Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Situace v ČTK se zamotává, vítěz tendru se domáhá vedení agentury

  14:19aktualizováno  14:40
Vítěz tendru na nového generálního ředitele České tiskové kanceláře Radim Hreha se brání proti zrušení tohoto výběrového řízení. Postup Rady ČTK považuje za protizákonný a upozorňuje partnery veřejnoprávní agentury na možný soud. Poslanci sněmovní mediální komise budou hlasovat o odvolání Rady ČTK.

Radim Hreha soudí, že má legitimní nárok řídit veřejnoprávní tiskovou agenturu ČTK. | foto: SME

Radim Hreha nesouhlasí se stanoviskem Rady ČTK, která neuznala rezignaci dlouholetého ředitele Milana Stibrala a zrušila už uzavřené výběrové řízení na jeho nástupce, kterým měl být právě Hreha.

Stejný názor mají i poslanci mediální komise. Chování radních považují za skandální. "Oslovím kolegy, abychom hlasovali o odvolání Rady ČTK, už je nutné s tou situací něco dělat," řekl iDNES.cz předseda komise Vítězslav Jandák (ČSSD).

Milan Stibral v půli června po šestnácti letech rezignoval na řízení ČTK. Radní proto vypsali výběrové řízení, které vyhrál Radim Hreha a rada ho jmenovala novým ředitelem.

Proti tomu se ovšem mezi zaměstnanci agentury zvedla vlna nevole, přiživená i zprávami ze Slovenska, kde Hreha v roce 2007 působil v čele veřejnoprávní televize. Na jeho obranu se ale postavil současný ředitel STV Štefan Nižňanský.

Milan Stibral si rezignaci rozmyslel, údajně po nátlaku zaměstnanců, kteří se "báli změny".

Radní proto v tajném hlasování Hrehu odvolali a jmenovali Stibrala zpět do funkce. Poslanec Jandák poté uvedl, že takto nemůžou popírat sami sebe a vyzval je, aby mu do 15. října sdělili, kdo ČTK řídí.

Kontroloři agentury si proto zadali právní rozbor situace, z kterého vzešlo, že Stibrala vrátili do funkce v souladu se zákonnými pravomocemi. Hreha i Jandák ovšem tuto analýzu zpochybňují.

Stanovisko Radima Hrehy k prohlášení Rady ČTK

Na základě právních rozborů, které mám k dispozici, konstatuji:

1. Informace ČTK, kterou převzaly další zpravodajské weby, že volba Milana Stibrala je právně relevantní, je nepravdivá a jiné právní posudky naopak poukazují na celou řadu právních vad. Bohužel se této dezinterpretace dopouští subjekt, jehož zpravodajské výstupy mají být nade vší pochybnost korektní.

2. Rada ČTK svými kroky ve dnech 10. a 17. září a 1. října 2009 opakovaně porušila zákon č. 517/1992 Sb., o České tiskové kanceláři, v platném znění.

3. Vzhledem k tomu, že Stálá komise pro sdělovací prostředky Poslanecké sněmovny PČR vyzvala na svém zasedání dne 1. října 2009 Radu ČTK, aby do včerejšího dne uvedla stav ČTK do souladu se zákonem, zdržel jsem se do této chvíle právních kroků, vedoucích k tomu, abych se ujal funkce generálního ředitele ČTK na základě rozhodnutí soudu.

Protože Rada ČTK ve stanoveném termínu protiprávní stav neodstranila, nezbývá mi jiná možnost, než postupovat dále právní cestou.

4. Upozorňuji veškeré smluvní partnery ČTK, že jakékoliv smluvní závazky ČTK přijaté současným managementem od 1. října 2009 včetně mohou být soudní cestou prohlášeny za neplatné.

Lituji, že Rada ČTK svým jednáním od 10. září 2009 poškozuje zájem a dobré jméno ČTK, a budu usilovat o co nejrychlejší nápravu tohoto stavu.

V Praze dne 16. října 2009 Ing. Radim Hreha

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

Reportér MF DNES s falešným receptem a lékem Hypnogen, který mu vydali v jedné...
Lék na falešný recept sežene každý. MF DNES uspěla ve všech lékárnách

Stačí obyčejné razítko, tiskopis objednaný na internetu a poznámka, že nemáte zdravotní pojištění. Všech deset lékáren, které MF DNES při redakčním testu...  celý článek

čeština
Stát stopl kritizovanou výuku češtiny pro azylanty. Zakázku nikdo nechce

Cizinci, kteří v Česku získají azyl, mají nárok na 400 hodin češtiny zdarma. Ministerstvo školství ale bez udání důvodů ukončilo spolupráci s agenturou, která...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.