Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenská televize vře kvůli výpovědím

  11:29aktualizováno  11:29
Polovina zaměstnanců slovenské televize dostala vyhazov. Odbory ale považují výpovědi za neplatné a nelíbí se jim ani způsob, jakým se lidé o svém propuštění dozvěděli. Vyzývají proto členy Rady Slovenské televize a politiky, aby odvolali generálního ředitele.

Rozhodnutí o své nadbytečnosti si v pondělí vyzvedlo 1015 lidí.

Výpovědi jsou neplatné, chybí na nich originální podpis generálního ředitele televize Richarda Rybníčka, prohlásil podle slovenského deníku Pravda na setkání televizních odborářů šéf Odborů audiovizuálních tvůrců Peter Tóth.

Kromě toho odboráři iniciovali petici za okamžité svolání mimořádného zasedání televizní rady. Jediným bodem jednání má být odvolání Rybníčka z funkce, protože podle nich jeho rozhodnutí likvidují státní televizi, nedodržuje platné zákony a ponižuje lidskou důstojnost pracovníků televize.

Odboráři navíc plánují v nejbližších dnech podat na příslušnou prokuraturu žádost o zastavení všech procesů spojených s hromadným propouštěním v STV.

Podle odborových předáků mělo vedení zaměstnancům předat rozhodnutí o jejich nadbytečnosti osobně a ne hromadně.

Lidé totiž v pondělí stáli v několikametrovém čtyřstupu, aby si vyzvedli rozhodnutí, zda v televizi zůstanou, či ne. Každý dostal papír formátu A4, kde buď stálo, že se jeho pozice v STV nemění, nebo se jeho místo ruší.

Nadbyteční zaměstnanci dostali 14denní lhůtu na rozmyšlenou, jestli odejdou dohodou se zvýšeným odstupným, nebo upřednostní výpovědní lhůtu.

Podle předsedkyně televizních odborů Gabriely Goliášové ze zákoníku práce a kolektivní smlouvy vyplývá, že vedení televize má s odbory projednat propuštění každého pracovníka osobně a musí konkretizovat i důvod rozvázání pracovního poměru.

"Jinak je taková výpověď neplatná," konstatovala podle listu Pravda Goliášová.

Odboráři jsou přesvědčeni, že vedení neustále porušuje zákon a proto tvrdí, že celý postup hromadného propouštění musí začít znovu.

"Předpokládáme, že v nejbližších dnech se uskuteční další odevzdávání propouštěcích dekretů, ale doufám, že je nepřeberete. Každý z vás totiž musí dostat i osobní rozhodnutí o zrušení funkce a jeho projednání s odboráři, což se dosud nestalo," řekla Goliášová na úterním mítinku odborářů.

Podle ní jsou odbory nadále ochotné s vedením vyjednávat, ale za kultivovanějších podmínek.

Odboráři odhadují, že přes 500 z propuštěných se proti postupu vedení veřejnoprávní televize odvolá. V případě, že příslušný soud uzná argumenty odborářů, přijde podle odhadu odborů veřejnoprávní televize o 3,5 miliardy korun.

Podle České televize požaduje vedení slovenského veřejnoprávního média od vlády na odstupné a další reformy jednu miliardu korun.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení (21.8.2017)
Italský ostrov Ischia zasáhlo zemětřesení, zemřeli nejméně dva lidé

Jihoitalský ostrov Ischia v pondělí večer zasáhlo zemětřesení o síle 4. Agentura Reuters uvedla, že se zřítilo několik budov. Italský list Corriere della Sera...  celý článek

Na předměstí indického města Bombaj se potulují modří psi. Za neobvyklou barvu...
Psi v Indii zmodrali. Může za to průmyslový odpad vypouštěný do řeky

Na předměstí indického města Bombaj se objevili modří psi. Poté, co byl případ nahlášen výboru pro kontrolu znečištění, se ukázalo, že za změnu barvy jejich...  celý článek

Severokorejský vůdce Kim Čong-un oslavuje test mezikontinentální rakety...
Máme udeřit jako první? V Bílém domě se mluví o preventivní válce s KLDR

Donald Trump možná jen blafuje, ale přístup jeho administrativy k severokorejské jaderné hrozbě je zcela jiný než za jeho předchůdců. V Bílém domě se nyní...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.