Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf ČT Dvořák: Chilské pero do televize patřilo, Klausova rozcvička ne

  11:32aktualizováno  11:32
Nový generální ředitel České televize Petr Dvořák považuje odvysílání známé "rozcvičky" prezidenta Václava Klause za neférové. Scénka z Chile, kde prezident s uličnickým výrazem zrekvíroval slavnostní podpisové pero, naopak podle něj na obrazovku patří. "ČT se nebude snažit politiku znevažovat," říká Dvořák.

Petr Dvořák, generální ředitel České televize | foto:  Michal Šula, MAFRA

Ředitel veřejnoprávní stanice se k rozdílu mezi oběma případy dostal při vysvětlování, jak to myslí se zpravodajskou vyvážeností.

"Zrovna tahle konkrétní věc (rozcvička před novoročním projevem, pozn. red.) byla ukázkou nefér jednání," řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny Dvořák. "Dokonce jsem si zjišťoval, jak tahle kauza vznikla - v rámci přípravy na projev prezidenta zůstala v jeho kanceláři samotná kamera, o které pan prezident nevěděl, že je zapnutá," zmínil.

Česká televize později záběry ze svého archivu vyřadila, lze je ale najít na serveru YouTube (na prezidentovu rozcvičku se podívejte zde)

Chilské pero

Podle odborníka na etiketu Ladislava Špačka měl prezident jako státník na pero nárok, měl si jej ale namísto kradmého manévru standardně strčit do kapsy. Klaus po návratu prohlásil, že si vzal obyčejnou propisku, chilské úřady ale uvedly, že pero bylo vykládané vzácným polodrahokamem nazývaným lapis lazuli.

Oproti tomu byla slavná scénka z Chile podle Dvořáka v pořádku, protože prezident "věděl, že ho kamery natáčejí, a měl se podle toho chovat".

Nový ředitel televize chce dát ČT punc stanice, která se nesnaží znevažovat politiku a tvářit se, že politika není potřeba a politici nic nedělají a jen se hádají.

Večerníček patří na dětský kanál

Zopakoval také to, co už předeslal v projektu, na jehož základě mu radní svěřili vedení televize. Tedy to, že pokud se podaří zprovoznit dětský kanál, měl by na něm běžet Večerníček.

"Děti dnes nemají moc přístup k pohádkám a obecně k dětské tvorbě, která by v nich budovala nějakou příslušnost k České republice. Všechny kabelové nebo satelitní dětské kanály jsou většinou zaplněny levnými produkty, jako jsou japonské animované příšernosti," míní Dvořák.

Na další prověrku se pak mohou "těšit" redaktoři zpravodajských pořadů. Poté, co je nové vedení zpravodajství rozdělilo do čtyř barevných týmů podle výkonnosti, plánuje komplexní personální audit. "Chceme zjistit, jak na tom jsou ti lidé odborně i lidsky. Ty barvičky nikomu nezaručují na věky žádnou jistotu," tvrdí ředitel (více rozdělení redaktorů ČT do barevných týmů).

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pamětníka holokaustu Jiřího Bradyho ocenila Poslanecká sněmovna medailí a...
Poslanci po hodinách debat požádali vládu o zneplatnění memoranda o lithiu

Poslanecká sněmovna schválila návrh komunistů na zneplatnění memoranda o těžbě lithia, které podepsal ministr průmyslu Jiří Havlíček s australskou firmou...  celý článek

Ilustrační snímek
Hygienici: Školní obědy nutričně nevyhovují, je třeba změnit zákon

Hygienici ze Státního zdravotního ústavu si vzali na paškál školní stravování, aby zjistili, jak se jídelnám daří naplňovat výživová doporučení. Výsledek?...  celý článek

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.