iDNES.cz

Ptejte se dopravního experta Stanislava Humla

Stanislav Huml
velikost textu:
vydáno 3.2.2009 9:59
Poslanci Šeich, Dundáčková a Úlehla představili návrh na změny v silničním zákoně. Ty se týkají například takzvané osoby blízké nebo povinné výbavy, kam by měl nově patřit například alkohol tester. Na přípravě s nimi spolupracoval dopravní expert Stanislav Huml. Na změny se ptejte v on-line rozhovoru iDNES.cz
OTÁZKA: Dobry den, kde jsou nejaka cisla kolik lidi pouzilo ustanoveni obsahujici i vec tykajici se osoby blizke (by jim sobe) a a u jakych prestupku v jake mire se tak deje? hm
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Dobrý den. Přesná čísla neexistují. Jen se odhaduje, že více jak 50% případů, kdy je přestupek zjištěn elektronicky není vyřízen. 3.2.2009 10:07
OTÁZKA: Dobry den, kdy uz skonci potreba "kazdeho" menit co rok veci tykajicise takzvaneho silnicniho zakona, nestacilo to uz? hm
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Kdyby byl napsaný dobře, tak se na něj nemuselo sahat dalšěích 10 let. To je pravda, ale schvalován byl hoprkou jehlou. Vzpomeňte si, jak jeho výsledkem bylo stíhání cyklisty za zranění sebe sama při dopravní nehodě. 3.2.2009 10:08
OTÁZKA: Pane Humle.proč chcete pořád řešit nějakou "povinnou výbavu"? Když nebudu mít v autě rezervu nebo jinou pomůcku, v případě defektu pneu si pak budu muset zavolat odtahovku a bude to jen a jen můj problém. To jsou všechno zástupné pseudoproblémy...ale ke "zviditelnění" dobré, ne? :-) Vladimír Tylšar
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Nechci řešit povinnou výbavu, ale na druhou stranu v zákoně by měla být uložena povinnost vozit s sebou alespoň lékárničku. A dnes je nově navrhováno vybavit autobusy a vozidla přepravující nebezpečné látky zařízením, které neumožní start vozidla opilému. Mám pocit, že pro bezpečnost cestujících by se to udělat mělo. 3.2.2009 10:10
OTÁZKA: Pane Humle, zatímco už i na Slovensku oficiálně tolerují 0,2 promile při dechové zkoušce,my budeme zavádět povinné testery.Ty stejně řidiči žádnou,natož právní jistotu neposkytnou,protože pro trubičky a levné detektory je často 0,2 promile rovno nule a naopak.Ono to taky v normálních zemích platí.To celé navrhuje poslanec na kterého sedí "vrah o morálce káže" - a zaštiťuje se to vaším jménem.Není to už skutečně absurdní? Jan Novak
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Musím se přiznat, že s trubičkou v každém autě mám také problém. 3.2.2009 10:11
OTÁZKA: Dobry den, kde skonci podle vas neustale zvysovani represe za takovych 15let, myslite si ze v te dobe bude mozne mluvit jeste o nejakych pravech, soukromi a svobode jednotlivce? hm
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Když veřejně protestuji proti potírání práva odepřít výpověď proti osobě blízké, tak významně hájím základní práva a svobody jednotlivce. Nemyslíte? 3.2.2009 10:12
OTÁZKA: Dobry den, neustale se mluvi o tom jak na silnicich umira hodne lidi, ale kdyz se kouknu na opatreni vlastne jen represivni, ktera udajne maji toto zlepsit tak to uz roky nefunguje a z odpovednych mist slysime stale stejne "Kdepak, to se jen pozitivní efekt ještě nestačil projevit" kolik casu je potreba, aby se o necem reklo, ze to bylo k nicemu a ze by bylo patrne na case zmenit pristup? hm
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Aby se projevila účinnost bodobvého systému jako takového, je třeba čas. Osobně si myslím, že se již projevovat začíná. 3.2.2009 10:13
