"Po dnešní prohlídce autobusů lze vyloučit závadu na elektroinstalaci i konstrukční vadu. U autobusů, které se vznítily v posledním a předposledním případě, jde pravděpodobně o problémy v regulaci olejových výparů z motoru," uvedl Samec.
Přesnější výsledky přinese expertíza a další podrobné prohlídky při revizi.
Motory dodává do škodováckých autobusů německý výrobce Man. Plzeňské dopravní podniky mají těchto autobusů šestnáct. Ředitel Václav Zikmund řekl, že dokud se přesně nezjistí příčina a způsob odstranění závady, omezí jejich provoz jen na krátké trasy na posílení spojů ve špičce. Ujistil, že požár motoru nemůže ohrozit cestující. "Motor je utěsněný. Řidič ucítí dým a zastaví," tvrdí.
První požár se stal v srpnu na Bílé hoře. V autobusu nebyli cestující, škoda činila 150 tisíc korun. O měsíc později se na Rokycanské třídě vzňal autobus, který vezl 35 cestujících. Ti stačili vystoupit. Škoda byla 100 tisíc korun.
V posledním případě v noci na neděli se autobus vzňal opět na Rokycanské třídě. Nikoho nevezl. Oheň způsobil škodu za 60 tisíc korun. Samec doplnil, že firma dodala autobusy i do jiných měst. Podle něj se však nikde jinde podobné problémy neobjevily.