"Pokud se bavíme o sankcích, které hrozí, pak hovoříme o milionech. Větší problém je ale podle mého mínění fakt, že Česká televize přišla o reklamu, z níž měla výnosy v řádech stovek milionů korun," řekl iDNES.cz Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, jejímž prostřednictvím ČT prodává reklamu.
Hyžák je stejně jako vedení ČT přesvědčený, že na sankce nakonec nedojde a jednání dospějí k dohodě. "Vzhledem k tomu, že v desítkách případů už jsme se na náhradě za neodvysílanou reklamu na ČT1 a ČT24 dohodli, dovolím si tvrdit, že ČT nehrozí kvůli předčasnému ukončení reklamy žádný zásadní problém," míní Hyžák.
"S většinou partnerů se nám již podařilo domluvit, ale je tam ještě několik firem, které zatím na možnost dohody nepřistoupily, a proto s nimi stále jednáme," potvrzuje iDNES.cz mluvčí ČT Ladislav Šticha.
Neupřesnil ale, s kým se nyní ČT domlouvá a ani přesný počet nespokojených firem. Podle Hyžáka společnost Media Master zatím neuzavřela jednání ve dvou případech.
"Názor našeho právního oddělení je, že pro tuto záležitost by měl platit zásah vyšší moci. To znamená, že televize neměla možnost ovlivnit dodržení smluv. Tím pádem bychom postižitelní být neměli," míní Šticha.
Televize přišla o desítky milionů
Reklamu a teleshopping musela televize zastavit na ČT1 a ČT24 v říjnu. Upozornila ji na to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zatímco televize počítala, že o příjmy z reklamy přijde až během listopadu s koncem analogového vysílání, politici jí zkřížili plány. Parlament změnu odsouhlasil s okamžitou platností (více čtěte tady).
Televize se tak ocitla v situaci, kdy musela ihned zrušit již nasmlouvanou reklamu na další měsíc. Propad v příjmech tehdy již dříve vyčíslila na 88 milionů korun (více o propadu příjmu ČT z reklamy čtěte zde).
"Předpokládali jsme, že minimálně do 11. listopadu bude možné realizovat reklamu i na kanále ČT1 a ČT24. To, že skončila o čtyři týdny dřív, tak se bavíme o výpadku v řádech desítek milionů korun," dodal Hyžák.