Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Servírka z Concordie dala svou vestu starci, v sobotu našli její tělo

  13:22aktualizováno  14:08
Italové sklání poslední poklonu mladé servírce, která pracovala na lodi Costa Concordia. Erika Fani Soria Molinaová dala při evakuaci výletního plavidla svoji záchrannou vestu jednomu starému pasažérovi, sama se ale na záchranný člun nedostala. Její tělo potápěči našli v sobotu na šesté palubě.

Erika Fani Soria Molinaová u výletní lodi Costa Concordia. | foto: Daily Telegraph

Mladá Peruánka na sobě měla lodní uniformu, nikoliv však záchrannou vestu. Končí tak zoufalé čekání jejích rodičů, kteří také byli na palubě nešťastného plavidla a dlouhých šestnáct dní čekali na ostrově Giglio na jakékoliv zprávy o své dceři.

Zkáza Concordie

V italských novinách se hromadí svědectví, podle kterých odvážná servírka pomáhala po nárazu lodi na útesy desítkám pasažérům do člunů. Nakonec se údajně vzdala i své vlastní záchranné vesty, kterou navlékla na jednoho staříka. Pro dívku, která vystudovala školu cestovního ruchu, to byla teprve třetí plavba na 290 metrů dlouhé lodi.

Plavidlo s 4 200 cestujícími na palubě se potopilo 13. ledna poté, co narazilo na útesy u ostrova Giglio. Potápěči dosud našli 17 obětí lodního neštěstí, dalších 15 lidí se stále pohřešuje. Za hlavního viníka je označován kapitán Francesco Schettino, který se s lodí příliš přiblížil k ostrovu. Policie ho podezírá z mnohonásobného zabití a opuštění lodi.

Loď klouže do hlubin, bojí se odborníci

O víkendu měly začít práce na odčerpávání stovek tun paliva ze sedmnácti lodních nádrží, kvůli špatnému počasí a rozbouřenému moři ale musely být přerušeny. Pokud by vazký mazut unikl do moře, zlikvidoval by unikátní podmořskou faunu v okolí ostrova.

Fotogalerie

Tyto obavy zesílily poté, co odborníci zjistili, že loď usazená na skalisku se hýbe rychleji než předtím. Podle posledních měření se plavidlo v neděli během šesti hodin posunulo o 4 centimetry. Dosud se loď pohybovala maximálně o čtyři milimetry za hodinu.

"To je nejvíce, co jsme naměřili. Jsme tím zrychlením velice znepokojeni," řekl podle serveru telegraph.co.uk profesor Riccardo Fanti z univerzity ve Florencii. Odborníci se obávají, že by gigantické plavidlo mohlo sklouznout z útesu a propadnout se do hlubin. Koordinátor záchranných prací Franco Gabrielli v neděli oznámil, že odstranění vraku po odčerpání paliva potrvá sedm až deset měsíců.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel britské bezpečnostní služby MI5 Andrew Parker při projevu v Londýně...
Teroristická hrozba v Británii dosáhla alarmující úrovně, řekl šéf MI5

Šéf britské tajné služby MI5 Andrew Parker prohlásil, že teroristická hrozba v zemi vzrostla alarmujícím tempem a je nejvážnější za 34 let jeho kariéry. V...  celý článek

Ve vodách okolo Grónska plave stále více ker, které ohrožují lodní dopravu.
Stometrová tsunami nebo obří kry. Grónské vody jsou stále nebezpečnější

Na ochranu vesnic na grónském pobřeží se ročně vynakládají miliony dolarů. Podobnou sumu spolkne také monitoring a odstraňování rostoucího počtu obřích...  celý článek

Němečtí policisté (ilustrační snímek)
Německý pár pašoval drogy z Česka, pervitin schoval do kebabu

Neobvyklou skrýš při pašování drog zvolil německý pár, který se zásilku rozhodl propašovat z Česka. Jak informoval server Bayern24, několik balíčků pervitinu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.