Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sex, alkohol a luxus. Na internet unikl tajný deník čínského pohlavára

  18:19aktualizováno  18:19
Na internet v komunistické Číně pronikly údaje ze soukromého deníku vysoce postaveného funkcionáře, což ho zřejmě vůbec nepotěšilo. Státní úředník se totiž deníčku pochlubil braním úplatků, promiskuitou i alkoholovými mejdany pohlavárů. Číňany ale zápisky příliš nepřekvapily, byly jen další ukázkou zkorumpovanosti státních úřadů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Koláž - iDNES.cz

"Úterý (od šesti do osmi mrholilo): Ráno jsem zašel na dvojku červenýho s Tung Wenem a Li Siang-kuejem. Kolem oběda se na skleničku bílého vína zastavil Wu Čchang-čou. Dost jsme popili," napsal si loni na podzim do deníku Chang Feng, šéf regionální pobočky státního úřadu pro dohled nad prodejem tabáku v oblasti Nan-ning.

"Byl jsem na večeři s lidmi od marketingu. Pak jsme šli na karaoke. Strašně jsme pili," objevilo se v dalším z krátkých záznamů, které si přes dva roky s železnou pravidelností zapisoval do svého počítače.

Jenže právě elektronizace prožitých momentů se mu stala osudnou, začátkem roku se mu totiž do laptopu naboural hacker a choulostivé informace zveřejnil na internetu. Každý si tak mohl přečíst nejen poznámky o ženách a alkoholových dýcháncích, ale hlavně o zkorumpovaném prostředí v čínských státních úřadech.

"Wang Šu-čcheng mě pozval na oběd do hotelu Kuej-ťing. Byli jsme tam sami. Dal mi dvě flašky Maotai (známá a velmi drahá čínská pálenka, pozn. red.) a 50 tisíc juanů. Třicet jsem uložil a dvacet si odnesl domů," přiznal bezelstně čínský funkcionář, který rázem přišel o místo.

V deníkových záznamech vedoucího kanceláře, který dohlížel na oblast mezi třemi čínskými městy Laj-pin, Jü-lin a Wu-čou, se objevuje řada jmen lokálních vládních úředníků, policistů, zástupců tabákových společností a také žen.

"Rok 2007 byl dobrý rok. V práci vše klapalo. Přišel jsem si na 200 tisíc juanů (zhruba 550 tisíc korun); a těch úspěchů u žen. Musím si dávat pozor na své zdraví s tolika sexuálními partnerkami," bilancoval v prosinci před třemi lety úředník Feng právě končící rok a dával si předsevzetí do toho nového.

Počítač Číňanovi asi naboural rival z úřadu

Jak se soukromé zápisky komunistického pohlavára dostaly na veřejnost, není podle The Daily Telegraph pořád jasné. Podle Southern Metropolis Daily, jednoho z mála investigativních periodik v Číně, si nabourání Fengova počítače objednal jeho rival z úřadu.

"Je tu cítit napětí a všichni se bojí," citoval britský list nejmenovaný zdroj ze státního úřadu. Generální ředitel celé společnosti Liou Chung-siou se za prostopášného komunistu postavil a uvedl, že zápisky jsou falešné. Případ vyšetřuje čínská policie.

Podle komentátorů je ale případ Changa Fenga jen kapkou v moři zkorumpovaného prostředí státních úřadů v Číně. "Jen 200 tisíc juanů, to není moc," shodují se někteří. Nedávno však čínské úřady poslaly na 11 let za mříže funkcionáře ze správy bydlení za to, že se na internetu chlubil svou fotografií v luxusním cadillaku s drahým doutníkem v puse a hodinkami za 14 tisíc dolarů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš před diskusí TV Nova (19. října 2017)
Českým premiérem bude zřejmě populista, oligarcha a mogul, píší v Německu

V čele české vlády podle všeho po volbách stane muž s velkým egem, populista, oligarcha a mediální mogul Andrej Babiš, píší média v Německu. Šéfa hnutí ANO...  celý článek

Zaměstnanci afghánské bezpečnostní jednotky vyšetřují výbuch automobilu, který
Sebevražední útočníci se odpálili v afghánských mešitách, zabili 63 lidí

Nejméně 63 mrtvých a desítky zraněných si v pátek vyžádaly dva sebevražedné útoky na afghánské mešity. Nejprve se odpálil útočník v šíitské mešitě v metropoli...  celý článek

Oxfordská univerzita
Univerzity v Oxfordu a Cambridge čelí obviněním z rasové segregace

Britské univerzity v Oxfordu a Cambridgi čelí obviněním ze segregace. Některé jejich fakulty téměř nenabízejí místa studentům černé pleti. Upozornil na to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.