Silnice smrti si vybrala další život

  • 13
Libhošť - Úsek smrti na silnici mezi Příborem a Novým Jičínem si v úterý večer vybral další oběť. Tentokrát zahynula pětasedmdesátiletá chodkyně, kterou za tmy při přecházení srazil ve vysoké rychlosti řidič osobního automobilu. "Nepřizpůsobil rychlost jízdy dosvitu světel a levou přední částí vozu ženu zachytil. Žena na místě zemřela," uvedla mluvčí severomoravské policie Dagmar Bednarčíková.

Dvaačtyřicetiletý řidič přijížděl za tmy v pravém jízdním pruhu čtyřproudé vozovky z Příboru na Nový Jičín. Žena v tu chvíli silnici přecházela. Rychle jedoucí řidič ji však ve tmě neviděl.

"Dechová zkouška vyloučila, že by řidič před jízdou požil alkohol," tvrdí Bednarčíková. Na vozidle vznikla škoda 20 tisíc korun.  Vyšetřovatel řidiče obvinil z ublížení na zdraví a jeho stíhání je vedeno na svobodě.

Červenec - hned několik úmrtí
Poslední vážná dopravní nehoda se stala v tomto úseku v červenci. Počet obětí srážky dvou autmobilů mezi Novým Jičínem a Příborem vystoupal na čtyři. Tři dospělí lidé zemřeli na místě. Šestnáctiměsíční děvčátko podlehlo zraněním v ostravské fakultní nemocnici. Další tři lidí byli vážně zraněni. Na silnici, které se říká silnice smrti, podle policistů letos zemřelo už deset lidí.

Silnice smrti si opět vybírala daň
Další tragická nehoda se zde stala 22. července, kdy čtyři lidé zemřeli a další čtyři byli zraněni. Podle posledních informací řidič fordu dostal smyk a vjel do protisměru, kde se čelně srazil se Škodou Fabií. Ve fordu zahynuli čtyři mladí muži. Fabií cestovali mladí manželé se dvěma dětmi.

"Často tam dochází k čelním střetům. Důvodem je zejména neukázněnost řidičů. Silnice je totiž opravená, což řidiče svádí k příliš rychlé a agresivní jízdě. Při kontrolách naměříme v úseku, kde je povolená rychlost 90 kilometrů v hodině, překročení až o šedesát kilometrů," uvedla policejní mluvčí Medvecká. "Pravdou ale je i to, že silnice je přetížená a uprostřed chybí dělící svodidla," podotkla.

Povrch cesty svádí k rychlé jízdě
Zdeněk Polášek z referátu dopravy okresního úřadu řekl, že zmíněnou silnicí jezdí a z vlastních zkušeností může potvrdit, že opravený povrch vozovky láká k rychlé jízdě. "V některých místech jsou značky omezující rychlost, ale mnozí řidiči je nerespektují."

Polášek připomněl, že v minulých letech okresní úřad společně s policií i ministerstvem dopravy jednal o možnostech snížení rizika na silnici. "Zvažovalo se omezení rychlosti, ale k tomu není na rovném a přehledném úseku silnice důvod. Probírali jsme možnost vybudování dělících svodidel, ale jde o finančně i technicky tak náročné opatření, že nebylo zahrnuto do rekonstrukce vozovky," uvedl.

Bezpečí bude finančně náročné
"Smrtelné nehody nás nenechávají klidnými. Od letošního roku však už silnice první třídy nepatří okresu, ale pod správu kraje, takže nemůžeme dělat nic, než intervenovat jinde a apelovat na kázeň řidičů," podotkl Polášek. Tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Pavel Šváb řekl, že chtějí co nejrychleji zadat studii, která by řešila vybudování dělících svodidel.

"Protože silnice se bude muset rozšířit z každé strany o metr a nebude jednoduché získat pozemky, nepodaří se to uskutečnit dřív než za několik let," přiznal Šváb. "Do té doby tam můžeme jen umístit značky, které řidiče upozorní na riziko nehody a budou apelem na jejich rozum."


Video