iDNES.cz

Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová diskutuje o nové kampani

Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová
velikost textu:
vydáno 1.10.2008 11:28
Ministerstvo dopravy doufá, že agresivní řidiče zastaví nová kampaň, v níž jsou v naturalistických spotech vyobrazeny reálné dopravní nehody. Za úspěch by považovalo, kdyby snížily nehodovost o 5 až 7 procent.
OTÁZKA: Dobrý den, dle mého názoru tyto klipy, na skutečné „piráty silnic“ nezapůsobí, protože je to sorta lidí, na kterou platí pouze hrozba tvrdých trestů a na některé z nich neplatí bohužel nic. Tito lidé jsou obávám se proti podobným kampaním rezistentní. A tak jediným výsledkem kampaně bude, že se z těch klipů udělá blivno slušným řidičům. Dle mého názoru je to nesmyslné vyhazování peněz a obtěžování a strašení veřejnosti nechutnými scénami, které ovšem k žádnému zlepšení nepovede. Dr. Fe1
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Dobrý den, k vašemu dotazu je třeba říci, že prevence jde vždy ruku v ruce s represí. Proto bude nutný i policejní dohled v průběhu kampaně. Klipy vycházejí z reality dopravní nehody a tyto kampaně měly ve světě účinek 1.10.2008 11:34
OTÁZKA: Dobrý den paní Ambrožová, myslíte, že se dá zodpovědně říct, že tato kampaň bude mít skutečně zásadnější vliv na snížení počtu mrtvých na našich silnicích?? občan
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Dobrý den, neočekáváme radikální zlom, ale kampaň je jedna se součástí strategie České republiky proti dopravním nehodám. Podle zahraničních výzkumů se ukazuje, že tento typ kampaně může zachránit 5-7% usmrcených na našich silnicích. Doufáme, že to bude fungovat i na české řidiče. 1.10.2008 11:36
OTÁZKA: Vážně si myslíte že tato kampaň může nějak ovlivnit lidi zocelené a zkažené internetem? Tato kampaň je proti netu slabý čajíček, na netu jsou reálné fotky a videa nehod a roztrhaných a rozmázlých lidí po nehodách. Jsou stránky které se na to specializují a lidé?? Dobře se nad tím baví. Ta vaše kampaň je proti tomu směšná a nebude mít žádný efekt, navíc když jde pouze o hru a nikoliv o reálné záběry mrtvol z nehod. Spíše mě to přijde jako super kšeft pro firmu co zrovna potřebovala vydělat, toť vše. Místo kampaní by laskavě ministerstvo mělo zpřísnit zákony tak aby kdejaký opilecký blbec který někoho zabil nedostával 2 roky a po půlce h pustili za dobré chování. michal
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Filozofií MD nebylo ukazovat drastické záběry dopravních nehod. Jak řekl plk. Mgr. Martin Červíček na tiskové konferenci 29.9.2008 je lepší si prožít virtuální dopravní nehodu, než ji zažít na vlastním těle. Kampaň bude komunikována převážně na televizních kanálech, které mají velmi silný zásah na širokou veřejnost. 1.10.2008 11:40
OTÁZKA: Jestli občas vidíte řebíčka tak mu vzkažte ať místo vyhazování našich prachů laskavě zpřísní represi. Tresty za nehody kde dojde ke smrti či zranění člověka jsou směšné a je to plivnutí do xichtu pozůstalým a slušným řidičům Michal
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Represe je v gesci Ministerstva vnitra resp. Policie ČR. Ministerstvo dopravy tuto problematiku neřeší. 1.10.2008 11:41
OTÁZKA: Gratujuju ke kampani. Jak se Vam podarilo vytvorit zabery crashtestu, co jsou na webu kampane? Fakt jsou to narazy v padesatce? Diky za odpoved a hezky den preje vendy vendy
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Díky moc za podporu. Crashtesty byly vytvořeny firmou TUV za podpory automobilky Škoda a.s. 1.10.2008 11:42
OTÁZKA: Dobrý den, kdo vymyslel název ke kampani? Bylo z čeho vybírat? Děkuji Ladislav K.
