Projektová dokumentace na první část etapy rychlodráhy, která propojí ruzyňské letiště s centrem Prahy, má být hotova příští rok v září. "Zároveň vyjednáváme a sháníme peníze pro část, která povede z letiště do Kladna, aby byla projektová dokumentace kompletní," řekl předseda představenstva PRaKu Ladislav Bína.
Pokud se podaří peníze sehnat a nevznikne nečekané zdržení, mohla by podle Bínových odhadů projet první souprava vlaků trasou z letiště na Masarykovo nádraží v roce 2005. Nedlouho poté by měla rychlodráha spojit Prahu i s Kladnem.
Proti vzniku rychlodráhy protestuje občanské sdružení Chceme metro, ne rychlodráhu a i radnice šesté městské části hodlá projekt rychlodráhy podpořit pouze tehdy, když bude mít tato rychlodráha zastávky i na území Prahy 6. Starosta této městské části Petr Bém uvedl, že by i on raději viděl v Dejvicích metro, ale podle něj může dejvická radnice podporovat rychlodráhu v okamžiku, kdy bude mít více zastávek a bude pro obyvatele města cenově dostupná.
I středočeský hejtman Petr Bendl konstatoval, že rychlodráha nemůže fungovat na úkor obyvatel části Prahy. "Proto jsme se shodli, že stanice Dejvická bude zahloubena a trať elektrifikována. Je pravda, že tato varianta stavbu rychlodráhy prodraží, ale soupravy na dieselový pohon na rychlodráze jezdit nebudou," řekl Bendl, který je přesvědčen, že fungující rychlodráha dokáže Praze 6 ulehčit, neboť vyřeší současný kolapsový stav na Evropské třídě.
Středočeský hejtman navíc usiluje o to, aby se projekt rychlodráhy nedělil na dvě části, ale posuzoval se komplexně. Netají se totiž obavou, že v momentě, až bude vyřešena přeprava mezi letištěm a centrem Prahy, nebudou na pokračování výstavby rychlodráhy do Kladna peníze. "Tomu chci zabránit. Fakt, že rychlodráha pomůže vyřešit dopravu obyvatel Kladna do Prahy, může projektu pomoci získat peníze ze strukturálních fondů. Kladensko je totiž jediný strukturálně postižený region ve středních Čechách, a tak pokud bude řešit místní problém, může na tom Praha vydělat," tvrdí Bendl.