"To jednoznačně vypadá na závadu na komunikaci," komentuje změnu značení Jan Matoušek ze severočeské dopravní policie.
D8 u ŘehlovicKrátký úsek dálnice D8 mezi Řehlovicemi a Trmicemi nyní funguje především jako nejrychlejší spojnice mezi Ústím nad Labem a Teplicemi. U Řehlovic zatím dálnice v prudké zatáčce plynule navazuje na dálniční přivaděč od Teplic vedený jako silnice pro motorová vozidla. Právě v této zatáčce se na dálnici v přímém směru napojí poslední nedostavěný úsek přes České středohoří a na Teplice budou řidiči pokračovat po nových sjezdech. |
Dálnice nyní kvůli poslednímu nedostavěnému úseku začíná v zatáčce u Řehlovic, kde se na ni zatím plynule napojuje přivaděč od Teplic vedený jako silnice pro motorová vozidla.
"Od 6. května do 31. října zde probíhá úplná uzavírka pravého jízdního pásu dálnice D8 od 64. kilometru po 65. kilometr a levého jízdního pásu rychlostní silnice R 63 od 6,4 kilometru po 6,9 kilometru. Důvodem uzavírky je výstavba mimoúrovňové křižovatky," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová
Dosud řidiči celou trasu kromě 1,7 kilometru dlouhého úseku kolem řehlovické zatáčky mohli projíždět stotřicetikilometrovou rychlostí. Přeškrtnutá značka to však změnila.
"Teoreticky to teď znamená, že jde o běžnou silnici, po níž by se mohlo jet nanejvýš devadesátkou," uvažuje Matoušek.
Na dálnici se neměří, uklidňuje policista
A nejen to. Řidiči by tudy nyní mohli jezdit i bez dálniční známky. Ovšem pouze ve směru od Teplic, protože v opačném směru je dálnice značená.
Matoušek ale ujišťuje, že řidiči se pokuty za překročení rychlosti obávat nemusejí.
"Policisté neměří v těle dálnice, ale jen na místech, kde je omezená rychlost. Třeba v zatáčce u Řehlovic, kde je šedesátka," říká Matoušek.