Šimonovského návrh počítá také s častějším pohybem policistů a celníků na dálnici. Řidiči osobních i nákladních aut si tak prý budou muset zvyknout na vyšší frekvenci kontrol.
Právě s poněkud nadnesenými prohlášeními o vyšším počtu policistů nasazených na D1 si před pár dny udělali ministr Šimonovský a premiér Gross ostudu. - více zde
Jako první chce ministerstvo zlepšit značení před uzavírkami. Aby se zabránilo tvoření kolon, navrhuje Šimonovský zákaz předjíždění pro vozidla nad 3,5 tuny v úseku pěti kilometrů před omezením. Nákladní auta a kamiony budou mít zákaz předjíždění i na jiných místech, například ve stoupání.
Tato opatření mohou přispět k lepší plynulosti provozu, míní mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Felix. "Zákazy předjíždění je ale třeba používat uváženě," varoval.
Mezi Prahou a Brnem jen dvě uzavírky
Počet dopravních omezení na trase dálnice D1 by se měl snížit už v příštím roce. V jednom směru mají být mezi Brnem a Prahou současně maximálně dvě uzavírky. Úplné zastavení oprav není kvůli stavu a stáří dálnice možné.
"Předpokládám, že se bude běžně pracovat o sobotách a nedělích i v noci," komentoval ministr změnu kritérií pro výběr firem, které budou opravy provádět. Prioritou napříště bude rychlost odevzdání zakázky.
Právě na to, že na mnohakilometrovém uzavřeném úseku opuštěně stojí jen několik stavebních strojů, si dnes řidiči často stěžují. Šimonovský svůj návrh předloží ve středu kolegům z vlády.