Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf rozhlasu Duhan, který zaměstnával syna, rezignoval kvůli zdraví

  14:01aktualizováno  16:44
Generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan rezignoval ke 3. listopadu. Serveru iDNES.cz řekl, že tak učinil ze zdravotních důvodů. Rada rozhlasu se ve středu měla zabývat tím, zda Duhan porušil zákon zaměstnáváním syna.

Generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan (23. července 2014). | foto:  Dan Materna, MAFRA

„Vedly mě k tomu zdravotní důvody a také neshody s Radou, které trvají už zhruba tři čtvrtě roku. Byl jsem pod enormním tlakem a to se podepsalo na mém zdraví,“ řekl iDNES.cz Duhan.

V oficiálním prohlášení připomněl, že v Českém rozhlase pracoval přes deset let. „Mrzí mě, že mi okolnosti nedovolí dokončit můj mandát. Těší mě ale, že Český rozhlas mohu opustit ve chvíli, kdy je respektovaným, moderním, sebevědomým, mediálním domem se stabilizovanou ekonomikou,“ napsal.

Redakci iDNES.cz potvrdil, že rezignace je k 3. listopadu, další plány prý zatím nemá. „Potřebuji se dát nejprve zdravotně dohromady,“ řekl Duhan, který stál v čele Českého rozhlasu od roku 2011.

Svou rezignaci oznámil krátce před mimořádným zasedáním Rady Českého rozhlasu, která se měla zabývat zaměstnáním jeho syna Andreje. V pracovněprávním poměru byl do konce letošního srpna. Pracoval jako externista Českého rozhlasu pro zahraniční zpravodajství.

Zákon přitom řediteli pravděpodobně neumožňuje zaměstnat v rozhlase osobu blízkou. Sám ředitel Duhan však tvrdí, že podle právního výkladu, který si nechal zpracovat, nijak nepochybil, protože uvedené ustanovení platí pro členy rady, nikoli pro ředitele.

„Jsem přesvědčený o tom, že jsem jako generální ředitel Českého rozhlasu žádný zákon neporušil a důvodem k mému odvolání nemůže být údajný střet zájmů, a tedy i porušení zákona o ČRo,“ uvedl v úterním tiskovém prohlášení.

Rada měla řešit ředitele již poněkolikáté

Předseda Rady Michal Stehlík to však považuje za zásadní porušení zákona, proto také svolal na středeční 14. hodinu mimořádné zasedání. Kvůli oznámení Duhana o rezignaci se jednání posunulo.

Rada Českého rozhlasu se činnosti generálního ředitele věnuje podruhé v krátké době. V srpnu mu snížila odměnu za první pololetí z maximálně možných 480 000 korun na 336 000 korun kvůli několika porušením kodexu ve vysílání a nedostatkům v předkládaných materiálech.

Duhana se také ptala, proč odvolal náměstka Michala Koliandra až dva měsíce po podání trestního oznámení v souvislosti s prodejem zámku v Přerově nad Labem (více o případu čtěte zde).

„Nemám oprávnění odpovídat na detaily,“ řekl tehdy Duhan s odůvodněním, že policie stále pokračuje ve vyšetřování. Stehlík ve středu na zasedání uvedl, že v tomto případě už byli jednotliví členové policií obesláni.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.