OTÁZKA: Dobry den, s velkou slavou policie uvedla do provozu VW Passat R36, ze pry jsou potreba na stihani silnicnich piratu, v tv byla reportaz kdy s policisty stravili sluzbu za tuto sluzby stihali policiste 4piraty kteri nejeli vice nez 160 a vsichni takto jeli na poloprazdne dalnici... Toto maji byt ti pirati o kterych se neustale mluvi? hm
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Doufám, že ne. Také tuto investici považuji za vyhozené peníze. 3.2.2009 10:14
OTÁZKA: Pane Humle, 1. domnívám se,že represe jsou z větší části způsobem,jak odstranit důsledky,nikoliv příčiny. Proč dovážíme např.většinu mléčných výrobků z ciziny a nekonzumujeme své vlastní,kterých máme nadbytek?To budeme raději snižovat rychlost na 30km/hod v místech s vyjetými kolejemi od kamionů?, 2. navrhl někdo,aby v rámci EU byly sjednoceny dopravní předpisy alespoň v zásadních věcech ,jako je značení,rychlosti,svícení a pod.?Nemáme snad k tomu v rámci předsednictví v EU dostatečný prostor?Slušných řidičů je většina,neměli by doplácet na zbytečné nedostatky v předpisech.Výměna průkazů po čtyřech letech není prioritní, 3.evidence hříšníků v rámci bodového přestupkového systému umožňuje progresi v pokutování „výtečníků“ tak,aby na přemrštěně přísné předpisy nedopláceli všichni.(Mimochodem dnes se hnal ulicemi Bratislavy tamější ministr vnitra rychlostí 115 km/hod.) A.Bartoš,Kunovice A.Bartoš
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Mám asi stejný názor jako vy. Ono se to nejvíce projevuje u diskusí nad zákazem jízdy kamionů. Celá Evropa by měla mít tyto časy jednotné, aby se netvořily kolony tu před jedněmi hranicemi a tju před druhými. Kdyby byly jednotné pravidla a sankce, nemělo by to chybu. Ale k tomu asi nikdy nedojde. Právo je v každém státě jiné. 3.2.2009 10:16
OTÁZKA: Dobrý den, stále slyšíme, že se řidiči vymlouvají na osobu blízkou, ale vím i o případech, o kterých se nepíše, kdy v některých rodinách, možná už dnes vyjímečných, není zvykem se vzájemně udávat. Trestní zákoník, jak víme toto jednání legalizuje. Otázka zní: Myslíte si, že majitel vozidla, který využije svého práva neudat osobu blízkou, by měl být za toto své jednání, které mu umožňuje zákon potrestán. Děkuji za jednoznačnou odpověď. Buryšek Vladislav
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Jednoznačně nikoliv. 3.2.2009 10:17
OTÁZKA: Není ten alkohol tester nebo detekční trubička trochu trest pro abstinenty. Ti opravdu nepijí a nepotřebují tak zjišťovat, zbytkový alkohol. Bimbo
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Elektronický alkoholtester patří jen do vozidel veřejné přepravy osob, a přepravující nebezpečné látky. pak jsou také státy, které nařizují jeho použití těm řidičům, kteří měli delikt s alkoholem, jako alternativní trest. I to se návrh opatrně snaží řešit. 3.2.2009 10:18
OTÁZKA: Jsem abstinent. Proč mne zákon bude nutit koupit si něco co URČITĚ nikdy v životě nepoužiju. To už spíše ty prezervativy. Richard
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Souhlasím s Vámi. 3.2.2009 10:19
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal jaký je problém,z hlediska legislativy, zanést do zákona následující doplnění: „Pokud daná situace (v silničním provozu) nedovoluje (neumožňuje) prokázat osobu, která je zodpovědná za danou skutečnost, která nastala - je za provoz vozidla zodpovědný vlastník vozidla. V případě že se jedná o právnickou popř. fyzickou osobu, kde je vozidlo používáno k účelům pro podnikání – v těchto případech existuje ze zákona záznam jízd. Z toho vyplývá buď postih dané osoby v zaměstnaneckém vztahu (doložené-z hlediska zákona-záznamy), popř. 2.varianta u „nemožnosti“ prokázání ale v tomto případě by byl podnik přísně sankcionován (přísně=tak, aby to pocítil tzn. v desítkách tisíc Kč–na úkor nemožnosti odepsání bodů). Myslím, že postihy v prostředí českých silnic jsou stále mírné! Co se týče soukromých osob je zodpovědná „jednoznačně“ osoba vlastnící vůz (osoba, která způsobila škodu se z hlediska etického k osobě, od které měla vůz půjčen by měla příjmout sankci za něj)! Jan
