Pavla Kodyma podle TV Nova doporučila ho výběrová komise. Do funkce ho nyní musí vládě navrhnout ministr dopravy Aleš Řebíček. Odbory s jeho možným jmenováním nesouhlasí.
Výběrové řízení vypsalo ministerstvo dopravy na přelomu září a října poté, co se dostalo se současným šéfem inspekce Roman Šigutem do sporu kvůli nehodě v Moravanech. Při ní v květnu zahynul strojvedoucí. - čtěte o nehodě v Moravanech
Ministerstvo zřídilo vlastní vyšetřovací komisi, která zveřejnila výsledky svého šetření den před inspekcí. Šigut poté obvinil ministerské úředníky, že se snažili šetření ovlivnit. - čtěte o Šigutově obvinění ministerstva
V souvislosti s tragickou nehodou v Moravanech požadovali strojvůdci Kodymovo odvolání z funkce ředitele Drážního úřadu. Kodym prý nespolupracoval při vyšetřování a navíc po nehodě řekl, že "naštěstí se ještě zas tak nic vážného nestalo". - čtěte o válce strojvůdců proti Kodymovi
Pokud bude Kodym jmenován do funkce inspektora, hodlají podle Novy odboráři připravit protestní akce.
"Považujeme to za naprosto skandální, aby pan Kodym, který měl být odvolán z Drážního úřadu, se dostal na místo generálního inspektora," řekl Nově mluvčí Federace strojvůdců Libor Poláček.
Kolem výběru nového šéfa inspekce panuje řada sporů. Například odboráři z Federace strojvůdců tvrdí, že výběrová komise není nezávislá, neboť v ní zasedají i zástupci firem, které inspekce kontroluje. Předseda výběrové komise Petr Moos však jakoukoliv podjatost komise dnes odmítl s tím, že komise je složená výhradně z odborníků včetně zástupců vysokých škol.
Drážní inspekce při vyšetřování zjistila, že nehodu v Moravanech způsobilo pískování kolejnic, kvůli kterému zabezpečovací zařízení vyhodnotilo trať jako volnou. Z podobných důvodů později boural vlak i v Německu. Německé dráhy proto dnes oznámily, že omezují pískování kolejnic. - čtěte Německo po havárii „zmizelého“ vlaku omezilo pískování kolejí