Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenský rektor koupil luxusní limuzínu. V kraksně jezdit nelze, říká

  15:35aktualizováno  15:35
Slovenský rektor Univerzity Komenského v Bratislavě čelí kritice za nákup nové luxusní limuzíny. Karol Mičieta pořízení Mercedesu Benz třídy E za v přepočtu 1,5 milionu korun obhajuje potřebou bezpečnějšího i reprezentativnějšího vozu. Škola přitom funguje díky státním dotacím, ročně dostává okolo 80 milionů eur.

Mercedes-Benz třídy E, který nechal pořídit rektor slovenské univerzity. Ilustrační foto | foto: Mercedes-Benz

Nákupu luxusního vozu za 63 tisíc eur si všímá slovenský deník SME.sk. "I když jsme veřejná vysoká škola, musíte pochopit, že jsme financováni z více zdrojů, takže i z naší vlastní činnosti. Všechno zveřejňujeme, jsme transparentní. Ale nemůžete se přece nechat zabít ve staré kraksně," bránil nákup rektor Mičieta.

Dosud jezdil v audi, které bylo staré osm let. Prý už nevyhovovalo z hlediska bezpečnosti. Stříbrný mercedes navíc potřebuje i kvůli reprezentaci. "Nejezdíme v něm do samoobsluhy, ale do Prahy, Košic, Vídně, Brna," citoval rektora deník.

O zakázku soutěžila jen jediná společnost - MotorCar, Mičieta však odmítá, že by byla soutěž ušitá pro ně na míru. Prý od nich dostali "super slevu na barvu" v hodnotě sedm tisíc eur (asi 177 tisíc korun) a rovněž výhodnou záruku a havarijní pojištění.

Na rozdíl od Mičiety jezdí jeho kolegové v mnohem starších a levnějších autech. Rektor Ekonomické univerzity Rudolf Sivák má deset let starý mercedes. Libor Vozár z Univerzity Konštantína Filozofa v Nitře zase jezdí v Peugeotu 607 starém jedenáct let, který zdědil po svém předchůdci.

"Vyhovuje mi, nepotřebuju nový," uvedl Vozár, který je zároveň předsedou Slovenské konference rektorů. Ta podle něj neuvažuje, že by stanovila nějaký strop pro nákupy podobného typu.

O něco podobného se přitom pokusila slovenská strana Svoboda a Solidarita, která byla v letech 2010 až 2012 ve vládě. Žádala, aby byl na vládní auta stanoven limit 40 tisíc eur. Voliči tento krok v referendu sice podpořili, jenže hlasování provázela nízká účast, takže nápad neprošel.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.