Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sněmovna zamítla více reklamy pro Českou televizi

  14:03aktualizováno  14:41
Rozsah reklamy v České televizi zůstane na polovině procenta vysílacího času. Zvýšení, které navrhoval poslanec Petr Rafaj z ČSSD, poslanci neschválili. Problém ale zřejmě budou brzy řešit znovu. Na reklamním trhu zuří tuhý boj.
S ubývající reklamou na ČT se inzerenti přesunuli na Novu a Primu a ty ceny vyhnaly nahoru. Ilustrační foto

S ubývající reklamou na ČT se inzerenti přesunuli na Novu a Primu a ty ceny vyhnaly nahoru. Ilustrační foto | foto: Robert ZlatohlávekMF DNES

Situaci chtěl změnit ve prospěch ČT poslanec ČSSD Petr Rafaj. Pomocí tzv. přílepku k jednomu z bankovních zákonů prosazoval navýšení reklamy ve veřejnoprávní televizi na původní jedno procento vysílacího času.

Sněmovna totiž množství reklamy ve vysílání ČT předloni snížila, letos je to už půl procenta. Už příští rok by ale reklama měla z ČT zmizet úplně. Důvodem byl mimo jiné plánovaný start digitálních televizí, který byl ale odložen - více zde

Očekávaný start digitálních televizí se odsunul na neurčito a trh tak ovládly soukromé televize Nova a Prima.

Ty zároveň vyhnaly ceny za reklamu nahoru, leckdy až o dvacet procent. Podle odhadů vyčlení firmy na reklamu až devět miliard ročně.

Snížení příjmů z reklamy mají navíc televizi vynahrazovat koncesionářské poplatky, které se postupně zvyšují. Od ledna činí 120 korun, příští rok by měly dosáhnout 135 korun za měsíc.

Sněmovna se chce k problému vrátit
Poslanec Rafaj navrhoval, aby 30 procent zisku z reklamy České televize v roce 2008 plynulo na digitalizaci, po dalších 30 procentech pak na archiv ČT a na podporu kinematografie.

To poslanci uvítali. Vadilo jim ale, že by pak Česká televize měla vyšší příjmy jak z reklamy, tak z poplatků.

ČT odhaduje, že letos její příjmy z reklamy při objemu půl procenta vysílacího času klesnou oproti loňskému roku o přibližně 326 milionů korun, tedy asi na 724 milionů.

Poslanecká sněmovna však návrh na navýšení reklamního času zamítla. Pro hlasovali jen sociální demokraté. Ostatní byli proti nebo se zdrželi.

"Zákonem bychom skutečně mohli napáchat více škody než užitku," varoval už minulý týden Petr Pleva z ODS.

Mluvčí České televize Martin Krafl se k výsledkům hlasování příliš vyjadřovat nechtěl."Není to náš návrh. Bereme to na vědomí, akceptujeme to," sdělil iDNES.cz.

I když Sněmovna zákon odmítla, uznává, že je potřeba situaci řešit. V blízké době by se tak poslanci chtěli k problematice vrátit.

Rozporuplné reakce
Návrh na zvýšení reklamní kvóty pro ČT se přirozeně líbil reklamním agenturám, proti byla Nova.

"Je to pozitivní návrh. Existuje duopol Novy a Primy, který už reálně zvýšil ceny o dvacet procent," řekl MF DNES prezident asociace reklamních agentur Pavel Brabec. Zároveň varoval, že by se zvýšení cen za reklamu mohlo promítnout i do cen výrobků.

Ředitel TV Nova Petr Dvořák je zásadně proti. Podle něj je návrh nekoncepční a nebyl dostatečně projednán v příslušných výborech.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš (19. října 2017)
Máte máslo na hlavě, řekl Zaorálek. Co jste dokázal za 27 let? opáčil Babiš

Více než tři roky spolu šéf ANO Andrej Babiš a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek seděli v jedné vládě, ale to už podle jejich posledního televizního duelu den...  celý článek

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Baráčky jak lepidlem k sobě přilepené. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
V šesté Otázce vyhrál Hynek, zrušil by možnost udělit milost během stíhání

V šestém kole Otázky pro prezidenta zvítězil její nejnovější účastník Jiří Hynek. Podle šéfa Asociace zbrojního průmyslu není třeba pravomoci prezidenta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.