Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlodráha nemá podporu radnice

  10:29aktualizováno  10:29
Praha - Magistrátem preferovanou rychlodráhu nechtějí obyvatelé ani volení zástupci Prahy 6. Metro považují za ekologičtější variantu. Starosta Prahy 6 Pavel Bém (ODS) nehodlá podporovat rychlodráhu ani v případě, že by byl po podzimních komunálních volbách zvolen primátorem. "Rozhodně ne v plánované trase, která by končila na Masarykově nádraží," řekl Bém. Podle něj je třeba preferovat trasu metra k starému ruzyňskému letišti.

"Připouštím však, že by u něj mohla být dopravní stanice, do které by ústila železniční trať od Kladna a podzemní dráha. Je mi však jasné, že metro nemůže v budoucnu kumulovat dopravu lidí do naší městské části a současně na ruzyňské letiště. Také si uvědomuji, že jako pražský primátor se nemůžu dívat na problémy jenom pohledem Prahy 6," prohlásil starosta.

Obyvatelé "šestky" se podpisují pod peticí, kterou připravil nezávislý senátor Václav Fischer. V ní požadují, aby se jedna z tras metra prodloužila až na ruzyňské letiště. Fišer je přesvědčen, že metro je ekologičtější než chystaná rychlodráha, která by příliš zatížila životní prostředí ve Stromovce, Bubenči, Dejvicích a na Ořechovce.

Snahu senátora Fišera podporuje v zápase proti rychlodráze i jeho kolega z horní parlamentní komory Jan Ruml (US).

Rychlodráhu již dříve odmítlo zastupitelstvo Prahy 6, které chce urychlenou výstavbu metra z nynější konečné stanice trasy A Dejvická k ruzyňskému letišti. "My souhlas k rychlodráze přes naše území nedáme. Na pravém břehu Vltavy jsou tři trasy metra, ale na levém je vlastně pouze béčko, které končí na Zličíně," řekl radní Prahy 6 Jan Winkler.

Proti stavbě speciální železniční tratě na ruzyňské letiště protestuje i občanské sdružení Chceme metro, nechceme rychlodráhu, které sehnalo pod svoji petici asi dvanáct tisíc podpisů.

Magistrát však preferuje rychlodráhu. Podle náměstka primátora Martina Hejla dokazuje studie Metroprojektu, že metro by bylo asi dvakrát dražší, stálo by zhruba šestadvacet miliard korun. "Prodloužení metra trasy A z Dejvické připadá do úvahy nejdříve až po roce 2010, přednost má výstavba prvního úseku trasy D z Náměstí Míru do Nových Dvorů," řekl Hejl.

Rychlodráhu chce postavit společnost PRaK, která sdružuje kromě hlavního města a Kladna také správu letišť a České dráhy.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Senioři i děti zaplatí ročně méně za léky. Senát na to Ludvíkovi kývl

Starším lidem a rodinám s malými dětmi se finančně uleví. Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík v Senátu obhájil návrh zákona, který lidem nad 65 let a dětem...  celý článek

Zřejmě nejkontrolovanější projekt. Multifunkční kongresový areál dostal v roce...
Babišovi blízcí si akcie Čapího hnízda účelově přeprodávali, píše policie

Rodinní příslušníci Andreje Babiše (ANO) si přeprodávali akcie Čapího hnízda, aby znepřehlednili vlastnickou strukturu firmy. Podle Českého rozhlasu to policie...  celý článek

Vlna dosahuje až téměř na úroveň sousedního chodníku.
Místo roviny je vlna, za miliony opravená silnice vydržela jen pár týdnů

Po necelém měsíci provozu se na opravené silnici mezi Vysokým Mýtem a Chrudimí v obci Stradouň vytvořila nebezpečná vyjetá vlna. Za rekonstrukci celkem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.