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Název byl součástí soutěžního návrhu a výběrové řízení vyhrála agentura Euro RSCG. Porota vybírala ze 3 návrhů a tento nejlépe splňoval naše představy. 1.10.2008 11:44
OTÁZKA: Dobrý den, co je na kampaňi drsného ? Proč zadáváte vypracování něčeho co již existuje např. v Anglii a tam je to opravdu drsná kampaň. Nestačí jen koupit práva od toho kdo to natočil a používat zde ? Sikin
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Kampaň byla inspirována právě anglickými klipy, ale bylo třeba zohlednit pravidla silničního provozu v České republice a proto nestačí pouze převzít anglické klipy do českých podmínek. Každopádně tyto klipy jsou nekomerčně používány v projektu The Action, který je zaměřený na mladé začínající řidiče. 1.10.2008 11:46
OTÁZKA: Opravdu si myslíte, že mají podobné "odstrašující" kampaně smysl ? Podle mě mělo smysl, když jste dělali kampaně "vysvětlovací", kde se skutečně řidič, který měl zájem mohl dozvědět něco víc o pravidlech a zákonitostech řízení auta a snad i zlepšit svoje chování na silnici. Tohle "strašení" je opravdu jen odpornost, která do TV nepatří. Dr. Fe1
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Nová kampaň není na úkor kampaní vysvětlujících. Obě běží současně. Hodně informací naleznete také na www.ibesip.cz a také na www.nemyslis-zaplatis.cz. Nové kampaně nevnímáme jako zastrašování, ale jako ukázku reality, která je většinou mnohem drsnější. 1.10.2008 11:50
OTÁZKA: Paní Ambrožová,podle mne jsou to vyhozené miliony pro Renče.Agresivního jedince nepředělá žádná kampaň ani náhodou. Jaromír
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Ministerstvo dopravy v rámci soutěže o návrh komunikační strategie vybralo agenturu Euro RSCG, která podala komplexně nejkvalitnější návrh, který splňoval představy zadavatele. Kampaň se netýká pouze televizních spotů, ale také tištěné inzerce a rádiových spotů, internetu atd. Pokud jde o televizní klipy, tak si myslím, že jsou velmi profesionálně zpracovány. 1.10.2008 11:53
OTÁZKA: JAK jezdite vy predpokladam ze vzdycky dodrzujete vsechny predpisy co....? dekuju kolar matysek
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Samozřejmě ano. 1.10.2008 11:53
OTÁZKA: hlavní problém vidím ve velmi nízkých trestech za řízení a zejména vážné nehody pod vlivem alkoholu, při telefonování a pod. Zde je třeba přitlačit. Kampaň bez pořádných trestů je pouhé bu bu bu na slušné lidi. Co myslíte? kocman vladimír
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Odpovězeno viz výše. Policejní postih je v kompetenci Ministerstva vnitra resp. Policie ČR. 1.10.2008 11:54
OTÁZKA: Jezdím opatrně proto jsem kampaň neviděl. Hunda
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Můžete se podívat na www.nemyslis-zaplatis.cz. Jistě ji uvidíte v televizi. 1.10.2008 11:55
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, co má člověk udělat, aby mohl na Besipu pracovat? Mám dopravní VŠ a besip mě zaujal...díky. Silvie
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Velmi mě těší Váš zájem o problematiku bezpečnosti silničního provozu. Bohužel v současné době je na oddělení BESIP plný stav (5 pracovníků). 1.10.2008 11:56
OTÁZKA: Co si myslíte o tom, že po úpravě zákona bude za nerozsvícená světla v noci jeden trestný bod, zatímco za nezapnuté pásy trestné body dva. Mně osobně přijde auto jedoucí bez světel v noci mnohem nebezpečnější, tudíž bych očekával větší trest. Vidíte to taky tak? rejpal
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Problematika je řešena expertní skupinou ministra dopravy. Myslím, že pokud někdo jede v noci bez rozsvícených světel tak to určitě nebude úmysl, ale bude se jednat určitě o omyl.... 1.10.2008 12:00
OTÁZKA: Já si zase myslím, že by nějaký vliv mít mohla (i když její podoba mohla být lepší, Renč to natočil moc černobíle - ten řidič je příliš provoplánově nesympatický, trochu karikatura a tím je podle mě případný dopad kampaně oslaben), ale zajímalo by mě, jestli kampaň byla tvořena ve spolupráci s psychology. A jestli má vliv na počet závažných dopravních nehod výše trestu (zkušenosti z jiných států). Dík. Franta
