Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Seznamka propaguje nevěru skrze expremiéry. Co nadělám, říká Paroubek

  13:26aktualizováno  13:26
Internetová seznamka pro zadané, která otevřeně propaguje nevěru, využila ve své kampani tváře tří bývalých premiérů. Billboardem s nápisem „Proč by se měli bavit jen premiéři“ se snaží oslovit zájemce z řad mužů, kteří za registraci na jejích stránkách platí. Provokativní formu reklamy společnost využila i v zahraničí.

Nová kampaň seznamky pro zadané užívá fotografií bývalých premiérů. | foto: ČTK

Fotografie bývalých předsedů vlády, kteří v minulosti řešili problém s nevěrou, se objevily na billboardu firmy na pražském Chodově. Vyobrazuje tváře Mirka Topolánka, Petra Nečase a Jiřího Paroubka doplněné o již zmíněný nápis.

Mluvčí seznamky pro Evropu Christopher Kraemer redakci iDNES.cz potvrdil, že na užití fotografií firma nemá svolení. „Bývalých premiérů jsme se neptali. Použité fotografie mají licenci k volnému komerčnímu užití,“ řekl iDNES.cz Kraemer.

„Rozhodně se nemusí stydět za to, že jsou spojováni s něčím přirozeným. Monogamie přirozená není a ti lidé alespoň podle médií nevěrní byli,“ dodal zástupce seznamky. Kampaň podle něj navrch bude v České republice pokračovat, její součástí má do budoucna být i televizní reklama.

Expremiéři se mohou bránit, míní expert

S vysvětlením Kraemera, proč se vrcholných politiků na svolení firma neptala, ale nesouhlasí právník Filip Winter, který se médii zabývá. Podle něj musí každý se svým vyobrazením předem souhlasit. „Licence volného užití se týká autorství fotografie. Pokud osoba s použitím své fotografie nesouhlasí, tak ani tato licence nemůže pokrýt užití fotografie pro komerční účely,“ míní Winter.

„Každý pak může požadovat stažení reklamy, omluvu či odškodné,“ dodal právník.

Jeden z vyobrazených expremiérů, Jiří Paroubek, se však k žádným právním krokům zřejmě nechystá. „Je to pro mě trochu nevhodná společnost, ale co se dá dělat,“ reagoval na přímý dotaz iDNES.cz. Nečas ani Topolánek, které redakce oslovila, na zaslanou SMS nereagovali.

Na provokativní kampani firma staví

Podobnou strategii přitom společnost využila i v jiných státech, do nichž se svou službou, zaměřenou na zadané muže a ženy, vstoupila. Na billboardech se tak objevila například španělská královna Sofie se spoře oděným mladším mužem a sloganem „Už nemusíte trávit noc sami“. Šlechtična se od firmy dočkala veřejné omluvy, o což usilovala žalobou. Finanční náhradu tehdy nepožadovala.

V kampani kanadské společnosti založené v roce 2002 se dále objevily například fotografie bývalého prezidenta Spojených států Billa Clintona i jeho chotě Hillary, britského prince Charlese či amerického herce Arnolda Schwarzeneggera. Seznamka funguje v celkem 40 zemích světa a má více než 26 milionů uživatelů.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.