Vlastimil Bartel u záplaty vytvořené hmotou jeho firmy BG SYS Ht. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Silničáři chtějí velké díry, ne levnější opravy, tvrdí výrobce lepidla

  • 25
Správci silnic v Pardubickém kraji spočítali, že na opravy silnic po zimě by potřebovali o 60 milionů korun víc, než dostanou. Některé potřebují výměnu povrchu. Pardubický výrobce rychlolepidla na výtluky však tvrdí, že nemuselo být tak zle. Jen začít s opravami dřív a nečekat na velké díry.

Společnost BG Sys HT nedávno širší veřejnosti představila hmotu, která umožňuje bez složitých strojů opravit menší díry v silnici za desítky minut. Dělníci přitom připomínají víc zedníky, než silničáře.

Názor silničáře

Ředitel krajské správy silnic Miroslav Němec míní, že hmoty podobné pardubickému výrobku neřeší podstatu problému silničářů: "Jestliže silniční hospodářství krajů je významně finančně poddimenzováno a nachází se na čtvrtině až polovině reprodukčního stavu, tak všechny kouzelné metody selhávají. Skutečným řešením jsou totiž rekonstrukce a výměny krytů vozovek."

Jednatel firmy Vlastimil Bartel říká, že kolem některých výtluků jezdí už řadu let a ony stále nemizí. Jen se za tu dobu zvětšily z velikosti dlaně na velkost lavoru.

Jaký je o "lepidlo" zájem?
Od nás ho hlavně kupují starostové malých obcí, kteří musí umět počítat, kdežto velká města počítají v milionech a nějaké úspory v řádu tisíců jsou pod jejich rozlišovací schopnosti.

Jaké výhody má hmota?
Správcům silnic se nevyplatí vyjet kvůli malým dírám, potřebují, aby silnice byla pořádně rozjetá a když už vyjedou s drahým náklaďákem, zametačem, frézou, válcem, a tak dále, musí jim to stát za to. My děláme levné opravy z drahého materiálu. Ano, kilo asfaltu stojí dvě koruny, BG Quick 32 korun. Jenomže tam, kde asfaltu musíte připravit tunu, nám stačí jen kila. Když v prosinci nebo v listopadu spravíte díru jako dlaň, tak to stojí padesátikorunu a když ji necháte být, pak je z díry jako dlaň na jaře díra jako lavor. A v létě se použijí metráky asfaltu.

Můžete přiblížit váš výrobek?
Je to prášek a kapalina, která se míchá jako suchá malta. Tím, že je bez vody, působí až do mrazů kolem 50 stupňů pod nulou. Proto ji využívají hlavně kanadští zákazníci. Ale výhody má při použití nejen při mrazu. Za deset minut se dá po ni chodit, za hodinu jezdit.

16. února 2011

Musí se výmol předem upravit?
Jenom se vymyje. Mráz a sůl hmotě jen prospívá. Má vynikající přilnavost na všechny materiály.

Jaká je životnost hmoty?
Opravené výtluky mají o mnoho vyšší životnost oproti běžným směsím nebo betonu, které drží jen vlastní vahou a někdy nevydrží ani několik týdnů. Naše nejstarší reference jsou dnes sedmileté, uvádíme životnost dvacet let.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video