Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruskou církví otřásá skandál, o sexu se seminaristy vědělo celé vedení

  6:53aktualizováno  6:53
Celé vedení pravoslavného semináře v povolžském Tatarstánu bylo zřejmě zapleteno do znásilňování mladých seminaristů. Hlavním podezřelým je prorektor opat Kirill, který byl odpovědný za vzdělávání. Vyšetřování sexuálního násilí ze strany pravoslavných popů podle místních médií ovlivňuje "homosexuální lobby".

Do znásilňování seminaristů pravoslavné církve v ruské Kazani bylo zapojeno celé vedení školy. Ilustrační foto. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Skandál se začal rodit v polovině prosince, kdy vedení ruské pravoslavné církve provedlo v semináři v Kazani nečekanou kontrolu. Později se ukázalo, že zásah moskevského patriarchátu vyvolaly opakované stížnosti studentů, kteří se stali obětí sexuálního násilí.

Pod stížnost se údajně podepsala většina seminaristů. Skandál propukl v okamžiku, kdy vyšlo najevo, že se orgií údajně účastnilo prakticky celé vedení školy.

Igumen (opat) Kirill, který je jako prorektor semináře odpovědný za vzdělávání mladých seminaristů, byl církevní vrchností suspendován, i když svou vinu popírá. Ostatní hodnostáři ve svých úřadech zůstali, přestože důkazy proti nim jsou podle kritiků pádné. Shovívavost je údajně dílem nátlaku "homosexuální lobby" v pravoslavné církvi.

Poměrům v kazaňském semináři se na svém blogu věnoval jáhen Andrej Kurajev, který byl koncem prosince vyloučen z moskevské duchovní akademie. Vyhazov přišel krátce poté, co v jednom ze svých příspěvků zveřejnil informaci o stíhání igumena Kirilla.

Autoři: ,


Témata: Církev


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.