Přísnější pravidlo pro řidiče však stále může projít, poslanci totiž mohou Senát přehlasovat. Při hlasování v polovině června totiž na změnu kývlo 135 poslanců, což by byla pohodlná většina i pro přehlasování senátního veta.
Provozovatel automobilu by podle novely musel zajistit, aby řidič - i když to nebude on sám - dodržoval předpisy. Jinak spáchá správní delikt, za který by hrozila až desetitisícová pokuta, ač bez bodového postihu. Úprava by se vztahovala na přestupky zachycené automatickým radarem a na nedovolené zastavení.
"Majitel vozu je odpovědný za vozidlo. Ale může nést odpovědnost za to, že řídil někdo jiný? A jestliže jelo auto rychleji, vznikla někomu škoda? Pokud někomu vznikla škoda, tak městské pokladně, a způsobili ji spíše městští policisté, kteří nebyli schopni zastavit to vozidlo," argumentoval v rozpravě jeden z odpůrců návrhu, který by eliminoval výmluvy na osobu blízkou, senátor Jiří Pospíšil z ODS.
"Fyzickou osobu je možné trestat jen za její vlastní protiprávní jednání," řekl senátor Karel Korytář z ČSSD. Naopak změnu zákona, která by odstranila možnost výmluv na osobu blízkou, podporoval v Senátu nový ministr dopravy Pavel Dobeš z Věcí veřejných.
Další změnou, kterou senátoři navrhli, je ta, že by vozidla záchranného systému, pokud jedou se zapnutým majákem, měla mít právo přednosti v jízdě na přechodech pro chodce. Žádala o to dopravní policie.
Úřady by také mohly podle změny zákona od příštího roku kontrolovat, jestli žadatel o řidičský průkaz už nějaký jiný řidičák nemá, nebo zda mu řidičské oprávnění neodňaly úřady jiného členského státu Evropské unie. Úprava zákona má zamezit takzvané "řidičákové turistice".