Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruští hackeři napadli web Bílého domu a ukradli Obamův denní rozvrh

  6:45aktualizováno  6:45
Ruští hackeři napadli stránky Bílého domu a dostali se k neveřejným informacím o programu prezidenta Baracka Obamy. Uvedla to televizní stanice CNN s odvoláním na nejmenované americké představitele. Bílý dům v reakci uvedl, že při útoku, k němuž došlo loni, nebyla ukradena žádná tajná data.

Americký prezident Barack Obama během proslovu v Bílém domě ke zveřejnění videa s vraždou amerického novináře (20. srpna 2014) | foto: Reuters

Podle CNN dosavadní vyšetřování kybernetického útoku vedlo k závěru, že se odehrál ve dvou krocích. Hackeři se nejprve dostali na servery ministerstva zahraničí, kde ovládli e-mailovou schránku, jejímž prostřednictvím pak pomocí takzvaného phishingu pronikli na stránky Bílého domu. Zde pak údajně získali některé neveřejné informace týkající se například Obamova denního rozvrhu.

Prezidentův bezpečnostní poradce Ben Rhodes televizi řekl, že hackeři se nedostali k informacím vedeným jako tajné. Mluvčí Bílého domu Mark Stroh uvedl, že CNN přinesla zprávu o útoku z loňského roku a nemůže potvrdit, zda za ním skutečně stáli Rusové.

Phishing je velmi rozšířená podvodná technika získávání citlivých informací pomocí rozesílání e-mailů, v nichž je uživatel vyzván k zadání osobních údajů na stránky věrně simulující podobu známých existujících stránek.

Šéf amerických tajných služeb James Clapper podle CNN v lednu řekl, že se americké federální úřady stávají terči podobných útoků ze zahraničí překvapivě často a měly by své zaměstnance na hackerské praktiky typu phishingu vyškolit. „Číňani a další se tolikrát nabourali do našich systémů a stačilo jim k tomu, že předstírali, že jsou někdo jiný, požádali o přístup a dostali ho,“ prohlásil Clapper.

Autor:


Témata: CNN, hacker, Program CNN


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.