázky. Má totiž v této oblasti bohaté zkušenosti, a navíc zná lidi, kteří jsou ve sledování skutečnými profesionály. A mají na to i potřebné vybavení. Několikadenní sledování přijde odhadem na půl milionu korun.

"Jsem sledován dlouho. Domnívám se, že sledovačky může řídit Randákova skupina," napsal z Itálie Topolánek.

Mirek Topolánek na dovolené v Itálii.

Když reportér MF DNES Randáka informoval, že vzhledem k závažnosti případu zveřejní, kdo redakci fotografie předal, reagoval: "Pokud mě uvedete, popřu to."

Otázkou je, komu stojí za to platit za Topolánkovo sledování. V úvahu připadá několik scénářů. Buď je to akce konkurenční sociální demokracie, nebo boj o moc uvnitř ODS. Vyloučit nelze ani to, že jde o soukromou iniciativu.

Mirek Topolánek na dovolené v Itálii.

Jméno Randák je v poslední době známé především ve spojitosti s ČSSD. Byl to právě on, kdo s největší pravděpodobností vynesl záznam schůzky lobbisty Miroslava Šloufa a hradního kancléře Jiřího Weigla, když se sešli v hotelu Savoy krátce před prezidentskou volbou. Záznam se pak podle všeho přes šéfa marketingu ČSSD Petra Dimuna dostal do médií.

Možné také je, že za sledováním Topolánka stojí lidé z okruhu jeho hlavního stranického rivala Pavla Béma. Dimun účast ČSSD na sledování politického rivala popřel. Bém nereagoval.

KDO A ZA KOLIK SNÍMKY POŘÍDIL?

Přečtěte si analýzu, komu a za kolik se vyplatí sledovat Mirka Topolánka

Problematický je však i samotný obsah pořízených fotografií a videí.

Je z nich patrné, že se zde předseda ODS rekreoval například s šéfem energetického gigantu ČEZ Martinem Romanem, jeho lobbistou Vladimírem Johanesem a exministrem dopravy Alešem Řebíčkem.

To je pro Topolánka problém – měl by vysvětlit, proč se v Itálii slunil ve společnosti šéfa ČEZ Romana jen pár dní poté, co zákonodárci přiklepli této firmě desítky miliard korun. A objasnit, kolik nákladná dovolená stála a kdo a jak ji platil.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.