Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf studia ČT sedí v dozorčích radách

  15:23aktualizováno  15:23
V ostravské redakci České televize to po dvou měsících opět vře. Ředitel studia Ilja Racek odvolal šéfredaktora zpravodajství Petra Bohuše. "Je to čistě z formálních důvodů. Za tři týdny proběhne výběrové řízení na jeho funkci," říká šéf studia. Před několika dny se v redakci objevila informace, že Ilja Racek zasedá v dozorčích radách tří podniků a pobírá za to odměny.

Redaktoři na to přišli náhodou, když točili příspěvek o potížích společnosti Zásobování teplem Ostrava. "Byli jsme upozorněni, že v tamní dozorčí radě sedí náš ředitel," řekl iDNES šéf ostravské redakce Petr Bohuš.

Podle výpisu z Obchodního rejstříku sedí Racek také v dozorčí radě akciové společnosti Ostravské výstavy a Dům kultury Vítkovice. Členství v dozorčích radách jsou přitom vždy placená.

"Je to pozůstatek z doby, kdy jsem byl v ostravském zastupitelstvu," vysvětlil iDNES Racek. "Během tohoto měsíce by mělo být mé členství v dozorčích radách oficiálně zrušeno," dodal šéf studia.

Rada České televize jmenovala ředitele ostravského studia už letos na jaře na návrh Jiřího Balvína.

"O tom, že by seděl v nějakých dozorčích radách, tehdy nepadlo ani slovo," řekl iDNES místopředseda rady Bohumil Fanta.

"Osobně si ale myslím, že do takových věcí nemůžeme ani nikomu mluvit," říká Fanta. "Dokážu si ale představit, že by mohlo docházet k rozporům, kdyby se o dané společnosti točila nějaká reportáž. Pak by ředitel z dozorčí rady zřejmě musel odejít," dodává místopředseda Rady ČT.

Podle právníků České televize se Racek svým členstvím v dozorčích radách ničeho nezákonného nedopouští.

"Zákon pouze říká, že ředitelem studia musí být občan České republiky, který je způsobilý k právním úkonům a je bezúhonný. Žádná jiná omezení tu nejsou," říká Eliška Bedrnová z právního oddělení ČT.

Racek svým členstvím v dozorčích radách zřejmě nic neporušuje ani z hlediska etického. "Pan Racek není novinář ani jako novinář nepracuje. Je členem managementu České televize," řekla iDNES členka etické komise Syndikátů novinářů Barbora Osvaldová.

"Zda jde v jeho případě o střet zájmů, by měli vyložit právníci. Nicméně, jde o zajímavý problém, o kterém by se diskutovat mělo," dodává.

ČT Ostrava: politické tlaky neexistují

ČT si na svou redaktorku pozvala komisi

Podle Petra Bohuše, je velmi smutné, že zákon na podobný případ nepamatuje.

"Každý den se tak může stát, že budeme chtít točit o společnosti, kde bude působit někdo napojený na Českou televizi. Protistrana nám pak může lehce říci: jste zaujatí, v dozorčí radě toho a toho podniku sedí váš ředitel," říká Bohuš.

"Nedovedu si představit, že by například Jiří Balvín seděl v dozorčí radě ČEZu. Zde v kraji jsou si lidé přitom blíž a vztahy ještě ostřejší," dodal odvolaný šéfredaktor ostravské televize.

Racek: Výpověd je formalita
Racek vypsal na post šéfredaktora zpravodajství na začátku prosince výběrové řízení. Jeho vypsání navrhl v říjnu na jednání o potížích v ostravské redakci sám Petr Bohuš.

Nikdo z redakce ovšem nečekal, že bude muset odejít už tři týdny před konkurzem, který začíná 6. ledna.

"V pondělí navrhnu v Praze na kolegiu nějakého zkušenějšího redaktora. Ten by měl zpravodajství do konce výběrového řízení vést. Bohuš skončí 19. prosince, ale myslím, že v redakci bude dál působit," dodává Racek.

Podle informací z ostravské redakce má Bohuš ve výpovědi uveden jiný důvod než výběrové řízení: nadbytečnost.

Přihlášky do konkurzu na nového šéfa redakce přijímá ostravská ČT do konce roku, řízení bude probíhat do 12. ledna.

OFICIÁLNÍ INFORMACE ČT O BOHUŠOVĚ VÝPOVĚDI


Pracovní poměr šéfredaktora zpravodajství bude ukončen


Na počátku října se poprvé objevily v médiích zprávy o komplikacích v redakci zpravodajství Televizního studia Ostrava. Tehdy jsme 2.10.2002 v tiskové zprávě deklarovali, že situaci lze řešit případným vyhlášením výběrového řízení na místo šéfredaktora. V minulém týdnu přijal ředitel TSO Ilja Racek organizační opatření, na jehož základě bylo  dosavadnímu šéfredaktoru Petru Bohušovi s účinností od 20.12.2002 sděleno jmenování do jeho dosavadní funkce, a to na dobu určitou do 12.1.2003. Zároveň bylo na místo šéfredaktora zpravodajství vyhlášeno výběrové řízení. Dnes bylo Petru Bohušovi sděleno rozvázání pracovního poměru.

V minulém týdnu, 6. 12.2002, odmítl Petr Bohuš své jmenování na dobu určitou od 20.12. 2002 do 12.1. 2003. V důsledku toho nemá zaměstnavatel možnost přidělovat mu v dané době práci podle sjednané pracovní smlouvy. Vzhledem k tomu, že Petr  Bohuš odmítl i nabídku jiné práce, odpovídající jeho kvalifikaci, rozvázal s ním zaměstnavatel pracovní poměr výpovědí pro nadbytečnost. Výpověď byla předem projednána s výborem odborové organizace.

Výpovědní lhůta začíná běžet dnem 1.1. 2003 a končí dnem 31.3.2003.

 

Jolanda Pilařová

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kupčení s hlasy ve volbách
Za zakroužkovaný lístek 200 korun. Policie v Ústí prověřuje kupčení s hlasy

Policie v Ústí nad Labem prověřuje kupčení s hlasy při volbách v místní čtvrti Mojžíř. Podle Nadačního fondu proti korupci zde více než tři desítky lidí...  celý článek

Interaktivní mapa volebních výsledků
Dali vaši sousedé hlas Pirátům nebo ODS? Projděte si podrobnou mapu

Zajímá vás, kde dopadli nejlépe při letošních volbách Piráti nebo SPD Tomia Okamury. Redakce iDNES.cz připravila unikátní interaktivní mapu, díky které si...  celý článek

Slavící hejtman Martin Půta.
Nechci sedět na dvou židlích, říká hejtman Půta. Místa ve sněmovně se vzdá

Od voličů v Libereckém kraji dostal téměř čtyři a půl tisíce hlasů. Ze sedmnáctého, posledního místa kandidátky Starostů a nezávislých se tak hejtman Martin...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.