Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Zproštění viny v kauze Nagyová je absurdní, píše slovenský tisk

  9:14aktualizováno  9:14
Osvobozující rozsudek nad Janou Nečasovou, dříve Nagyovou, je absurdní a zároveň fiaskem pro žalobce, komentoval slovenský tisk zatím nepravomocné rozhodnutí pražského soudu. Aféra podle slovenských médií změnila českou politiku a pomohla šéfovi hnutí ANO Andreji Babišovi.

Událost, která významně přispěla k pádu Nečasovy vlády v červnu 2013, komentuje Denník N na svém webu (placený přístup). V komentáři s nadpisem „Českou madam Pompadour soud osvobodit neměl“ označil verdikt soudu za absurdní a mimořádně škodlivý. 

„V právním státě by se nemělo stát, že moc beztrestně vykonává někdo, kdo k tomu nemá žádný mandát a navíc ji ještě zneužívá,“ poznamenal list k postupu Nečasové, která stanula před soudem za údajné zneužití vojenské tajné služby ke sledování chotě tehdejšího premiéra Nečase, za něhož se později provdala. 

Podle deníku Nečasová coby milenka premiéra rozhodovala o věcech, o kterých rozhodovat nesměla, a svůj vliv na Nečase zneužívala k osobnímu prospěchu.

 „Čechům potopila premiéra a vyplavala zpod obžaloby. Kauza, která otřásla Českem, zatím skončila fiaskem žalobců,“ napsal deník Pravda k aféře, která vedla k pádu Nečasovy vlády.

„Rozsudek, který překvapil snad každého,“ uvedl list Plus jeden deň, který připomněl, že Nečasová je podezřelá i z dalších trestných činů.

List Sme soudí, že policejní zátah v úřadu české vlády, který aféru spustil, sice vyústil v osvobozující rozsudek, ale zároveň změnil českou politiku a odstartoval éru Andreje Babiše v politice. „To, od čeho si mnozí slibovali, že vytáhne na světlo celou chobotnici fungování zkorumpované české politiky, včera (v pátek) skončilo možná posledním verdiktem. Nevinní. Právně se tedy nic nestalo, ale česká politika se nezvratně změnila,“ uvedl deník. Pravice je podle listu zdecimována a padá i její levicová konkurence.

„Ministrem a zanedlouho i premiérem je muž, který se konfliktem zájmů netají a voličům je to už vlastně jedno,“ píše list Sme k působení majitele holdingu Agrofert a nynějšího ministra financí Babiše ve vysoké politice.

Nečas podle deníku nebyl dokonalým premiérem, ale ani zdaleka prý nebyl nejhorší v české porevoluční historii. „Jeho vláda nebyla zkorumpovanější než ty předešlé, dala volnou ruku vyšetřovatelům a státnímu zastupitelství a právě to se jí nakonec stalo osudným,“ poznamenal list.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Pramenech na Chebsku mají lidé na sedmý pokus možnost zvolit vedení obce.
Prameny jsou zas bez vedení, zastupitelům vadí smlouva s ruským investorem

V Pramenech na Mariánskolázeňsku, které jsou nejzadluženější obcí v Česku, se opět rozpadlo zastupitelstvo. Odstoupili oba zastupitelé za uskupení Svobodné...  celý článek

Memorial Air Show v Roudnici nad Labem
Na roudnickém letišti se konala letecká show, připomněla několik výročí

Ve znamení několika výročí se nesl letošní ročník Memorial Air Show v Roudnici nad Labem. Diváci si během letecké show připomněli první použití letectva jako...  celý článek

V karlínském přístavu se lidé osvěžovali u mlžítka (7. srpna 2015)
Tropy budou pokračovat i příští týden, trochu se ochladí až v červenci

Zbytek června bude nadprůměrně horký a deštivý. Příští týden teploty vystoupají až na 35 stupňů. V červenci se teploty vrátí k dlouhodobému průměru, zpočátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.