Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šimonovský slibuje dálnici bez kolon

  13:55aktualizováno  13:55
Ministr dopravy Milan Šimonovský vymyslel plán, jak zprůjezdnit hlavní dálniční tepnu Česka, dálnici D1 mezi Prahou a Brnem. Chce snížit počet dopravních omezení a zkrátit dobu oprav například tím, že by dělníci pracovali i v noci. Plán počítá i s omezením předjíždění pro kamiony.

Šimonovského návrh počítá také s častějším pohybem policistů a celníků na dálnici. Řidiči osobních i nákladních aut si tak prý budou muset zvyknout na vyšší frekvenci kontrol.

Právě s poněkud nadnesenými prohlášeními o vyšším počtu policistů nasazených na D1 si před pár dny udělali ministr Šimonovský a premiér Gross ostudu. - více zde

Jako první chce ministerstvo zlepšit značení před uzavírkami. Aby se zabránilo tvoření kolon, navrhuje Šimonovský zákaz předjíždění pro vozidla nad 3,5 tuny v úseku pěti kilometrů před omezením. Nákladní auta a kamiony budou mít zákaz předjíždění i na jiných místech, například ve stoupání.

Tato opatření mohou přispět k lepší plynulosti provozu, míní mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Felix. "Zákazy předjíždění je ale třeba používat uváženě," varoval.

Mezi Prahou a Brnem jen dvě uzavírky
Počet dopravních omezení na trase dálnice D1 by se měl snížit už v příštím roce. V jednom směru mají být mezi Brnem a Prahou současně maximálně dvě uzavírky. Úplné zastavení oprav není kvůli stavu a stáří dálnice možné.

"Předpokládám, že se bude běžně pracovat o sobotách a nedělích i v noci," komentoval ministr změnu kritérií pro výběr firem, které budou opravy provádět. Prioritou napříště bude rychlost odevzdání zakázky.

Právě na to, že na mnohakilometrovém uzavřeném úseku opuštěně stojí jen několik stavebních strojů, si dnes řidiči často stěžují. Šimonovský svůj návrh předloží ve středu kolegům z vlády.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman se svým mluvčím Jiřím Ovčáčkem na tiskové konferenci na...
Zeman nehodlá počítat peníze za výjezdy do kampaně. Úřad to vidí jinak

Prezident Miloš Zeman bude i po vyhlášení volby hlavy státu pokračovat ve výjezdech do krajů, ale peníze utracené za ně přitom nehodlá započítávat do limitu...  celý článek

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

ilustrační snímek
Ztráta času i peněz. Nikoho nám neposílejte, žádají firmy úřady práce

Hledat nové zaměstnance na úřadech práce je pro podniky v době rekordně nízké nezaměstnanosti ztráta času i peněz. V dlouhodobé evidenci úřadů zůstávají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.