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Podobně to řeší právě zmiňovaný návrh. Využili jsme Holanského modelu. Provozovatel odpovídá za vozidlo, zaplatí pokutu, nedostane body. Stát je povinen poskytnout mu podklady pro případné soudní vyrovnání se zaměstnancem, který odmítá zaplatit. Jde jen o jinou formu zkráceného řízení, kdy stát nemusí prokazovat kdo řídil. Za současného stavu nejde věc uzavřít, aniž by bylo nepochybné, kdo je řidičem. 3.2.2009 10:21
OTÁZKA: zajímalo by mě, jak se můžu stát dopravním expertem. Děkuji Buryšek Vladislav
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Po třiceti letech praxe v oboru? 3.2.2009 10:21
OTÁZKA: Dobry den .chtel jsem se zeptat jak se bude posuzovat braneni v predjizdeni . Casto se stava za na konci obce zacinam zrychlovat a a auto za mnou cca 5-7 vyhodi smerovku a vjede do protismeru jako ze predjizdi . Ale jeho auto je fyzicky 5-7 metru za mnou je to braneni predjizdeni pokud zrychlim ?, nebo musim pustit kazdeho kdo vyhodi blinkr ? dekuji za odpoved. Marcus Aurelius
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Toto ustanovení je v předpisech již léta. Ten kdo je předjížděn by neměl zrychlovat. Jinak vystavuje předjíždějícího nebezpečí. 3.2.2009 10:23
OTÁZKA: Dobry den, jak byste popsal typickeho silnicho pirata co si pod timto oznacenim ma neexpert predstavit? hm
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Víte, v dopravě se dopustíme tu a tam přestupku asi každý. Ale je přestupek a přestupek. Budete asi souhlasit, že předjíždění v nepřehledné zatáčce, přes vrchol stoupání, velmi rychlá jízda přes obec nebo jízda pod vlivem alkoholu nebo drog je způsobilé připravit okolí o život. To je určitě nezepečnější, než ukrást v obchodě tyčinku čokolády. 3.2.2009 10:25
OTÁZKA: K osobě blízké... Tuším, že je osoba blízká i v zákoně 500/2004 (správním řádu), nepůjde její odstranění ze silničního zákona proti správnímu řádu? martin vozka
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Správně. A jde o to, aby tam i zůstala. 3.2.2009 10:26
OTÁZKA: Dobrý den. Pane Huml nezdá se vám,že více jak o bezpečnost v dopravě, jde ministerstvu dopravy více o soukromé kšefty. Milena
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: To není otázka pro mě. 3.2.2009 10:27
OTÁZKA: Dobrý den, položím Vám otázku ale nejdříve uvedu příklad – srovnání testeru s např. rychlostí. Každé osobní vozidlo je vybaveno ukazatelem rychlosti - řidič je tudíž „dle vyhlášky“ povinen se podle toho chovat (předepsaná rychlost) – je si také vědom, že namísto 90 km/h jede např. 130 km/h (a to v těch lepších případech). Srovnání = každý opilý řidič si je vědom svého počínání (i kdyby mu tester ukázal, že byl pozitivní)! Přesvědčte mě o opaku, já si totiž nemyslím, že by to mělo přispět ke snížení počtu opilých za volantem. Pokud testery, tak jedině ne jako povinná výbava ale jako doporučená výbava (pro ty kteří si chtějí být jisti, že nemají zbytkový alkohol – a ne pro ty kteří jako viz p.Šeich si dají před jízdou 2dc vína a je jim naměřeno 2,4 promile). Děkuji Vám za odpověď a přeji pěkný den. Johny
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Už jsem psal, že s trubničkou do každého auta mám také problém, byť jde o korunovou záležitost. Může Vás uklidnit, že jde o návrh, který musí schválit celá Sněmovna a pravděpodobnost, že to bude platit není veliká. 3.2.2009 10:28
