Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bývalý moderátor BBC si za sexuální napadení ženy odnesl podmínku

  14:10aktualizováno  14:10
Bývalý rozhlasový moderátor a diskžokej britské stanice BBC Dave Lee Travis byl v pátek v Londýně odsouzen ke třem měsícům podmíněného vězení za sexuální napadení ženy v roce 1995. Podle dřívějších zpráv mu hrozilo až deset let nepodmíněného žaláře, ale porota ho v úterý uznala vinným jen v jednom ze tří hlavních bodů obžaloby.

Britský diskžokej a bývalý moderátor BBC Dave Lee Travis (pravým jménem David Patrick Griffin) před soudní budovou v Londýně (26. září 2014) | foto: AP

Završený proces se týkal tří případů z let 1990 až 2008. Dvanáctičlenná porota, složená ze šesti žen a šesti mužů, shledala devětašedesátiletého Travise, vlastním jménem Davida Griffina, v jednom bodě nevinným, ve druhém vinným a ve třetím ho obvinění zbavila, protože nebyla s to dospět k závěru.

„Jednalo se o úmyslný a nepěkný sexuální útok. Zneužil jste křehkého postavení mladé ženy, na jejíž práci jste ten den dohlížel,“ řekl při pátečním vynesení trestu soudce Anthony Leonard.

Oběť, které bylo v době činu 22 let a pracovala v televizi BBC, Travis napadl v malé chodbě televizního studia, kde kouřila cigaretu. Sevřel ji pevně hruď a hrubě osahával, ale dívka se po chvíli ubránila a utekla. Byla prý poté příliš ochromena strachem, než aby takovou osobnost BBC hned zažalovala.

„Měla jsem štěstí, že jsem byla dost fyzicky odolná na to, abych z toho vyvázla,“ řekla žena. Na odsouzeném prý nehodlá požadovat odškodné, chtěla jen, aby vyšla najevo pravda.

Travis podle své první reakce nejspíš rozsudek přijal. „Děkuji, vaše ctihodnosti,“ řekl po jeho vynesení muž, který napadenou, stejně jako žalující ženy v ostatních případech, nařkl při soudním procesu ze lhaní. Výpověď postižené však podpořili dva lidé, kteří s ní osudný den spolupracovali.

Kvůli sexuálním útokům čelil Travis v minulosti obviněním ve víc než desítce dalších případů, ale vždy byl nakonec zproštěn viny. Obvinění vznesená proti moderátorovi, známému ze stanice BBC Radio 1, se týkala období mezi lety 1976 až 2008. Zatčen byl v listopadu 2012 v rámci vyšetřování, které spustila kauza moderátora Jimmyho Savilea.

Policie začala po smrti Savilea vyšetřovat podezření, že se tato televizní hvězda léta dopouštěla sexuálních zločinů a pedofilie.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.