„... v současném Rusku působí firmy, které svého času aktivně pracovaly pro Třetí říši, vyráběly otravné látky, zbraně a letadla. Korporace, které vydělaly peníze na krvi našich spoluobčanů..., o tom přinejmenším musí informovat zákazníky,“ vysvětlil Žuravljov novinářům.
Navrhuje proto do zákona o reklamě vložit nový článek vyžadující, aby reklama výrobků zahraničních společností, které mívaly podnikatelské kontakty s německými nacisty či italskými fašisty, obsahovala upozornění na tuto skutečnost a připomínku, že šlo o zločinecké organizace.
Upozornění by v rozhlasové reklamě mělo být podle něj nejméně třívteřinové, v televizi pětivteřinové a v jiném typu reklamy by pak mělo zabírat nejméně desetinu plochy.
Kromě koncernu Daimler, vyrábějícího vozy značky Mercedes-Benz, se poslanec zmínil také o automobilce BMW, jejíž motory za války poháněly německé letouny, nebo o koncernu Siemens, kterému má za zlé i spolupráci s německou tajnou službou BND. Upozornil zároveň na aerolinky Lufthansa, obchodní řetězec Metro Cash & Carry a gigant Coca-Cola.
Opancéřovaným mercedesem jezdí i ruský prezident. A komentátoři ruských médií se ptají, zda se k této aktivitě připojí i poslancova manželka a vzdá se svého vozu značky BMW.
Žuravljov byl do parlamentu zvolen za vládní stranu Jednotné Rusko, současně vede i nacionalistické uskupení Vlast. Upozornil na sebe, když si předloni přímo v prostorách Dumy vyřizoval ručně spor s dalším prominentním vládním poslancem Adamem Delimchanovem (více čtěte zde).
V témže roce Žuravljov předložil návrh zákona, který by homosexuály zbavil rodičovských práv.