OTÁZKA: Vrátím se ještě zpět k dopravním nehodám, výši škody a volání policie. Zajímá mě, kdo se postará o řízení dopravy v místě nehody, pokud nebudu kvůli "malé" škodě volat policii. Mám na mysli nehody ve městech, na frekventovaných silnicích, na dálnici atd. Jan Šrůt
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Pokud nebudete volat policii, nebude důvod tam hodiny čekat než přijedou a tak není proč řídit doptravu. Rychle se domluvíte a pojedete po svých. 3.2.2009 10:29
OTÁZKA: Dobrý den, Stando. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Uděláte si letos čas a vyrazíte do jarní přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Xavon
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Jejda. Už aby tady jaro bylo. Ale ještě si pojedu zalyžovat do hor za sněhem. Tady dole si ho moc neužijeme. 3.2.2009 10:30
OTÁZKA: Co rikate na novy slovensky silnicni zakon? Nemeli by se u nas take ke slovu konecne dostat odbornici? http://www.sme.sk/c/4032992/male-mnozstvo-alkoholu-za-volantom-budu-asi-tolerovat.html Ministerstvo pri návrhu vychádzalo zo zistení expertov, ktorí predložili svoje stanovisko aj Európskej komisii. Podľa neho koncentrácie pod 0,3 promile alkoholu v krvi sú nespoľahlivé a nemusia vždy znamenať, že vodič pil alkohol. Takúto hladinu môžu spôsobiť aj potraviny, ktoré obsahujú alkohol. „Ide o niektoré dezerty, mäsá pripravované na víne, kompóty, ktoré skvasili, flambované potraviny, toaletné vody, niektoré lieky alebo väčšie množstvo nealkoholického piva,“ vysvetľuje hovorkyňa ministerstva zdravotníctva Silvia Horváthová. anonym
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Mají pravdu. U nás je také technická tolerance. Ale to neznamená, že tvrdíme můžete si dát jedno pivo a jet. V Čechách by to bylo piv 5. 3.2.2009 10:31
OTÁZKA: Možná se ptám hloupě, ale bude už někdy víc policistů na silnicích, jak je stále slibováno? Jejich neviditelnost , je podle mě hlavní problém současného stavu. Zákony není třeba stále měnit. Katka19
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Souhlasím, že policie chybí. Specializovanou dopravní policii nahradila městská a zvrhlo se to do měření rychlosti. Teď zas neměří téměř nikdo. není to dobré. Zákon je jen papír, někdo ho musí vymáhat. 3.2.2009 10:33
OTÁZKA: Dobrý den, neodpustím si pár otázek, spíše porýpnutí. Proč se zruší povinnost mít rezervu, když s nimi výrobce počítá a všechny automobily je mají? Místo toho mi nalinkujete povinnou výbavu na opravu a dojezd - 3000 CZK. Povinný hasičák - 500 CZK + určitě povinnost mít pravidelně obnovovaný atest (další stovky). Povinný alkotester. Zase sta až tisíce. Kdo ví, co tam ještě máte? Násobeno několika miliony registrovaných vozidel, .... za to už pár vilek bude, že. TOM
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Kdepak. Pokud máte rezervu nepotřebujete výbavu na dojezd. Jedno nebo druhé. Tady nejde o tahání peněz z Vaší kapsy, ale rozšíření možností. Z toho nikdo mít vilky nebude. 3.2.2009 10:35
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda jsou Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikací, které vydal CDV nějakým způsobem závazné, či si může každý (stát, magistrát, úřad, apod.) vytvářet dopravní značení dle svého uvážení (počet dopravních značek na jednom sloupku, vzdálenosti dopravních značek od sebe apod.) Děkuji. Procházka
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Zásady vydané CDV jsou doporučující a drtivá většina obcí podle nich značení staví. Pokud jsou někde vydět abnormality (a není jich málo) je to i chyba absence státního dozoru. 3.2.2009 10:37
