Nepříznivé meteorologické podmínky na letišti trvaly už od čtyř hodin ráno.
Nejvíce na mlhu doplatili cestující ČSA. Podle mluvčí firmy Daniely Hupákové musely České aerolinie odklonit nejméně dvanáct linek směřujících do Prahy a stejný počet odletů z Ruzyně.
Odkláněná letadla místo Prahy přistávala v Brně, Drážďanech, Frankfurtu, Varšavě a ve Vídni. Mlha podobně narušila provoz na Ruzyni už 7. dubna. - o omezení provozu čtěte zde
Situaci komplikuje fakt, že na pražském letišti je od 2. dubna kvůli pravidelné jarní údržbě uzavřena hlavní vzletová a přistávací dráha.
"Naše letadla jsou plně vybavena pro provoz za snížené dohlednosti. Pro podobné podmínky musí být však vybavena i příslušná dráha letiště. V současné době je uzavřena jediná dráha Letiště Praha, která umožňuje přistání a vzlet za snížené dohlednosti. Tato plánovaná uzavírka trvá již zhruba tři týdny," poznamenala Hupáková.
Jarní údržba se provádí každoročně před hlavní letní provozní sezonou a stejně jako na silnicích se opravují nově vzniklé trhliny, zvětralý povrch, spáry mezi panely a obnovuje se vodorovné značení. Ranveje zatěžují otřesy při startech a přistáních. V zimě je navíc poškozují výrazné změny teplot a používání kapalin na odmrazování letadel.
Výluky by měly skončit po dokončení nové ranveje, která má vést ve stejném směru jako nynější hlavní dráha. Termín jejího zprovoznění se ale kvůli jednání o pozemcích na letišti neustále oddaluje.
Nyní se hovoří o letech 2012 až 2013. Letiště novou dráhu potřebuje, protože kapacita té nynější přestává stačit.