Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenská televize RTVS dostala pokutu za Hurvínka v češtině

  19:37aktualizováno  19:37
Slovenská licenční rada uložila veřejnoprávní stanici RTVS pokutu 165 eur (4500 korun) za to, že na svém televizním kanálu odvysílala známou českou pohádku o Hurvínkovi v češtině. Informovala o tom rada, podle které RTVS porušila zákon o státním jazyku. RTVS za to dostala nejnižší možnou sankci, která se v tomto případě mohla vyšplhat až na 6 638 eur.

Spejbl, Hurvínek a Žeryk | foto: Divadlo Spejbla a Hurvínka/Supraphon

Televizní pořady určené pro děti do 12 let až na výjimky musejí být na Slovensku dabovány do slovenštiny. Tato povinnost platí v zemi už léta.

Zmiňovaný seriál Hurvínkův rok RTVS odvysílala v češtině začátkem února v rámci Večerníčku, na což si u licenční rady stěžoval jeden z diváků. Podle zákona musela licenční rada uložit RTVS finanční sankci vzhledem k tomu, že nešlo o první provinění svého druhu. Veřejnoprávní Slovenská televize, která se později s rozhlasem sloučila do nynější RTVS, už v roce 2005 odvysílala pohádku o Hurvínkovi v původním znění; tehdy televize vyvázla pouze s upozorněním na porušení zákona.

Loni slovenská licenční rada zase pokutovala soukromou televizi Joj za to, že odvysílala britskou televizní show o hubnutí s českým dabingem. Ačkoliv televizní a rozhlasové stanice na Slovensku obecně musejí vysílat programy ve slovenštině, výjimkou je například původní česká tvorba, která není určena dětem. České celovečerní filmy tak média dabovat nemusejí.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.