Slovácko doplácí na špatnou propagaci

Lidé podnikající na Slovácku v oblasti cestovního ruchu stále nedokáží přimět turisty, aby svůj pobyt na jihovýchodě Moravy prodloužili déle než na dva nebo tři dny. Může za to nekoncepční propagace regionu.

Vyplývá to z právě zveřejněných výsledků průzkumu, který mezi turisty přijíždějícími na Slovácko provedla na jaře letošního roku mikulovská agentura pro rozvoj cestovního ruchu.

"S kritikou propagace se sice od návštěvníků setkáváme ve všech regionech, kde průzkum provádíme. Na Slovácku ale má opodstatnění," říká ředitel mikulovské agentury Radek Galousek.

"Všichni chtějí, aby turisté na Slovácku zůstávali alespoň týden, ale nikdo pro to nic nedělá," posteskl si Josef Hříbek z Agentury pro rozvoj Baťova kanálu ve Veselí nad Moravou.

Jen vlastní propagace nestačí
"Řada subjektů sice nabízí vlastní kvalitní propagaci, ale zatím se nenašel nikdo, kdo by propagoval region jako celek. To se musí udělat první, a teprve potom vyzdvihovat jednotlivé turistické atrakce Slovácka, jako jsou třeba hrad Buchlov nebo Baťův kanál," domnívá se Hříbek.

Turissté najdou na internetu spoustu informací o regionu

Slovácko jako celek - tedy okresy Břeclav, Hodonín, Uherské Hradiště a Zlín - kvalitně prezentují snad jen internetové stránky Regionu Slovácko, sdružení měst a obcí se sídlem v Uherském Hradišti.

Ucelený průvodce regionem například v tištěné podobě ale zatím neexistuje, jen dotace na jeho vydání. Právě na absenci takového materiálu si přitom turisté podle výsledků průzkumu mikulovské agentury stěžovali nejčastěji.

"Pojem Slovácko je pro návštěvníky nejasný. Jednou najdou turistické aktivity v regionu v souvislosti s odkazy na Zlín, pak zase na Uherské Hradiště nebo třeba na Hodonín," konstatuje Radek Galousek z mikulovské agentury.

Okresy se neumí domluvit
"Problém byl zatím i v tom, že jednotlivé okresy se izolovaně staraly o vlastní propagaci a nedomluvily se navzájem," přidává se Josef Hříbek z Agentury pro rozvoj Baťova kanálu.

Situace se ale změní. Na veletrhu cestovního ruchu Regiontour se má Slovácko vůbec poprvé prezentovat jako celek. Josef Hapák, tajemník sdružení Region Slovácko, který mohl informaci potvrdit, nebyl včera k zastižení.

O společné prezentaci regionu ale hovořil i Radek Galousek. Sdružení nedávno vyhlásilo soutěž o podobu grafického znaku Regionu Slovácko, výsledky zveřejní v září. "Sjednocující logo, to je ten první a nezbytný krok ke společné propagaci," tvrdí Galousek.

Chystají se propagační materiály
Jeho agentura navíc pracuje na projektu rozvoje šetrného cestovního ruchu v regionu. Ředitel Galousek potvrdil, že prvním konkrétním výsledkem projektu bude ucelený návrh propagace slováckého regionu jako celku.

"Bude to vlastně takové doporučení, jaké tiskoviny má region vydávat, co má zveřejňovat na internetu. Koncepci zveřejníme v prosinci. Podnikat do té doby jakékoliv dílčí kroky v oblasti propagace by znamenalo pouze zbytečně vyhazovat peníze," domnívá se ředitel.

Průzkum: výsledky se opakují
Jarní reprezentativní průzkum, v němž tazatelé oslovili více než pět set respondentů, jen potvrdil rok staré výsledky podobného projektu téže agentury. Také tehdy se turisté kromě špatné kvality služeb nejvíc pozastavovali nad chybějící kvalitní propagací.

"Region má co nabídnout, ale stále to neumí prodat," komentovali výsledky průzkumu lidé pracující na Slovácku v oblasti cestovního ruchu.

"Buď tady opravdu nemáme dost turisticky atraktivních míst, nebo prostě propagace nemíří tam, kam má. Jestli například majitelé kempů neoslovili tuzemské cestovní kanceláře, je to chyba," řekl ředitel Okresní hospodářské komory v Uherském Hradišti Jiří Zezulák.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video