Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sdružení nesouhlasí s výměnou mostů

  18:41aktualizováno  18:41
Praha - Nové železniční mosty nad Seifertovou ulicí hned tak nebudou. Jejich výstavbu zastavilo odvolání občanského sdružení Ateliér pro životní prostředí. Tři staré mosty byly odtud odstraněny o víkendu a vlaky, které tudy jezdí na hlavní nádraží, jsou odkloněny po trati přes Malešice a Vršovice nebo na jiná pražská nádraží. Lidem se tak cesta do centra prodlouží až o několik desítek minut. V současné době nelze podle tiskového mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského říci, zda stavba bude stát týdny nebo měsíce.

"Záleží na tom, jak se rychle Drážní úřad vypořádá s námitkami sdružení," tvrdí.

Desítky vlaků, které do metropole přijíždějí od Kolína a Lysé nad Labem, musí jet do centra oklikou. Cesta na hlavní nádraží se tak zhruba o dvacet minut prodlouží. Tyto spoje, převážně rychlíky a vlaky Eurocity, však oficiálně žádné zpoždění nemají.

Delší jízdní dobu jim pracovníci drah zapsali do jízdního řádu. Další vlaky končí na nádraží ve Vysočanech nebo zajíždějí do Holešovic. Výluka tak postihuje mnoho lidí, kteří se do centra dostávají obtížněji městskou dopravou.

"Staré mosty jsme již museli sundat, protože byly v havarijním stavu a mohly spadnout rovnou do Seifertovy ulice," zdůraznil mluvčí Šťáhlavský. Tomu rázně oponuje právní zástupce Ateliéru Petr Kužvart. "Havarijní stav je pro ně pouze záminkou. Oni pouze obešli stavební povolení, a chtějí si vynutit pokračování stavby."

Sdružení nejvíce vadí vyústění kolejí z nového mostu pod Vítkovem. "To by přímo navázalo na tunel pod kopcem a ten my nechceme, protože by se zlikvidoval jeden z mála zdejších parků," tvrdí Kužvart.

Nové přemostění Seifertovy potřebuje hlavní nádraží i z dalšího důvodu. Pracovníci Českých drah zde musí zřídit nové výhybky, které by měly umožnit bezpečnější jízdu vlaků. Ty nynější jsou v takovém stavu, že se přes ně dá jezdit pouze desetikilometrovou rychlostí. Ohrožují i bezpečnost železniční dopravy. "Ostré oblouky výměn asi zavinily vykolejení vagonu před dvěma lety," míní Šťáhlavský.

Severní část hlavního nádraží se podle něj musí zcela přestavět, jinak je další jeho rozvoj nemyslitelný. Nový most pomůže částečně i Praze. Šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek tvrdí, že bude vyšší asi o třicet centimetrů. Zároveň má být také širší a umožní rozšíření komunikace pod ním.

Původních sedm železničních mostů nad Seifertovou ulicí nahradí podle projektu Českých drah čtyři. Občanskému sdružení Ateliér se však demontáž mostů, která začala před deseti dny nelíbí. Nová stavba prý nebude zapadat do okolí a naruší životní prostředí na Žižkově. (20. listopadu 2001)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.