Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Školáci z Vimperka mají vlastní show o počítačových hrách a je to hit

  10:03aktualizováno  10:03
Díru do světa udělali čtyři deváťáci vimperské základní školy Jan Janoud, Patrik Maška, David Hofman a Richard Ondrášek. Natočili pořad o počítačových hrách a zaujali odborníky natolik, že dostali vlastní prostor na specializovaném webu. Jejich pořad Battle Force TV je hit.

Autory úspěšného pořadu o počítačových hrách jsou (zleva) Jan Janoud, David Hofman, Richard Ondrášek a Patrik Maška. Všichni chodí na Základní školu T. G. Masaryka ve Vimperku. | foto: Pavel Pechoušek

Vimperské deváťáky znají díky jejich pořadu tisíce fanoušků počítačových her po celé zemi. "V našem pořadu představujeme novinky v oblasti počítačových her, které získáváme ze zahraničních webů. Hru divákům ukážeme, prozradíme její výhody i slabé stránky," popisuje Jan Janoud, který společně s Richardem pořad moderuje. Patrik je kameraman a David je grafik.

"Všichni jsou sebevědomí, umí říct svůj názor a prosazovat si jej. Vím, že jejich snem nebylo jen hrát hry, ale točit o tom pořad, aby mohli své názory předávat. Teď se jim to splnilo," říká Alžběta Rückerová, třídní učitelka tří ze čtyř žáků ze Základní školy T. G. Masaryka.

Když jejich show viděli odborníci z jednoho z nejnavštěvovanějších portálů zabývajících se počítačovými hrami battleforce.cz, dali jim prostor, aby tam svůj téměř sedmnáctiminutový pořad umístili.

"Chceme z toho udělat pravidelný pořad, který by se stal jedničkou v Česku," říká Vojtěch Kounovský, provozovatel battleforce.cz.

V zemi jsou nyní tři profesionální týmy - dva pracují pro televizní pořady Game Page a Re-play a jeden vytváří internetový pořad Indian TV. Potom existuje několik amatérských partiček. Nejpopulárnější je určitě ta z Vimperka.

První díl pořadu vidělo 16 tisíc lidí

"Kluci mají velkou výhodu v tom, že mají jasno o konceptu pořadu. Baví je to, nestydí se a jsou imunní k nesmyslné a agresivní kritice," hodnotí Kounovský.

Dobré jméno jim udělala i reklama v časopisu Score, což je nejprodávanější periodikum o počítačových hrách v Česku i na Slovensku. Také díky tomu zhlédlo první díl pořadu Battle Force TV na 16 tisíc lidí.

"To je hodně. Televizní pořady mají v archivech na youtube obvykle do 12 tisíc zhlédnutí a přitom náš pořad teprve začíná a už má víc diváků. Indian TV je v Česku zhruba šest let a průměrně na něj kouká okolo 10 tisíc lidí," přirovnává Kounovský.

Světlou budoucnost předpovídá čtveřici vimperských studentů i redaktor časopisu Score Adam Plechatý. "Mají před sebou ještě hodně práce, ale vzhledem k tomu, kolik jim je a jak je to relativně kvalitní pořad, mají velký potenciál. Musí vytrvat, a to je na tom kolikrát to nejtěžší," říká Plechatý.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš a Jaroslav Faltýnek
Poslanci chtějí od policie celý spis k žádosti o stíhání Babiše a Faltýnka

Poslanci žádají policii, aby mandátovému a imunitnímu výboru poskytla celý vyšetřovací spis ke kauze Čapí hnízdo, v níž chtějí stíhat šéfa ANO Andreje Babiše a...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Stavitel Antonín Zavada v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Pojišťovna za zničený kostel vyplatí 20 milionů a pomůže s dalšími náklady

Pojišťovna v případě vypáleného kostela v Třinci-Gutech uhradí zřejmě 20 milionů za zničenou stavbu, i náklady spojené s odstraněním trosek, úklidem požářiště...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.