OTÁZKA: Co se týče návrhu zahrnout do povinné výbavy alkoholtestery – považuji to za absolutní nesmysl. Mrzí mě, že s návrhem přicházejí osoby jako je p. Šeich – vysokoškolsky vzdělaný člověk, snad natolik vzdělaný, že by neměl podceňovat českou populaci (cituji IDNES.CZ: „požil před jízdou 2dc vína a nadýchal 2,4 promile" - v případě průměrného člověka by to bylo asi takto… před jízdou (v průběhu 2 hodin) požil 7 skleniček vína 2dc (tedy 1,4 l)! Promiňte, mi za tento příklad nicméně v tomto případě by mohl usednout za volant až po 17 hodinách! Myslím, že detekční trubička popř. alkoholtester by v tomto případě neplnil danou funkci! A pokud p.Šeich neumí adhadnout svou míru, ať si pořídí tester (detekční trubičku) on sám- tomu stejně nezabrání usednout za volant! Doporučení – zahrňte testery (popř. trubičky) do výbavy ale ne do povinné ale doporučené. Doplácela by na tom většina slušných řidičů - a těch zbylých několik % (co si budeme nalhávat) moc dobře ví o svém počínání! Děkuji Johny
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Máte pravdu. O tom není sporu. Velké mínus. Aby jsem to vyvážil, tak přidám i plus. Nevyužil imunity, přijal trest a podrobil se zákazu činnosti. vykonal jej. Hledí se na něj jako na ostatní jako na bezúhonného. Tedy mělo by se, přesto se ta kauza opakovaně vytahuje na světlo. Divím se panu poslanci, že mu to nevadí. Dostal nálepku a už se jí nezbaví. To také není správné. 3.2.2009 10:40
OTÁZKA: Dobry den, navrhuji zmenit casovani semaforu podobne jako v Nemecku a Rakousku, kde nejdrive zacne 3 vteriny blikat zelena a pak teprve naskoci na 3 vteriny orznzova pred cervenou. U nas je pouze oranzova 3 vteriny, coz je prilis kratka doba na reakci, pokud sledujete i provoz za sebou a okole a nedivate se jen uprene na semafor pred sebou. To je duvod, proc mnoho aut projizdi na zacatek cervene, hlavne kamiony. Kdyby opravdu zacali vsichni ridici intenzivne brzdit, tak je zase spousta tukancu zezadu. Co vy na to? PremekC
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Dobrý námět. 3.2.2009 10:41
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, jaká by podle Vás měla být povinná výbava ve vozidle. Připadá mi, že současná výbava kromě žárovek a lékárničky, kterou polovina lidí neumí použít a druhá polovina ji použije špatně je vcelku rozumná? Nedovedu si představit, že bych měl investovat tolik peněz do has. přistroje a alkohol testeru, když při dnešní byrokracii se můžou za rok nebo za 2 znelíbit a budou zrušeny. Děkuji za odpověď. Stanislav
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Neumím si představit vypustit lékárničku. Fakt ne. A jsem připraven ji kdykoliv použít nejenom pro sebe, ale i když přijedu k nehodě a někdo bude potřebovat pomoct. Hasicí přístroj je rozumná věc, požár uhasíte na začátku hoření, pak již jen udržujete a než za vámi dorazí hasiči, máte auto na popel. Ale kromě autobusu je to asi vaše volba zda riskujete více nebo méně. Ale v autobusech jde už i o cestující. Je to jak vidíte složitější. Snad se dospěje k rozumnému kompromisu. O tom to i v právu je. 3.2.2009 10:45
OTÁZKA: Dobrý den, co si myslíte o změnách ve slovenském silničním zákoně? Je to krok správným směrem, jen zvyšovat represe? Nemyslíte, že je potřebnějš spíše poslat víc policistů do terénu, aby se lidé začali "bát", že mají opravdu reálnou šanci být chyceni? Martin
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Německo jde stejným směrem jako na Slovensku. My jsme pokuty také zvýšili, možná ještě málo. Dokud se pravidla hry na silnicích nebudou dodržovat, bude stále umírat zbytečně mnoho lidí. 3.2.2009 10:46
