Informace bulvárního deníku potvrdil Spolkový úřad pro zjišťování příčin leteckých nehod. Na palubě letounu, který přistával během orkánu Emma v Hamburku, letělo 131 cestujících. První pokus o přistání málem skončil katastrofou, letoun dokonce škrtl křídlem o zem. - na video z přistávacího manévru se podívejte zde
Stroj zachránilo to, že ho pilot znovu zvedl do vzduchu. Druhý pokus o přistání na jiné ranveji už se povedl.
Devětatřicetiletý pilot Oliver A. byl po přistání veleben jako hrdina. "Byl to velmi náročný přílet. Ale díky novému vzletu jsme byli pány situace," popisoval podle Bildu pilot, když už bylo po všem.
Bild teď ale uvedl, že v osudných chvílích řídila letadlo 24letá druhá pilotka Maxi J. Zkušený pilot, který u aerolinií Lufthansa létá už sedmnáct let, z toho šest let jako kapitán, zachraňoval až krizovou situaci. Proč pilot během orkánu svěřil řízení méně zkušené kolegyni, zůstává nejasné.
Podle expertů ale žádnou chybu neudělal. Je naprosto běžné, že se kapitán a druhý pilot v řízení letadla střídají tak, že jeden z nich řídí na zpáteční cestě. Druzí piloti tak sbírají zkušenosti a sami si určují, kterou cestu poletí oni a kterou kapitán.
Pilot, který zrovna neřídí, se věnuje rádiovému provozu. Kapitáni i druzí piloti navíc procházejí stejným výcvikem, druzí piloti musejí ovládat všechny manévry. "Celý přílet byl týmovou kooperací pod vedením pilota (kapitána)," uvedl k zjištění Bildu mluvčí Lufthansy.
Existuje údajně jen jedna výjimka, kdy nemůže letoun řídit druhý pilot, a to situace, kdy je špatná viditelnost. "V takovém případě musí řídit vždy kapitán," cituje Bild Markuse Kirschnecka z odborového svazu pilotů Cockpit. Pro situaci, kdy řádí silný vítr, tedy takové pravidlo neexistuje.