Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Semily chtějí přestěhovat autobusy

  19:46aktualizováno  19:46
Semily - Zjednodušení přestupů a také úsporu peněz si slibuje semilská radnice od projektu na přesunutí autobusového nádraží k budově železničního nádraží.

Autobusové nádraží v Semilech chce radnice přestěhovat k železniční stanici. Návrh zatím město projednává s Českými drahami. Otázkou však je, jak se k projektu postaví ČSAD Semily. Ředitel dopravního podniku Tomáš Roubíček nyní stěhování k železnici nepodporuje.


Podle plánů by obě nádraží spojoval jeden společný terminál, který vznikne ze současné budovy nádraží. Při přestupech tak nebudou muset cestující pospíchat z jednoho nádraží na druhé, ale přejdou jen několik kroků. „Na vlaky a autobusy by čekali na jednom místě pod jednou střechou. Dohromady by cestující využívali také například informační centrum či sociální zařízení,“ nastínil klady nápadu starosta Semil František Mojžíš.


Možnost propojení autobusového nádraží s vlakovým vítají obyvatelé města. „Určitě to usnadní cestování. Lidé nebudou muset pospíchat při přestupech. Navíc najdeme všechny pod jednou střechou a nebudeme muset složitě zjišťovat spoje,“ zmínila Jana Mlejnková ze Semil.


Město by navíc ušetřilo. „Autobusové nádraží budeme muset kvůli stavbě nové komunikace mezi ulicemi Brodská a Bořkovská přestěhovat tak jako tak. Tento nápad nám pomůže uspořit náklady na vybudování nového terminálu,“ vysvětlil Mojžíš. „Jednání o přesunu autobusového nádraží k vlakovému je ale zatím v zárodku,“ dodal starosta.


Přestěhování autobusů k železnici však příliš nepodporuje ČSAD v Semilech. „Problém zatím nechci podrobně komentovat.  Je to už pátá varianta stěhování nádraží,“ poznamenal ředitel ČSAD Tomáš Roubíček a upozornil: „Naši profesionálové navrhli jiné umístění nádraží, a to ke kostelu.“


ČSAD tu totiž podle radnice nejvíce vadí železniční přejezd, přes který by vozy musely vyjíždět na trasy. „Kvůli závorám, jež jsou často dole, by tu docházelo ke zdržení,“ dodal Mojžíš. Podle semilského místostarosty Stanislava Pěničky tento problém může vyřešit světelná signalizace na přejezdu.
Podle prozatímních jednání by České dráhy pronajaly městu pozemek zadarmo nebo za minimální peníze.


„Tam by vznikla plocha na zastávky autobusů,“ dodal místostarosta. Kromě investice do zastávek by radnice zřejmě přidala Českým drahám na rekonstrukci současného nádraží. „Dráhy by na opravu daly kolem čtyři sta dvaceti tisíc korun a nějaké další peníze by přidalo také město,“ dodal Pěnička.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Předseda Sdružení praktických lékařů ČR Petr Šonka (vpravo) a prezident České...
Lékař: Ministr zdravotnictví nadržuje nemocnicím, protesty mohou přitvrdit

Praktičtí lékaři ve středu protestují proti byrokracii a připojili se k nim i lékárníci, aby upozornili na ohroženou dostupnost lékárenské péče. Předseda...  celý článek

(ilustrační snímek)
Z kandidátek do sněmovních voleb bylo vyřazeno nejméně deset jmen

Z kandidátek do sněmovních voleb bylo dodatečně vyřazeno nejméně deset jmen. Tři kandidáti byli podle dostupných informací vyškrtnuti ve středních Čechách,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.