Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský WikiLeaks ukázal fotky carského paláce, který se možná staví pro Putina

  12:25aktualizováno  12:25
Na ruské webové stránce RuLeaks.net se objevily fotografie z honosného sídla, které si na břehu Černého moře údajně staví ruský premiér Vladimir Putin. Stavbu paláce v italském stylu za miliardu dolarů zřejmě financují ruští podnikatelé.

Palác na pobřeží Černého moře je postavený ve stylu italských zámků z 18. století | foto: RuLeaks.net

Opulentní rezidence je stále ještě ve výstavbě, ale už teď je dobře vidět i ze satelitních snímků. V luxusně vybaveném panství nechybí obří park, kasino, čajovny, divadlo nebo přistávací plocha pro tři vrtulníky.

Obchodník Sergej Kolesnikov prozradil na konci minulého roku na stránkách amerického listu The Washington Post i jméno tajemného majitele carského paláce 21. století. Není jím prý nikdo jiný, než současný ruský premiér Vladimir Putin.

Na nádvoří sídla se mohou promenovat stovky hostů

Na nádvoří sídla se mohou promenovat stovky hostů

Velkolepý je už přijezd k zámku, který obklopuje obří park

Velkolepý je už příjezd k zámku, který obklopuje obří park

Kolesnikov, který pracoval pro společnost, jež investovala Putinovy peníze, tvrdí, že se panství začalo stavět v roce 2005 a do října loňského roku spolklo více než miliardu dolarů. Zajímavý je i původ prostředků na jeho stavbu.

Peníze na stavbu pocházejí ze zločinu

Podle Kolesnikova pocházejí z korupce, úplatků a krádeží, které zosnovali ruští podnikatelé loajální ke Kremlu. Jiné zdroje ale uvádějí, že je stavba financována z "dobrovolných darů" oligarchů, kteří původně měli sponzorovat vybavení petrohradských nemocnic.

Interiéry jsou vybavené luxusním nábytkem

Interiéry jsou vybavené luxusním nábytkem

Dělníci se fotografují uvnitř sídla

Dělníci se fotografují uvnitř sídla

RULEAKS.NET

Stránku RuLeaks.net založila Pirátská strana 14. ledna a vyzvala lidi, aby posílali důkazy o korupci a zločinech. Server je prý z bezpečnostních důvodů umístěný mimo Rusko, doména je zaregistrovaná v jiné zemi a všechny informace, které se na server odešlou, se prý okamžitě kopírují na speciální stránky na sociálních sítích.

Putinův mluvčí zprávu odmítl s tím, že stavba nemá s ruským premiérem nic společného. Některé ruské zdroje zároveň tvrdí, že palác má sloužit pro VIP hosty, kteří v roce 2014 zavítají na olympiádu do Soči.

V úterý se na webu RuLeaks.net, který založila ruská Pirátská strana a má být obdobou WikiLeaks, poprvé objevily snímky tajemného sídla. Budovu ukazují zvenčí a dávají nahlédnout i do luxusních interiérů. (na další fotografie se podívejte zde)

Jen pár hodin po zveřejnění fotografií stránku napadli hackeři. Použili útok označovaný jako DDoS, což znamená, že servery zahltili obrovským množstvím požadavků. Stránka se na pár hodin zhroutila, ale ve středu odpoledne už byla opět v provozu.

Nový palác se prý nachází nedaleko Soči na břehu Černého moře

Nový palác se prý nachází nedaleko Soči na břehu Černého moře

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Desítky vozidel se za sebou nahromadilo po záplavách na Krymu
VIDEO: Auta se po záplavách na Krymu naskládala za sebou jako domino

Páteční prudké deště způsobily na poloostrově Krym záplavy. Jedním z následků velké vody a bahna bylo i odvlečení asi padesátky aut, která se následně za sebou...  celý článek

Prezident Zimbabwe Robert Mugabe se svojí ženou Grace na mítinku mladých...
Mugabeho žena zmlátila v JAR modelku kabelem, dostala imunitu

Vznětlivá povaha Grace Mugabeové vážně poznamenala vztahy Zimbabwe a Jihoafrické republiky. Žena zimbabwského prezidenta minulý víkend napadla v JAR ženu, čímž...  celý článek

Zatmění Slunce tak, jak bylo vidět z indonéského souostroví Moluky (9. března...
Američané uvidí úplné zatmění Slunce. Nad kontinent se vrací po 99 letech

Spojené státy americké v pondělí „přijdou“ o Slunce. Stín úplného zatmění sem vstoupí ze západu v 19:16 středoevropského času a poputuje přes čtrnáct států....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.