"Vzhledem k tomu, že nás řidiči od 1. ledna nevolají ke všem nehodám, ale ty drobnější vyřeší sami, šetříme o 54 procent nehod méně. Nehod, kde figuruje alkohol, ale ubylo jen 22 procent," uvedl Tržil.
I to je jeden z důvodů, proč od ledna bude součástí všech kontrol dechová zkouška. Podle Tržila to ale neznamená, že řidič bude vždy skutečně dýchat. "Dnešní přístroje jsou schopné poznat přítomnost alkoholu ze vzduchu. Řidič tak může jen vidět, že policista při rozhovoru drží v jeho blízkosti přístroj," řekl Tržil v Radiožurnálu.
Policisté připouští, že se někteří řidiči nebojí usednout za volant opilí i proto, že zdaleka ne všechny odhalené případy pak končí ve správním řízení trestem. Když totiž úředníci nedodrží lhůtu, případ je promlčen. Šéf dopravní policie plánuje, že porovná počty podnětů kvůli alkoholu za volantem a počet jednotlivých rozhodnutí. Srovnání by mohlo upozornit na úřady, kde je podobná praxe častější.
Leoš Tržil také uvedl, že spolu s ministerstvem dopravy chystají změnu v používání zimních pneumatik. Ty by mohly být v určitém období povinné. "V příštím roce bychom mohli dojít k nějakému závěru a termín by tak mohl být stanoven na příští zimu," řekl Tržil.
Další inovace chystá dopravní policie u radarů. Ty staré už dosluhují. "Ještě pracují na starých počítačích, "dvěosmšestkách", a na ty dnes už prakticky neexistuje servis," řekl Tržil.
Policie oslovila výrobce radarů s dotazem, zda by dokázali spojit několik přístrojů, které dnes používá do jediného. Ten by dokázal nejen měřit rychlost, ale také natáčet chování řidičů a zároveň podle SPZ zkontrolovat, zda nejde o kradený vůz. "Sloučením přístrojů by došlo k i k výrazné úspoře," řekl Českému rozhlasu ředitel dopravní policie. Se zaváděním nového vybavení ale počítá postupně až do roku 2015.