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, proč jsou v záležitosti tzv. "osoby blízké" stále navrhovaly nejrůznější okliky a zlehčování a není žádná vůle tento problém vyřešit nekompromisně. Proč to nemůže fungovat jednoduše jako v jiných zemích - "Prozraď, kdo řídil, nebo poneseš plnou odpovědnost ty." Místo toho se navrhují směšně nízké pokuty. Přitom je jasné, že "osobu blízkou" využije hlavně ten, kdo je v opravdovém průseru a 2000 Kč je pro něj velmi snadné vykoupení z vlastní odpovědnosti. Děkuji za odpověď a přeji mnoho úspěchů v další Vaší práci, které si vážím. Honza z Ostravy
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: To je složitější problém, souvisí s Listinou základních práv a osob, kterou většina z nás chápe jako nedotknutelnou a které si nesmírně vážíme. Platí pro všechny a tedy i pro vás. Jak se jednou prolomí, může z toho do budoucna být velký problém. 3.2.2009 10:48
OTÁZKA: Dobrý den. Chci se zeptat, proč je elektronické omezení rychlosti automobilů až od 250 km/h, když se stejně smí u nás jezdit jen 130? Každý si myslí, že je závodník a mj. mladší ročníky jezdí jako blázni a ještě Vás vytroubí, když si dovolíte dodržovat předpisy. Neměl by být větší elektronický dohled nad vozidly navzdory "ječilům" hajícím lidské právo na blbost? Tomáš Křeček
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Přiznám se, že nepříliš rozumím otázce. 3.2.2009 10:49
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat na Váš názor na problamatiku (v médiích nesprávně interpretovanou jako "osoba blízká"). V praxi jde o to, že již ústava, stejně jako patřičné paragrafy zákonů, dávají všem občanům právo odmítnout vypovídat, pokud by jim samým, či "osobě blízké" vzniklo riziko trestního stíhání, nebo postihu za přestupek. Pokud by jakýmkoli způsobem politici zrušili tuto možnost majitelům vozidel, stali by se tak vlastníci vozidel bezprecedentní skupinou občanů s menšími právy, než má třeba vrah. Jaký je Váš názor na tuto problematiku? Richard Kába
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Myslím, že jsem již odpověděl. Právo odmítnout výpověď chápu jako nedotknutelné. Majitel vozidla s registrací této "zbraně" schopné zabíjet přijímá určitou odpovědnost. Holandský způsob vyřízení věci je opřen o tento fakt a umožňuje státní správě vyřídit delikt zkráceně přímo s ním. Předpokládá se, že ví s kým si to vyřídit a pokud by se s pachatelem (řidičem) dostal do právního sporu, poskytne mu stát potřebné podklady. To je fér. A body nelze udělit, protože stát rezignuje na zjištění konkrétního řidiče. 3.2.2009 10:54
OTÁZKA: Proč budou muset abstinenti vozit tester na alkohol v autě . Bude mít ten alkotester certifikát stoprocentní spolehlivosti nebo stačí atrapa na ukázání policii ? Zdeněk
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Už jsem odpověděl. 3.2.2009 10:55
OTÁZKA: Dobrý den pane Humle, chci se zeptat jak vnímáte neřešení dopravních přestupků kamionů na dálnicích. Jejich vjíždění do levého pruhu před vozidly, předjíždění několik set metrů...najezdím toho relativně dost, ale nezažil jsem aby kvůli tomu kamioňáky stavěli policisté. díky matěj nožička
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Ani já jsem to nezažil. Je to problém prokázat přestupek. Jediné řešení je zakázat předjízdění v celém úseku. V Praze na Jižní spojce a Barrandovském mostě to funguje. 3.2.2009 10:56
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že poslanec Šeich podal návrh novely silničního zákona ve střízlivém stvau? wayne
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Už je to tady zase. Přečtěte si moji odpověď výše..... 3.2.2009 10:56
OTÁZKA: Dobry den, je v novem silnicnim zakone i zakaz jiz nakladaku v patek? dekuji. Daniel
