Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řvoucí reklamu začnou řešit politici. I nám vadí, vzkazují

  6:51aktualizováno  6:51
Radě pro rozhlasové a televizní vysílání došla trpělivost s desítkami stížností na hlasitost reklamy v televizi. Tvrdí ale, že je bezzubá, požádala proto politiky, aby iniciovali změnu zákona. A ti se o to chtějí pokusit. I jim samotným hlučná reklama vadí.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

Jen za letošní rok se na stole rady nakupily desítky stížností. "Chodily vždycky, ale poslední dobou jich přibývá. Jen v pátek přišly tři," řekla iDNES.cz předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová.

Rada stížnosti projedná, je to ale zatím vše, co může dělat. Hlasité reklamy totiž neporušují zákon. Vlastně ho ani ale nedodržují. Řvoucí reklamy totiž české zákony vůbec neřeší. "Je to fenomén, který není rada kompetentní řešit, jelikož to stávající právo neumožňuje," dodala Kalistová.

Radní proto napsali poslancům z volebního výboru, do jehož kompetence média spadají. V dopise je vyzvali, aby iniciovali změnu zákona. "Sdělení rady jsme dostali minulý týden a samozřejmě se jím budeme v dohledné době zabývat," řekl iDNES.cz předseda výboru, poslanec Václav Mencl z ODS.

Rada si nechá vypracovat právní stanoviska. "Analýza by nám měla říci, zda je to legislativně řešitelné a případně jakým způsobem," přibližuje Mencl.

Ani politici nejsou z rozdílných hladin hlasitosti televizních pořadů a reklam nadšeni. "Mám osobní ohlasy od těch, kteří sledují televizi, že je reklama rozčiluje. Ani mně se nelíbí," dodal Mencl.

Šestačtyřicetiletého Petra Krajču z Napajedel hlasitá reklama naštvala natolik, že proti ní inicioval petici. "Vyslovte se proti mediálnímu znečištění Vašeho životního prostoru. Vašeho bytu! Jste doma! Mějte klid!" stojí v úvodu výzvy a následuje návod pro politiky, jak změnu provést.

"Díváte se na film a do toho najednou zařve reklama, která je hlasitostí úplně někde jinde. Člověk hned musí sahat po ovladači, ztlumit zvuk a za chvíli ho zase zesilovat," vysvětlil Krajča, proč ho hlasité televizní reklamy štvou.

I on psal na vysílací radu. Stejně jako dalším mu radní sdělili, že situaci by vyřešila jen změna zákona. Teď věří, že k ní přispěje i tím, že politikům v budoucnu předá podpisové archy. Nyní na nich je 820 jmen.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prezident Miloš Zeman a jeho žena Ivana volili v Praze na Lužinách v ZŠ...
„Volil jsem Čecha,“ řekl Zeman. Šanci dá tomu, kdo dostane nejvíc hlasů

Prezident Miloš Zeman volil v pátek v podvečer spolu se svou ženou Ivanou v Praze na Lužinách. "Volil jsem Čecha," řekl prezident poté, co odvolil. Možná i...  celý článek

Volební superdebata iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu InterContinental. (10....
ANALÝZA: Kudy se Česko může vydat, až rozhodnou voliči

Už teď je pravděpodobné, že změť různých názorů zaznívajících z Poslanecké sněmovny bude po volbách ještě o něco pestřejší než dosud a že ve Sněmovně může být...  celý článek

Jihlava
100 POHLEDŮ: Baráčky v Jihlavě jak lepidlem k sobě přilepené

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.