Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Se studiem se „fixlovalo“ i ve Zlíně, tvrdí bývalý děkan

  5:07aktualizováno  5:07
Nábor studentů, kteří při přijímačkách skončili hluboko pod čarou, nebo doktorát v zahraničí získaný za dva měsíce. Tak popisuje poměry na zlínské Univerzitě Tomáše Bati bývalý děkan Fakulty multimediálních komunikací Jaroslav Světlík. Podle školy jde z jeho strany o mstu, před časem totiž musel funkci opustit kvůli nařčení z plagiátorství.
I  na zlínské Univeritě Tomáše Bati nebylo podle bývalého děkana všechno v pořádku. Ilustrační foto

I na zlínské Univeritě Tomáše Bati nebylo podle bývalého děkana všechno v pořádku. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Bývalý děkan však dnes tvrdí, že ho ze školy nevyhnala plagiátorská aféra, ale že z ní odešel na protest proti jednání univerzity.

"Odmítl jsem akceptovat tlak na přijetí studentů na odvolání ‚z politických důvodů‘, kteří byli hluboko pod čarou, a ani nesložili přijímací zkoušku. Vadilo mi, když se z peněz daňových poplatníků platilo za doktorát získaný v zahraničí 75 tisíc korun, přičemž mezi první zkouškou složenou u kolegyně v kabinetě a ukončením studia uběhly plné dva měsíce."

Rektor Ignác Hoza Světlíkovy výpady odmítá komentovat s tím, že se jedná pouze o arogantní a ničím nepodložené útoky. "K arogantním útokům pana Světlíka se nechci vyjadřovat," vzkázal prostřednictvím kancléřky univerzity Andrey Kadlčíkové.

Ze školy Světlík odešel loni v červenci, kdy byl anonymním dopisem obviněn z plagiátorství. Podezření, které na něj anonymní udání vrhlo, se vzápětí potvrdilo. Podle znaleckého posudku Světlík opsal většinu své habilitační práce ze své dříve vypracované práce doktorské.

"S nadsázkou řečeno, na základě jedné práce získal dva tituly," říká rektor Hoza. Řada pasáží obou textů je shodná či velmi podobná, objevují se i stejné překlepy.

Světlík se však brání. Nikdy prý neopisoval, pouze zapomněl svou doktorskou práci uvést v seznamu použité literatury. "Existuje sedm posudků, které mi dávají za pravdu," podotkl Světlík, který i po skandálu stále učí na čtyřech vysokých školách v Bratislavě, Brně, Znojmě a Vídni.

Světlík tvrdí, že mu dala loni v září za pravdu i policie, podle které anonym spáchal trestný čin pomluvy. Na druhou stranu – policie nezkoumala postup při tvorbě práce. Pro závažné obvinění, že se na škole fixlovalo se studiem, zatím Světlík žádný důkaz nepředložil.

úplatek na zlínské univerzitě

Kauza Jaroslava Světlíka není jediným skandálem, kterému během devítileté historie čelila Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.

Pedagog Libor Nedorost, který od září 2008 působí jako odborný asistent na pobočce Fakulty technologické v Uherském Hradišti. Bývalý žalobce Nejvyššího státního zastupitelství přitom podle policie v lednu 2004 požadoval úplatek po studentu bratislavské univerzity. Policie to zjistila na základě telefonického odposlechu v souvislosti s vyšetřováním gangu podvodného soudce Jiřího Berky. Byl za to pravomocně odsouzen.

Poté, co na kauzu upozornila MF DNES, se Nedorost k záležitosti odmítl vyjádřit. Pouze vzkázal, že na svém pedagogickém působení na univerzitě nevidí nic špatného.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Sníh - děti - sáňky - volný čas - zábava
Jarní prázdniny 2018

Týdenní jarní prázdniny jsou na základních a středních školách v roce 2018 rozloženy v termínech od 5. února do 18. března. Přinášíme úplný přehled...  celý článek

Doprava u vjezdu nového dálničního úseku D11 přes Kukleny v Hradci Králové je...
D11 stáhla kamiony ze „silnice smrti“, na kraji Hradce je klid před bouří

Dopravní situace v Hradci Králové-Kuklenách u vjezdu na nový úsek dálnice D11 připomíná klid před bouří. Podle místních je jen otázkou krátkého času, kdy ulici...  celý článek

Předseda Nejvyššího soudu Pavel Šámal  (vlevo)  a ministr spravedlnosti Robert...
Pelikán chce změnit dosazování soudců. Ti tvrdí, že to omezí nezávislost

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán se pokouší dva měsíce před volbami změnit systém dosazování soudců. Způsob jejich přijímání je v Česku podle ministerstva...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.