Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sexy zpráva rozkmotřila BBC a Downing Street

  12:16aktualizováno  12:16
Renomované britské veřejnoprávní médium BBC se dostalo do pře s vládou. Příčinou je zpráva Downing Street z loňského podzimu s důkazy, proč je nutný ozbrojený zásah v Iráku. Podle BBC vláda nechala původní dokument přepracovat, aby byl víc "sexy", ale tak se do něj dostaly nedůvěryhodné informace.

Informaci o přepracování zprávy na příkaz Downing Street zveřejnilo BBC Radio 4 v pořadu reportéra Andrewa Gilligana, který se zabývá britskou armádou.

Podle zdroje z britské tajné služby se v dokumentu přikládal význam důkazům, které pocházely z jediného zdroje a tudíž jejich věrohodnost nebyla stoprocentní.

"Klasickým příkladem" bylo podle zdroje tvrzení, že režim Saddáma Husajna má rakety, které může odpálit během 45 minut od vydání rozkazu až na jih Evropy. - o zveřejnění zprávy více zde

"V původní zprávě tato informace nebyla. Byla přidána navzdory naším výhradám, že není důvěryhodná," řekl zdroj BBC.

Sám Gilligan tvrdí, že si mu za poslední půlrok postěžovali další tři lidé spjatí s tajnými službami na možné zneužití informací vládou.

Downing Street se brání
Downing Street se obvinění brání a tvrdí, že celý obsah dokumentu byl konzultován s tajnými službami. Premiér Tony Blair označil za absurdní, že by vláda tlačila na bezpečnostní složky kvůli "vymýšlení" důkazů.

Podle mnohým kritiků se Blair a spol. také vyhýbají odpovědi na otázku, proč před úderem na Irák zpochybnitelné důkazy zdůrazňovali.

Ministři však namítají, že nejde o důležitou záležitost a šéf Blairova tiskového odboru Alastair Campbell žádá kvůli obviněním po BBC omluvu.

BBC: Jde o osobní mstu
Podle šéfa zpravodajství BBC Richarda Sambrooka bylo jednoznačně správné uveřejnit tvrzení, s nimiž přišel zdroj z tajné služby.

Sambrook zároveň míní, že Campbell se snaží o "vendettu" vůči Gilliganovi a žádá omluvy za obvinění, která nebyla nikdy vznesena.

Ve dvanáctistránkovém dopisu Sambrook zároveň Campbellovi nabídl, že BBC se posluchačům omluví, pokud se zveřejněná informace ukáže být nesprávná.

Co zjistí komise?
Kauzou možného cíleného zveličování hrozby iráckých zbraní vládou Tonyho Blaira se zabývají dvě vyšetřovací komise. První z nich představí svá zjištění 7. července. - o vyšetřování více zde

Dva premiérovi odpůrci tvrdí, že k manipulacím docházelo. Robin Cook a Clare Shortová na protest proti válce v Iráku Blairův kabinet opustili. - o rezignacích více zde



Prodeje mých knih šly dramaticky dolů, řekl Viewegh v pořadu Za scénou





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sbohem, Kavárno... (Za ilustrační snímek byl zde použit záběr, na němž se 4.
Sbohem! Editor Kavárny on-line Josef Chuchma se loučí

K třicátému červnu 2013 byla uzavřena dosavadní existence Kavárny on-line, která vznikla z mé iniciativy, coby editora "papírové" Kavárny v MF DNES. Chtěl...  celý článek

Američtí váleční veteráni navštívili památník druhé světové války ve
ZÁPISNÍK: Také Američané nadávají na svoji politiku

Spojené státy se přirovnávají k banánové republice a k ­Itálii. Americká konzervativní Tea Party žije v bublině. V bublině žije i Václav Klaus. To jsou témata...  celý článek

Syrští povstalci v bojích o město Chanasír nedaleko Aleppa (27. srpna 2013)
ZÁPISNÍK: Potáhneme na Sýrii! Čeští komunisté milují Severní Koreu

Moderátor usnul, mezi českými novináři se objevily výzvy k válčení a komunistický hejtman mluvil s velvyslancem KLDR o povodních, píše komentátor MF DNES...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Tester - New Project!

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 50 000 - 75 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.