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Příprava této kampaně byla konzultována s mnoha odborníky včetně dopravních a klinických psychologů. Co se týče Vašeho dotazu na výši trestu, tak ten samozřejmě také hraje významnou roli. Zkušenosti z ostatních států ukazují, že je potřeba provázat represi s prevencí. 1.10.2008 12:03
OTÁZKA: Vážená paní vedoucí, domnívám se, že kritici kampaně jsou v zásadě osoby typu "kdo nic nedělá nic nepokazí" a jsem rád, že VELKÉÉÉ BESIP takový není... Věřím, že tato kampaň přinese své ovoce a bude mít min. takový vliv na snížení počtu úmrtí jaký se objevil v médiích. Dotaz zní: Kolik klipů se v kampani celkem objeví, zda-li budou někde (a kde) "ke stažení" a hlavně v jakých časech a na kterých stanicích budou vysílány. Děkuji Práci ČEST a BANÍKU ZVLÁŠŤ!!! FCB
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Děkuji za Vaši podporu a souhlasím. 1.10.2008 12:04
OTÁZKA: Dobrý den, zaráží mě, že "drsná kampaň" ohledně bezpečnosti na silnicích je hodnocená úřady pozitivně, zatímco reklamu na Parodontax úřady přikázaly změnit, resp. "zmírnit". Proč ta dualita v přístupu k jedné věci? Lidi šokovat, aby si uvědomili rizika. Díky za odpověď a zdravím. Václav
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Možná je to dáno tím, že klipy zaměřené na bezpečnosti silničního provozu se týkají opravdu každého jednotlivce a nesnaží se prodat nějaký konkrétní produkt. 1.10.2008 12:05
OTÁZKA: Proč bylo nutné natáčet nové klipy? Existuje již řada profesionálně vyrobených, ke kterým nepochybně bylo možné zajistit vysílací práva. A abych se přiznal, některé jsem nedokázal dokoukat, jak byly věrohodné. Na rozdíl od toho v provedení pana Renče. doktor_bota
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Odpověď viz výše. 1.10.2008 12:06
OTÁZKA: Dobrý den, chci Vám za kampaň poděkovat. Myslím si, že pokud se z ní nepoučí ti, co nejezdí předpisově, pak bude aspoň zdviženým ukazováčkem pro běžné řidiče, kteří si občas myslí, že svůj vůz zvládají lépe než si myslí. Už jenom to, že třeba se nebudou snažit předjíždět na přechodech a v křižovatkách zmenší počet dopravních nehod a snad i mrtvých. Petrušák
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Děkuji za podporu. Více lidí s takovým přístupem. 1.10.2008 12:07
OTÁZKA: Dobrý den, myslím že represe je jen pro někoho - viz závod milionářů na dálnici. Karel
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Opět to je otázka represe a měla by být směřována na Policii ČR. 1.10.2008 12:07
OTÁZKA: 150 milionu na něco, co by se dalo zrealizovat za pár set tisíc. To je slušný modrý tunel... Standa Dolinek
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Financování preventivních kampaní v zahraničí je daleko dražší. Např. Španělsko vynaloží na informační kampaně 15 mil. EURO. 1.10.2008 12:09
OTÁZKA: Byla jste vy sama aktérkou dopravní nehody? Jak to dopadlo? Děkuji za odpověď Kristýna
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Aktérkou dopravní nehody jsem nebyla a doufám, že se do takové situace nedostanu ani vinou svojí ani nikoho jiného. 1.10.2008 12:11
OTÁZKA: Zdravím, jezdím na silnici dnes a denně, a ze své zkušenosti můžu říct že hodně často jezdí jako dobytci podnikatelé v luxusních vozech s protekčními spz typu 4A4 4444, bohužel jde v tomhle státě za peníze koupit vše, včetně policajta. Na tyhle lidi podle mě nebude mít kampaň vliv. Jinak se mi kampaň líbí a držím palce. Honza
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Díky za podporu. Doufám, že kampaň zafunguje i na tuto kategorii řidičů. Každý se přece bojí o život. 1.10.2008 12:12
OTÁZKA: souhlasím. Ještě jste na konec těch spotů měli dodat něco ve smyslu " zabil jsi ale neboj jsi v čechách, dostaneš podmínku max rok nepodmíněně a na půlce tě pustíme za dobré chování" martin
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Otázka je spíše směřována na Ministerstvo spravedlnosti. 1.10.2008 12:14
