Saturn má podle vědců nejvíce měsíců

Mezinárodní tým astronomů objevil další čtyři měsíce Saturnu, počet těles kroužících kolem této planety tak stoupl na dvaadvacet. Oznámila to ve středu Cornellova universita v New Yorku. Nové měsíce byly objeveny díky jejich světlu a nacházely se nejméně 15 milionů kilometrů od Saturnu.

Saturn se tak dostal do čela planet sluneční soustavy v množství měsíců, dosud vedl Uran s 21 měsíci.

Tým amerických, francouzských a kanadských astronomů upřesnil, že velikost měsíců se odhaduje na 10 až 50 kilometrů. Zdůraznil, že šlo o předběžná pozorování a že vědci viděli i další vesmírná tělesa, která by také mohla být měsíci Saturnu.

Dcera oligarchy závodila v ulicích Charkova, zabila pět lidí
VIDEO: Dcera byznysmena závodila v ulicích Charkova, zabila pět lidí

Ukrajinou otřásla nehoda v Charkově, kde dvacetiletá řidička ve středu večer vjela luxusním terénním vozem do davu. Na místě zemřelo pět lidí, řidičce hrozí...  celý článek

Stíhač Vernon R. Richards ve stroji P-51D Mustang doprovází letku bombardérů...
Mustangy na modrém nebi. Britové vydali vzácné barevné fotky z války

Britské Imperiální válečné muzeum vydalo publikaci se vzácnými barevnými fotografiemi z druhé světové války. Většina snímků pořízených v té době byla přitom...  celý článek

Kamenné "brány" při pohledu ze shora. Zdroj: Google Maps
Družice odhalily kamenné struktury u Medíny, pro vědce jsou záhadou

Internetové mapy pomohly odhalit další pozůstatek z doby neolitu. Archeologové díky Google Earth objevili stovky záhadných kamenných staveb na lávových polích...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.