Jeden by zakázal skryté kamery, aby znemožnil doložení velice pádných důkazů v korupcích či zneužívání pravomocí veřejných činitelů, druhá by novináře přes zákony peskovala, že použil hovorového výstižného příměru pro kupříkladu mozkovou impotenci poslankyně, která by podobný návrh předložila. Kdo by se z novinářů či redaktorů prohřešil proti takovým zákonům, měl by na krku nejen mnoho soudních sporů, ale zřejmě by přišel i o zaměstnání.
Co vyprovokovalo takové skryté útoky poslanců? Byla to snad korupce na plzeňském magistrátě v kšeftování s byty, odhalená právě skrytou kamerou? Nebo snad televizní pořad o podnikatelích, které na základě falešného udání dostává do kriminálu jejich kolega ve spojení s vysokými důstojníky policie?
Jsou to kauzy topných olejů či jiné případy zločinných spolčení ekonomické mafie? Kdo lobuje u poslanců za kladení překážek mediím? Je to snad podsvětí napojené na složky policie a státní správu, nebo stranické sekretariáty v obavě před odhalením dalších korupčních případů ve státní správě a komunální sféře před volbami?
Jak sdělila v neděli večer státní zástupkyně v pořadu,, Otázky Václava Moravce“, případů podezření či prokázání korupce, nebo zneužití pravomoci veřejného činitele ve státní správě stále přibývá. Jen do února letošního roku 15 případů, zatímco za předchozí roky v průměru 4 případy za celý rok.
Naprosto skandální účast státních zástupců na bowlingu, pořádané firmou, jejíž majitel je prošetřován také ukazuje, kam až může sahat skryté úplatkářství a skrytá korupce. Jak podobní lidé několikrát trestaní i za majetkové delikty, ač se zahlazeným trestním rejstříkem dle informací v MF Dnes, mohou být na magistrátech členy kontrolních komisí je dost nepochopitelné.
Nejsou to podivné náhody, kdy omezit tok informací od novinářů či redaktorů vždy vzejdou od poslanců či poslankyň, kteří se nijak výrazně na naší politické scéně nezapsali? Nestávají se tito poslanci pouze obětní beránci, pracující na rozkaz stranických sekretariátů, které dobře vědí, že kdyby s podobnými aktivitami vystoupil známý a aktivní politik, ohrozil by nejen radikálně stranu, ale i vlastní volební kandidaturu a z politického života by byl definitivně odepsán? Takto se na absurdní návrh u bezvýrazného poslance brzo zapomene a co kdyby vyšel.
Zákaz používat skrytou kameru či odposlech by každý pochopil v případech, kdy se jedná o monitorování občana soukromými společnostmi za účelem jeho zdiskreditování ve firmě či obchodního prospěchu odposlechem důležitých informací. Za těchto podmínek by to mělo být trestným činem.
Rozhodně by to však neměly být nahrávky a informace, které díky novinářské či redaktorské práci vedou k odhalení korupce či trestného činu, byly zveřejněny a kupříkladu ještě předány policii.V tomto případě už by se jednalo o cílené ohrožení základních prvků demokracie, jejíž základy a pravidla se u některých poslanců a jejich stran začínají prapodivně vytrácet.