OTÁZKA: Osobne si myslim, ze na ridice, kteri jezdi jako tzv. hovada tato kampan nebude mit zadny vliv, protoze jsou to absolutne vylizani dementi. Navic na internetu takovych klipu kolujou tisice, takze opet vyhozene penize SZYslak
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Odpověď viz výše. 1.10.2008 12:15
OTÁZKA: Dobrý den, jako studentka marketingových komunikací musím říct, že kampaň a to drná kampaň je jedna z možností jak na neukázněné řidiče zapůsobit. Zajímalo by mě, která agentura spoty a printy vymýšlela a jak dlouho bude kampaň běžet. Děkuji
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Kampaň realizuje agentura Euro RSCG a potrvá do konce roku 2010. Díky za Vaši podporu. 1.10.2008 12:15
OTÁZKA: Proc maji normalni lide jezdit podle predpisu, kdyz si "honorace" jezdi jak chce a navic ji to prochazi? SZYslak
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Dodržování pravidel platí pro všechny! 1.10.2008 12:17
OTÁZKA: Samozřejmě že vaše ministerstvo řeší represe. Minister je náš zvolený zástupce a jako člověk od fochu má možnost iniciovat změny tak prosím neříkejte že to MD neřeší. Je to nesmysl. Děkuji Michal
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Ministerstvo dopravy je podle zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích zodpovědné za provádění prevence. Represe a dohled řeší Ministerstvo vnitra. Samozřejmě je v kompetenci Ministerstva dopravy iniciovat změny zákonů a tak činí. 1.10.2008 12:19
OTÁZKA: Dobrý den, nevíte proč se v médiích více než o kampani hovoří o tom komu byla svěřena řežie klipů - které jsou pouze částí této kampaně a proč se musí platit za tv spoty vysílací čás, když se jedná a "službu veřejnosti"? btw. o účinnosti kampaně nepochybuju, sám jsem se po shlédnutí Britských klipů začal poutat pásy i na zadních sedadlech a pokud nejsou připoutaní všichni, tak se jako řidič nerozjedu... držím palce a jen houšť a ve větších kapkách Troll
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Děkuji za podporu. Také je nám líto, že se neřeší kvalita kampaně, ale pouze jméno režiséra, který je jen dílčí nepatrnou součástí celé akce. 1.10.2008 12:21
OTÁZKA: Dobrý den, mám pocit, že 150 milionů Kč bylo vyhozeno z okna. TAkové klipy piráty silnic zcela určitě nezastraší. Pan plk. Mgr. Ing. doc. atd. Červíček žije mimo realitu. Daleko užitečnějčí by bylo těch 150 mega dát policii na výbavu a platy, aby posílily počty policistů na silnicích. Jak si myslíte, že tato kampaň konkrétně odradí bezohledné, arogantní a namachrované debílky, kteří si za všech okolností myslí, že jim se to stát nemůže, že oni jsou bozi a ostatní jsou jen plebs? BAryk
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Odpovězeno viz výše. 1.10.2008 12:22
OTÁZKA: Až začnou policisté a politici dodržovat zákny možná že se k nim přidá i zbytek lidí. Když si jezdí po dálnici 200 proč by to samé neměli dělat obyč lidé? martin
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Pravidla silničního provozu platí pro všechny a je třeba o této problematice stále hovořít, aby ti řidiči, kteří jezdí podle pravidel nebyli v menšině a dodržování pravidel bylo běžnou společenskou normou. 1.10.2008 12:25
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mne, proč je kampaň zaměřena jen na řidice? Zatím jsem viděl pouze video s kočárkem na přechodu. V tomto konkrétním případě by mela být platícím i ona žena, která bez rozmyslu a na slepo tlačí před sebou kočárek a vstupuje někam, kam nevidí. Tato situace může nastat přeci i z jiného důvodu, než že řidič Brery nedával pozor a nemusí to být vůbec abdolutní chyba řidiče. Tomuto konkrétnímu případu se dá vždy zabránit tím, že se chodec bude koukat, kam vstupuje. Vždy je to chodec, kdo to odnese. Pokud jsou i ostatní videa takto postavena, pak v nich opravdu nevidím moc velký význam. Obzvlášte ne pro opravdu bezohledné lidi, kteří jsou tací nejen za volantem. Marek
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Kampaň je zaměřena na následující cílové skupiny:Řidiči 18-25 let, řidiči nad 25 let, cyklisté, motocyklisté, profesionální řidiči a chodci. Další části kampaně budou přibývat dle komunikačního plánu a záměru. Pokud jde o Vámi zmiňovanou konkrétní situaci vycházející z klipu "manager", upozorňujeme, že řidič je dle zákona č. 361/2000 Sb., povinen umožnit přejít chodci přes vyznačený přechod pro chodce. 1.10.2008 12:28