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Tento návrh to neřeší. 3.2.2009 10:57
OTÁZKA: Co takhle namalovat bílé čáry po okraji silnice? Peníze bych ušetřil na výstavbě zbytečných obtěžujících retardérů. Mirek
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Máte pravdu v tom, že dopravní značení není v dobrém stavu. Dnes je vlastníkem (správcem) každé silnice někdo jiný a podle toho to taky vypadá. 3.2.2009 10:58
OTÁZKA: Zdravim pane Huml. Neprijde Vam alkohol tester jako zbytecnost? Za chvili by ridic musel pred kazdou jizdou absolvovat psycho testy, zda muze vubec ridit. Nemelo by se spis predchazet opilcum prevenci (leceni, vysoke tresty odebrani RP), nez timto zpusobem? JInak Vam fandim, mate jako jeden z mala v tomto odvetvi dobry pohled na vec. Chose
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Vysoké tresty jsou určitě správným řešením. A k trubičce a testeru jsem se již vyjádřil. A díky. 3.2.2009 10:59
OTÁZKA: Dobrý den pane Huml, neuvažuje se o tom zda zda zavést místo 12 bodového systému 18 bodový? doktor
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: V podstatě jsme se k tomu přiblížili možností odmazat body a pokud se ještě schválí diskutovaná druhá možnost odepsat body po psychologickém pohovoru, tak jsme na faktických 18ti bodech také. V bodovém systému se mi nelíbí jedna jediná věc. Připouští jednorázové vybodování. Ti lidé nedostanou šanci. Popíši příklad. Řidič dodávky rozvážáí zboží. popojíždí od krámu ke krámu. Má tachograf. Hlídka policie jej zastaví a zkontoluje denní záznam doby jízdy a odpočinku. Dnes ok. Pane co včera. (Musí vozit s sebou 14 dní). Tady jste měl první přestávku v délce 30 minut až po 10 ti hodinách. Těch dvacet kratších zastávek vám počítat nemohu, protože nejsou zákonem dané délky. To je jako by jste řídil 10 hodin vcelku. Přestupek. A co předevčírem? Aha stejná písnička. A co před 7 dny? Tady to je stejné. a před 10 ti dny také. Tak a ve sporávním řízení se věc projedná s pokutou 4 500 Kč. To by šlo. Zákaz činnosti zákon nepřipouští. Samozřejmě. Pak si Vás předvolají na úřad, kde se evidují body. Ten delikt je za 3 body. Ale oni Vám započtou každý den tři body. Včera, předevčírem, před sedmi a deseti dny, pokaždé tři body. A na rok si nezajezdíte, leda na tříkolce. Máte po práci, jste řidič profesionál. Kde je možnost nápravy, výchova deklarovaná v bodovém systému. Pak se mě zeptejte, zda je třeba změna nebo ne. 3.2.2009 11:09
OTÁZKA: Proč se nezruší instituce osoby blízké jako taková? Řidičský průkaz mám od roku 69 a v životě by mě nenapadlo se takto hloupě vymlouvat. Kdy vlastně tento termín vznikl? A proč? Stejně jako bodový systém, který je náhražkou za kupon v řidičáku. Ten byl přeci taky jasný a silniční kontrola i řidič věděli na čem jsou. Hasičák vozím i bez zákona, ale tester? Každý by měl být soudný a tresty za ohrožení, nebo nedejbože zranění takové, aby si to KAŽDÝ rozmyslel. Vystoupení pana poslance bylo opravdu, ale opravdu přesvědčivé. Dan Pelej
Stanislav Huml ODPOVĚĎ: Čas se pomalu naplňuje. odpovím tedy na poslední otázku. Pevně doufám, že většina lidí si základních práv a svobod váží a rušit právo nevypovídat, udávat, bonzovat nebo jak to kde nazýváte nebude nikdy z našeho práva zrušeno kvůli takové banalitě, jako je dopravní přestupek. Máte pravdu, že ve formě kupónu tady bodový systém již byl. Jak je vidět nevymyslel nikdo nic nového jen se tomu dává nová (jiná) forma a o to víc se o tom diskutuje. A k tomu ostatnímu nemám komentář. Všem děkuji za otázky, snažil jsem se otevřeně na všechny odpovědět. Přeji Vám všem hezký den a šťastný návrat ze všech Vašich cest. 3.2.2009 11:16
zpět na osobnost