Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sankce za rychlý konec reklamy mohou Českou televizi přijít na miliony

  9:59aktualizováno  9:59
Česká televize dokončuje jednání související s říjnovým nenadálým ukončením reklamy na ČT1 a ČT24. Firma, která je prostředníkem pro prodej reklamního času na veřejnoprávních kanálech, připustila, že sankce za neodvysílanou, ale předem nasmlouvanou reklamu mohou televizi přijít na miliony.

ČT1 a ČT24 nesmí od 14. října vysílat reklamu ani teleshopping. | foto: archiv

"Pokud se bavíme o sankcích, které hrozí, pak hovoříme o milionech. Větší problém je ale podle mého mínění fakt, že Česká televize přišla o reklamu, z níž měla výnosy v řádech stovek milionů korun," řekl iDNES.cz Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, jejímž prostřednictvím ČT prodává reklamu.

Hyžák je stejně jako vedení ČT přesvědčený, že na sankce nakonec nedojde a jednání dospějí k dohodě. "Vzhledem k tomu, že v desítkách případů už jsme se na náhradě za neodvysílanou reklamu na ČT1 a ČT24 dohodli, dovolím si tvrdit, že ČT nehrozí kvůli předčasnému ukončení reklamy žádný zásadní problém," míní Hyžák.

"S většinou partnerů se nám již podařilo domluvit, ale je tam ještě několik firem, které zatím na možnost dohody nepřistoupily, a proto s nimi stále jednáme," potvrzuje iDNES.cz mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Neupřesnil ale, s kým se nyní ČT domlouvá a ani přesný počet nespokojených firem. Podle Hyžáka společnost Media Master zatím neuzavřela jednání ve dvou případech.

"Názor našeho právního oddělení je, že pro tuto záležitost by měl platit zásah vyšší moci. To znamená, že televize neměla možnost ovlivnit dodržení smluv. Tím pádem bychom postižitelní být neměli," míní Šticha.

Televize přišla o desítky milionů

Reklamu a teleshopping musela televize zastavit na ČT1 a ČT24 v říjnu. Upozornila ji na to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zatímco televize počítala, že o příjmy z reklamy přijde až během listopadu s koncem analogového vysílání, politici jí zkřížili plány. Parlament změnu odsouhlasil s okamžitou platností (více čtěte tady).

Televize se tak ocitla v situaci, kdy musela ihned zrušit již nasmlouvanou reklamu na další měsíc. Propad v příjmech tehdy již dříve vyčíslila na 88 milionů korun (více o propadu příjmu ČT z reklamy čtěte zde).

"Předpokládali jsme, že minimálně do 11. listopadu bude možné realizovat reklamu i na kanále ČT1 a ČT24. To, že skončila o čtyři týdny dřív, tak se bavíme o výpadku v řádech desítek milionů korun," dodal Hyžák.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lubomír Zaorálek a Andrej Babiš při volební superdebatě iDNES.cz a MF DNES v...
Babiš pomocí státu ničil oponenty, tvrdí Zaorálek. Výmysl, opáčil šéf ANO

Podle volebního lídra ČSSD Lubomíra Zaorálka jsou v Česku pomocí zajišťovacích příkazů likvidovány firmy, které jsou konkurencí pro podnikatelské aktivity...  celý článek

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Inzerce TOP 09 na titulní straně pražského deníku Metro (17. října 2017)
TOP 09 varuje v závěru kampaně fiktivními zprávami o Klausovi i Babišovi

Přesvědčit voliče ještě na poslední chvíli fiktivními zprávami o soupeřích se rozhodla opoziční TOP 09. A tak si v Praze čtenáři deníku Metro mohli v úterý na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.