Propagační video strany UMP s názvem Francie se mění a můj region by měl také, ukazuje ekologický dům se solárními panely na střeše, smějící se děti nebo matku objímající své dítě.
Jeho účel je jediný. Ukázat, čeho Francie dosáhla od roku 2007, kdy Sarkozy usedl do Elysejského paláce a předvést, jak idylické je v zemi žít.
Francouzský televizní kanál Canal+ ale odhalil, že většina materiálů do klipu nakoupili jeho autoři v agentuře Getty Images a vznikly tisíce kilometrů od Francie ve Spojených státech.
Dům z Kalifornie a děti z Wisconsinu
Například rodinný dům leží v Escondidu v Kalifornii a autoři šotu se ani neobtěžovali zamaskovat americké poznávací značky auta, které stojí před ním.
Ani třída šťastných školáků není francouzská. Dětí pocházejí z Oshkoshu ve Wisconsinu. A matka s dítětem se neprochází po francouzské zahradě, ale po trávníku v kalifornské Cambrii.
Mluvčí UMP případ nechtěl komentovat. Ale není to poprvé, kdy strana sáhla po líbivých záběrech. Při kampani v roce 2007 například použila video, kde byly snímky z New Yorku a Kalifornie.