Nepůjdeme do investigativní žurnalistiky. Chceme se profilovat jako pohodová, nekonfliktní televize, říká Přemysl Svora. | foto: Pavel Eichler, iDNES.cz

Šéf programu TV Barrandov: Husákovy děti nám nestačí

  • 134
Už třetím týdnem vysílá nová digitální televize TV Barrandov. Netají se tím, že chce oslovit hlavně třicátníky. Chceme i mladší diváky, jenže jsou větší fajnšmekři a stojí víc peněz, říká v rozhovoru iDNES.cz programový ředitel nové plnoformátové stanice Přemysl Svora.

Když se mluví o televizi Barrandov, říká se, že je to televize pro "Husákovy děti". Co si pod tím mám představit?
To je nadsázka. My naše diváky označujeme "30+", chceme ale i mladší a starší diváky.

Mně podle prvních dnů, kdy jsem vás sledoval, ale přijde, že spíš vysíláte pro ženy 40+. Které vaše pořady jsou pro třicátníky?
Myslíme si, že spousta našich programů, formátů oslovuje cílovou skupinu třicátníků. Je velmi složité přitáhnout mladší diváky k televizi, bádáme nad tím, protože jsou to fajnšmekři. Chtějí víc opečovávat, ale nesmí to být moc drahé.

Jaké pořady to jsou?
Podle nás to může být 90 minut, některé akviziční věci jako seriály, dokumenty. Z vlastní tvorby možná Ukaž se, část by mohla zasáhnout talkshow Jana Saudka, série České milování, na okraji je skečová zábava Koko TV a určitě by to mohl být pořad o nezávislé filmové tvorbě Profilm.

Zuzana Bubílková
Zuzana Bubílková na obrazovce TV Barrandov opět glosuje politiku. Na snímku je na zahajovací party 11. ledna.

Podle jakých kritérií jste vybírali tváře TV Barrandov - Zuzanu Bubílkovou, Ivana Mládka, Miloše Knora?
Vybrat tvář televize je velmi složité, protože musí být známá a nebýt zase úplně profláknutá. Toto je potřeba namíchat. Například pro Ivana Mládka jsme se rozhodli, protože si myslíme, že neoslovuje jen starší cílovou skupinu. V záloze ovšem máme další - podle nás - talenty. Těch máme, věřím, víc, než zavedených hvězd.


TV Barrandov bez odvahy recykluje staré předlohy

Čtěte pohled Mirky Spáčilové na program nové televize.

Proč jste divákům zatajili Marka Vítka, moderátora pořadu 90 minut? Není dost známý?
Máme víc tváří, které jsme zatím moc nepředstavili. Zrovna 90 minut jsme připravovali hodně dlouho, je to hodně náročný pořad a nebyli jsme si jistí, zda to dopadne tak, abychom se jím mohli od začátku chlubit.

První "pecka" přijde v září

Jak dlouho jste vysílali do zdi, než jste zahájili ostrý provoz?
Zpravodajství a pořad 90 minut jsme zkoušeli asi měsíc, celý program přibližně dva týdny.

Vysíláte už na sto procent? Naplno, tak jak jste chtěli?
Nejedeme už ve zkušebním provozu.

Petr Nárožný a Jiří Adamec
Zahajovací show režíroval Jiří Adamec, který tuto práci dělá i pro konkurenční Novu. Na fotce s hercem Petrem Nárožným.

Ptal jsem se spíš na program. Jestli na něj má vliv, že jste dostupní pro přibližně 60 procent populace a podle toho jste ho sestavili?
Uvědomujeme si, že zatím nemáme stoprocentní pokrytí, takže jsme s programem nešli "úplně do plných". Tomu je ale přizpůsobený i náš obchodní plán. Byl by hazard uvolňovat víc, když ještě nemáme diváky.

Zatím ve vašem programu nevidím žádná velká lákadla. Kdy přijde ta první "pecka"?
My si myslíme, že někdy v září. Analogová Praha se vypne v dubnu, když nebudou potíže, léto bývá vždy slabší, takže podzim je pro nás stěžejní.

O peoplemetrech rozhodne prodej set-top-boxů

Jak sledujete proces digitalizace?
Stát lehce upustil od původní snahy pomáhat s přechodem k digitálnímu vysílání. I nás tak trochu nechal být. Bylo by zajímavé a pro všechny hráče dobře, kdyby si nechal udělat průzkum, jak to v současnosti s digitalizací vypadá. - čtěte o konci analogu v Praze

Janis Sidovský
Janis Sidovský už není manažer hvězd, ale ředitel marketingu TV Barrandov a člen představenstva.

Budete se nechávat měřit peoplemetry?
Ještě nejsme rozhodnuti, uvidíme podle prodaných set-top-boxů.

Jak velký kus z koláče divácké sledovanosti plánujete letos ukousnout?
V plánu máme dvě procenta, což myslím splnitelné je. I s vědomím, že penetrace set-top-boxů a pokrytí území digitálním signálem zatím je poměrně malé. V náš prospěch ale hraje také šíření signálu prostřednictvím satelitu, kabelu a IPTV.

Mladší divák je hůře oslovitelný

Jak budete pracovat se zpravodajstvím?
Do září uvidíme, jak se bude divákům líbit 90 minut. Nyní už nějakou odezvu máme a pokud peoplemetry řeknou, že takový pořad naše cílovka odmítá, stáhneme ho.

Máte s pořady tohoto typu větší plány, chystáte nějakou obdobu Reportérů ČT nebo Na vlastní oči?
Ne, nepůjdeme do investigativní žurnalistiky. Chceme se profilovat jako pohodová, nekonfliktní televize, která do ničeho nerejpe. Investigativní formáty jsou podle nás už vyčerpané.

TV Barrandov studio

Jedno ze dvou studií TV Barrandov

Sídlíte de facto v mekce českého filmu. Jak se k němu bude chovat TV Barrandov? Budou ve vaší produkci vznikat celovečerní snímky?
Společně s našimi partnery z finanční skupiny, do níž patříme, něco takového chystáme. Ale my budeme vždy jen koproducenti filmům, které bude vyrábět Studio Barrandov.

Kolik jich je?
Zatím máme připravené dva takové projekty. Ale do kin ani na obrazovky Barrandov TV se letos ještě nedostanou.

Koho vnímáte jako největší konkurenci?
To je složitá otázka. Jsme začínající televize, o rovných konkurenčních podmínkách se dá hovořit tak za tři roky, kdy bude srovnatelné pokrytí signálem. Ale už teď ukrojujeme ze stejného inzertního koláče.

Jak probíhala jednání s agenturami, které prodávají televizní čas?
Vítají, že narušíme duopol komerčních televizí, ale vědí samozřejmě, že jsme na začátku. Každá agentura nás vnímá jinak podle toho, jaké má klienty, takže jednání byla velmi intenzivní. Nijak zásadně jsme se ovšem od nich v zacílení televize ovlivnit nenechali. Některé by rády viděly televizi pro mladšího diváka, my ale víme, že ten je těžko oslovitelný.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video