Autory úspěšného pořadu o počítačových hrách jsou (zleva) Jan Janoud, David

Autory úspěšného pořadu o počítačových hrách jsou (zleva) Jan Janoud, David Hofman, Richard Ondrášek a Patrik Maška. Všichni chodí na Základní školu T. G. Masaryka ve Vimperku. | foto: Pavel Pechoušek

Školáci z Vimperka mají vlastní show o počítačových hrách a je to hit

  • 51
Díru do světa udělali čtyři deváťáci vimperské základní školy Jan Janoud, Patrik Maška, David Hofman a Richard Ondrášek. Natočili pořad o počítačových hrách a zaujali odborníky natolik, že dostali vlastní prostor na specializovaném webu. Jejich pořad Battle Force TV je hit.

Vimperské deváťáky znají díky jejich pořadu tisíce fanoušků počítačových her po celé zemi. "V našem pořadu představujeme novinky v oblasti počítačových her, které získáváme ze zahraničních webů. Hru divákům ukážeme, prozradíme její výhody i slabé stránky," popisuje Jan Janoud, který společně s Richardem pořad moderuje. Patrik je kameraman a David je grafik.

"Všichni jsou sebevědomí, umí říct svůj názor a prosazovat si jej. Vím, že jejich snem nebylo jen hrát hry, ale točit o tom pořad, aby mohli své názory předávat. Teď se jim to splnilo," říká Alžběta Rückerová, třídní učitelka tří ze čtyř žáků ze Základní školy T. G. Masaryka.

Když jejich show viděli odborníci z jednoho z nejnavštěvovanějších portálů zabývajících se počítačovými hrami battleforce.cz, dali jim prostor, aby tam svůj téměř sedmnáctiminutový pořad umístili.

"Chceme z toho udělat pravidelný pořad, který by se stal jedničkou v Česku," říká Vojtěch Kounovský, provozovatel battleforce.cz.

V zemi jsou nyní tři profesionální týmy - dva pracují pro televizní pořady Game Page a Re-play a jeden vytváří internetový pořad Indian TV. Potom existuje několik amatérských partiček. Nejpopulárnější je určitě ta z Vimperka.

První díl pořadu vidělo 16 tisíc lidí

"Kluci mají velkou výhodu v tom, že mají jasno o konceptu pořadu. Baví je to, nestydí se a jsou imunní k nesmyslné a agresivní kritice," hodnotí Kounovský.

Dobré jméno jim udělala i reklama v časopisu Score, což je nejprodávanější periodikum o počítačových hrách v Česku i na Slovensku. Také díky tomu zhlédlo první díl pořadu Battle Force TV na 16 tisíc lidí.

"To je hodně. Televizní pořady mají v archivech na youtube obvykle do 12 tisíc zhlédnutí a přitom náš pořad teprve začíná a už má víc diváků. Indian TV je v Česku zhruba šest let a průměrně na něj kouká okolo 10 tisíc lidí," přirovnává Kounovský.

Světlou budoucnost předpovídá čtveřici vimperských studentů i redaktor časopisu Score Adam Plechatý. "Mají před sebou ještě hodně práce, ale vzhledem k tomu, kolik jim je a jak je to relativně kvalitní pořad, mají velký potenciál. Musí vytrvat, a to je na tom kolikrát to nejtěžší," říká Plechatý.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Nejlepší videa na Revue