V úterý večer a ve středu ráno zasahovaly dokonce až na dálnici D8 u Řehlovic. Provoz u Bystřan byl komplikovaný už několik měsíců kvůli opravě mostu, který je v havarijním stavu. Dopravu řídily semafory.
Další zhoršení nastalo právě od úterý, kdy firma AZ Sanace začala u mostu montovat protihlukové stěny, takže nyní tu dočasně probíhají stavby dvě.
"Předtím byl nastaven interval semaforů tak, aby projela celá fronta aut. Teď jsme museli úsek prodloužit o tři sta metrů, takže se na obou koncích úseku kvůli silnému provozu hromadí vozidla," vysvětluje Tomáš Kubeš z Ředitelství silnic a dálnic v Chomutově.
"Přijel jsem od Ústí po dálnici, už na kopci před posledním sjezdem k Bystřanům stála policejní hlídka s panelem na střeše vozu s blikající šipkou a nápisem ´kolona´. Po pár stech metrech jsem skončil v koloně, pak se skoro hodinu posouval tři kilometry," líčí nemilé dopravní překvapení jeden z řidičů jezdících často mezi Ústím a Teplicemi.
Řidiči, kteří se dostali až ke kruhovému objezdu u Bystřan, opouštěli dokonce kolonu tak, že přejížděli přes škarpu na vedlejší úzkou místní komunikaci, po které pak pokračovali do Bystřan.
Vypjatá situace jitřila emoce šoférů. Mnohým vadilo zejména počínání těch, kteří se nehodlali zařadit na konec kolony, stojící šňůru předjeli levým pruhem a pak se snažili v místě zúžení do kolony vrátit.
Nakonec situaci řešili sami čekající. "Hlavně Pražáci a taxikáři nechtějí čekat, tak prostě někteří řidiči jim v tom zabránili tak, že vyjeli do levého pruhu a jeli v něm krokem jako celá kolona. Bezohledné řidiče zablokovali," uvedl jeden z čekajících.
Instalaci protihlukových stěn nebylo už možné podle Kubeše oddalovat, protože se staví za evropské peníze a ty mají termín využití jen do konce července. "Nejpozději do konce dubna by se měla situace změnit, protože dokončíme opravu jedné části mostu. Pak bude možné v tomto místě jezdit dvěma pruhy," dodal ještě Kubeš. Do normálních kolejí by se měl definitivně provoz v tomto úseku vrátit do konce srpna.
Jízdu mezi Ústím a Teplicemi komplikuje také omezení na druhém hlavním tahu po takzvané staré teplické silnici, kde se pokládá nový povrch. Kolonám nelze uniknout ani zde.