Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sankce za rychlý konec reklamy mohou Českou televizi přijít na miliony

  9:59aktualizováno  9:59
Česká televize dokončuje jednání související s říjnovým nenadálým ukončením reklamy na ČT1 a ČT24. Firma, která je prostředníkem pro prodej reklamního času na veřejnoprávních kanálech, připustila, že sankce za neodvysílanou, ale předem nasmlouvanou reklamu mohou televizi přijít na miliony.

ČT1 a ČT24 nesmí od 14. října vysílat reklamu ani teleshopping. | foto: archiv

"Pokud se bavíme o sankcích, které hrozí, pak hovoříme o milionech. Větší problém je ale podle mého mínění fakt, že Česká televize přišla o reklamu, z níž měla výnosy v řádech stovek milionů korun," řekl iDNES.cz Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, jejímž prostřednictvím ČT prodává reklamu.

Hyžák je stejně jako vedení ČT přesvědčený, že na sankce nakonec nedojde a jednání dospějí k dohodě. "Vzhledem k tomu, že v desítkách případů už jsme se na náhradě za neodvysílanou reklamu na ČT1 a ČT24 dohodli, dovolím si tvrdit, že ČT nehrozí kvůli předčasnému ukončení reklamy žádný zásadní problém," míní Hyžák.

"S většinou partnerů se nám již podařilo domluvit, ale je tam ještě několik firem, které zatím na možnost dohody nepřistoupily, a proto s nimi stále jednáme," potvrzuje iDNES.cz mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Neupřesnil ale, s kým se nyní ČT domlouvá a ani přesný počet nespokojených firem. Podle Hyžáka společnost Media Master zatím neuzavřela jednání ve dvou případech.

"Názor našeho právního oddělení je, že pro tuto záležitost by měl platit zásah vyšší moci. To znamená, že televize neměla možnost ovlivnit dodržení smluv. Tím pádem bychom postižitelní být neměli," míní Šticha.

Televize přišla o desítky milionů

Reklamu a teleshopping musela televize zastavit na ČT1 a ČT24 v říjnu. Upozornila ji na to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zatímco televize počítala, že o příjmy z reklamy přijde až během listopadu s koncem analogového vysílání, politici jí zkřížili plány. Parlament změnu odsouhlasil s okamžitou platností (více čtěte tady).

Televize se tak ocitla v situaci, kdy musela ihned zrušit již nasmlouvanou reklamu na další měsíc. Propad v příjmech tehdy již dříve vyčíslila na 88 milionů korun (více o propadu příjmu ČT z reklamy čtěte zde).

"Předpokládali jsme, že minimálně do 11. listopadu bude možné realizovat reklamu i na kanále ČT1 a ČT24. To, že skončila o čtyři týdny dřív, tak se bavíme o výpadku v řádech desítek milionů korun," dodal Hyžák.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pavel Hrůza, unesený Čech z libyjského ropného vrtu Ghaní
Zpravodajci prověřují novou stopu v případu Čecha uneseného v Libyi

Čecha Pavla Hrůzu zajali džihádisté v Libyi před dvěma lety. Před tři čtvrtě rokem dostala společnost, pro kterou Hrůza pracoval jako manažer cateringu,...  celý článek

MUDr. Martin Anders (9.8.2017)
Čekárny psychiatrů praskají ve švech. Obor je podfinancovaný, říká odborník

Čekárny psychiatrů praskají ve švech a pacientů dál přibývá. Nových specialistů se přitom i kvůli podfinancování oboru nedostává. Pomoci by mohla centra...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.