Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pardubice mění plány: nebude silnice za lihovarem ani přesun „autobusáku“

  18:15aktualizováno  18:15
Pardubičtí politici jdou předělávat projekt na opravu okolí vlakového a autobusového nádraží. Pokud dostanou peníze, chtějí postavit kruhové křižovatky, dům pro kola a také lépe přístupný terminál MHD.

Vizualizace původně zamýšlené změny prostoru před pardubickým vlakovým nádražím | foto: Město Pardubice

Když zastupitelé rozhodovali, že plány na přestavbu okolí nádraží za 211 milionů poputují do skartovačky, byla pro většina politiků. Pár se jich zdrželo a jeden byl proti. Asi málokoho překvapí, že to byl bývalý náměstek primátorky Martin Bílek, který projekt placený ze Švýcarských fondů připravoval. A odpor byl pochopitelný. Kolegové mu právě vraždili "jeho dítě".

"Slíbil jsem paní primátorce, že budu mluvit slušně, tak se toho pokusím držet," uvedl ve chvíli, kdy ho opoziční zastupitelé napadali za to, že projekt špatně připravil a že ho před nimi tajil.

"Za dva roky, co jsem nový terminál MHD připravoval, se přišel zeptat jeden zastupitel. Ostatním to bylo asi úplně jedno," řekl Bílek s tím, že zastupitelstvu vždy předkládal kompletní zprávy o chystané stavbě.

Na tu nakonec ale vůbec nemusí dojít. Nástupce Bílka Michal Koláček se totiž rozhodl plány z gruntu předělat a je otázka, zda se něco takového bude líbit správcům Švýcarských fondů, kteří chtějí do Pardubic poslat 90 milionů.

Na utrácení peněz je dost času

"Samozřejmě, že se může stát, že všechny změny nestihneme a dotaci nedostaneme. Zástupci ministerstva financí nám však řekli, že by s tím problém být nemusel. Na utracení peněz je čas až do roku 2017," uvedl Michal Koláček, který už má vizi, jak Bílkův projekt změnit.

Určitě z něj zmizí silniční propojka za lihovarem, s kterou nepočítá nový územní plán a vystupovala také proti ní řada občanských sdružení. Před nádražní halou budou dálkové i městské autobusy jezdit v obou směrech. Autobusové nádraží se původně mělo přesunout k vlakovému nádraží, nakonec zůstane tam, kde je.

"Pro nás je určitě dobrou zprávou, že budeme moci zajet k nádraží z obou směrů, a lidem tak odpadne přebíhání přes širokou ulici k lihovaru," uvedl šéf Dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Nové kruháky, místo lávky na Duklu podchod

V plánech se možná nově objeví kruhové křižovatky u hypermarketu Albert, u lihovaru a nejspíš také na křižovatce U Marka. Město také zvažuje, že postaví podzemní parkoviště, které by mohlo navázat na podchod na vlakové nástupiště. Správa železniční dopravní cesty údajně zvažuje, že postaví podchod místo původně navrhované lávky, která měla spojit sídliště Dukla s nádražím. Na povrchu se počítá i s prostorem pro taxislužbu či s parkovacím domem pro kola.

"Kola by mohli lidé nechávat i pod halou nádraží, kde vznikne nový prostor. Parkovací dům pro kola ještě zvážíme. Počkáme, jaké zkušenosti s ním udělají v Hradci Králové, kde už nějakou dobu funguje," dodal Michal Koláček s tím, že nové plány by mohly být hotové za tři čtvrtě roku.

Změna projektu vyjde na milion korun. Než jej zastupitelé definitivně schválí, chtějí vidět vizualizaci a mít k dispozici analýzu, která ukáže slabiny a výhody nového dopravního řešení u vlakového nádraží.

Plány na opravu okolí pardubického nádraží

Radnice už měla zpracovaný projekt včetně několika povolení. Nový terminál MHD a další novinky měly stát 211 milionů s tím, že na něj polovinou přispějí správci Švýcarských fondů. Podle plánů dnes už bývalého náměstka primátorky Martina Bílka se v těchto týdnech mělo začít stavět. Jenže na začátku roku musel Bílek uvolnit židli Michalu Koláčkovi a ten prý v projektu objevil zásadní problémy. Špatná a zbytečná prý byla nová silnice za lihovarem.

Náměstek Michal Koláček si proto v úterý nechal zastupiteli odhlasovat, že projekt se musí zásadně předělat. To má podle náměstka trvat až devět měsíců. Podle něj správci fondů městu peníze nevezmou.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.