OTÁZKA: vážená paní Ambrožová, moje otázka je velmi jednoduchá.....nemyslíte si, že kampaň na jejíž idei a dlouhodobé přípravě se kupodivu podílela jiná společnost než která ji dnes realizuje je hlavně skvělou příležitostí, jak si příznivci a posluhovači ODS mohou rozdělit miliony ze státního rozpočtu? Nestává se náhodou již pravidlem, že za práci "skoro zadarmo" pro jakou-koliv vládní garnituru může člověk v budoucnu očekávat parádní kšeft pro nějaké ministersto?....nemůžeme také my přispět něčím "zadarmo" a těšit se na skvělou budoucnost? ......s pozdravem Váš obdivovatel lubos svoboda PS. at zije česká politika lubos svoboda
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Bez komentáře. 1.10.2008 12:29
OTÁZKA: Máte pravdu, musíme se sebe asi trochu bát, abychom se chovali trochu racionalneji. Bojim se vsak, ze agresivni ridice uz nic nezastavi - snad jenom vlastni smutna zkusenost, popripade fakt, ze se stanou treba rodicem. Mela by se najit nejaka moznost, jak to "nepolepsitelnym" a tudiz nebezpecnym "nalit" primo do hlavy. To je ale tak trochu sci-fi, ne? Zaroven mam tak trochu strach z tech lidi, kteri by o podobnych procedurach rozhodovali - tedy z policajtu. Jak z toho dilema ven? Dalibor Hýsek
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Musíme se stále snažit situaci na našich silnicích zlepšovat. Kampaň je náš příspěvek ke zlepšení stávajícího stavu. 1.10.2008 12:30
OTÁZKA: Myslíte si, že virtuální dopravní nehody pomohou tam, kde selhalo zákonodárství. Dokud lidé nepřijmou nějaký zákon za svůj, ať už z důvodu jeho nesmyslnosti, nevymahatelnosti nebo z důvodu naprosto nesmyslného bodového a finančního ohodnocení, pak je každá snaha marná. Zkuste se příšte o adekvátnosti silničních pravidel bavit s řidiči a ne s pseudoodborníky, pumpičkáři a notorickými chodci. Stará babička-neřidička nebo mamina s decky, která v životě za volantem neseděla není ta pravá. Ta bude mít přání jediné: Pořádně je osolte, dobytky za volantem! Gaspard
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Všichni jsme účastníci silničního provozu včetně Vámi uváděných babiček a maminek. 1.10.2008 12:33
OTÁZKA: Dobrý den, v zásadě souhlasím s prvním tázajícím, kterému jste odpovídala. Kampaň jako taková nic nezmůže. Slušným řidičům z ní bude nevolno a budou mít noční můry. Ti agresivní něco takového vůbec neřeší, případně to pojmou jako dobrý doplněk k nějakému akčnímu filmu. Jsou přece neomylní a nejlepší. Otázka zní. Byla předem konzultována spolupráce Besipu s PČR, tak aby doopravdy "prevence šla ruku v ruce s represí"? Dokud totiž budou policejní hlídky na našich silnicích raritou, asi toho sebelepší kampaň moc nezmůže. Petr K.
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: Samozřejmě. Kampaň je koordinována s aktivitami Policie ČR. 1.10.2008 12:34
OTÁZKA: Dobrý den, šéfko BESIPU paní Ambrožová. Mám jedinou otázku: Jak je možné, že když natočení celovečerního hodinu a půl trvajícího filmu stojí od nějakých 20 mil. do max. 100 mil. Kč, tak osm maximálně pětiminutových spotů vyjde na 150 000 000,- Kč???!!!??? Věřím, že pan Renč je dle jistých názorů kvalitní režisér, ale ať mi nikdo netvrdí, že minimálně 50 mil. Kč mu z dané zakázky nezbyde v kapse (a to se obávám, že ještě mnohem víc). Každopádně můj názor je, že ti lidé, kteří vyhodí 150 000 000,- Kč tímto rádobyefektivním způsobem, by si měli mynimálně na 10 let jít sednout směrem Plzeň-Bory. Souhlasím, že situace na českých silnicích je kritická, ale vím, že vyhazováním prostředků se určitě nezlepší. Mějte se hezky a kdybyste se viděla s panem FILIPEM, tak že mu to přeju - i zde platí přísloví: blbej, kdo dává - blbější kdo nebere. A pan Renč rozhodně žádnej blbec není. Zdravím Lukáš Marley, Plzeň
Šéfka BESIPu Zuzana Ambrožová ODPOVĚĎ: 150 mil. Kč je rozloženo do 3 letého časového úseku a natočení TV klipů je jenom malá část z tohoto finančního limitu. 1.10.2008 12:36
zpět na osobnost