Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ruskova strana proměnila kampaň v show

aktualizováno 
Jako velkou estrádu si šéf slovenské strany Aliance nového občana (ANO) a mediální magnát Pavol Rusko představuje předvolební kampaň. Mediální hvězdy, diskotéky, karaoke a soutěž pro novomanžele mají straně získat další voliče.

Bývalý šéf komerční televize Markíza zapojil do své kampaně oblíbené osobnosti televize. Moderátoři Markízy Jožo Pročko, Vilo Rozboril, Jana Hospodárová či Miška Marienková, jména pro obyvatele Česka neznámá, objíždějí stranickým volebním autobusem Slovensko a baví potenciální voliče. Spolu s vedením strany nazpívali také předvolební píseň "Ano či Áno".

"Sami se svobodně rozhodli, že podpoří stranu, jejíž politika je jim blízká," prohlásil Pavol Rusko. Ten už sice není šéfem televize, stále je však jejím spoluvlastníkem a na provoz televize má nemalý vliv. Vedoucí vydání ve zpravodajství je například jeho manželka Viera.

Ruskovu alianci, která se označuje za pravicově liberální a podporuje vstup Slovenska do Evropské unie a NATO, by podle předvolebních průzkumů volilo přes osm procent dotázaných. "Baviči" jsou externí zaměstnanci televize a nepracují ve zpravodajství, snaží se Rusko rozptýlit jakékoliv pochybnosti o novinářské etice.

ANO také slibuje novomanželům dovolenou
"Zábavnou" kampaň mají oživit také diskotéky a karaoke. A po zábavě přichází trocha práce - nastupují politici s programem strany. Ani oni však nejsou žádní suchaři. Na kandidátce strany totiž figurují bývalí redaktoři publicistických pořadů televize Markíza - Lubomír Lintner a Eva Černá.

Na své si mohou přijít i novomanželé, kteří uzavřeli sňatek v období od 15. června do 15. září. Stačí jen, aby poslali na adresu strany svatební oznámení a zajímavou fotografii. O výherci dovolené se bude losovat.

Strana se tímto stylem kampaně snaží oslovit mladé lidi, kteří půjdou letos volit poprvé nebo podruhé. "Zaměření strany na tuto skupinu je jasné. Aliance se také snaží oslovit nerozhodnuté voliče," říká slovenský politolog Jozef Majchrak z Institutu pro veřejné otázky. Jak bude strana s touto strategií úspěšná, si odhadnout netroufá.

Strana zabodovala také s billboardy. "Stále tě tahají za nos? Udělej s tím krátký proces! Řekni nahlas svoje ANO," hlásá billboard aliance znázorňující mladého chlapce, kterého někdo drží za nos. "Stále ta stejná písnička? Změň kapelu! Řekni nahlas svoje ANO," říká další billboard.

Strana má i své noviny jmenují se Hlavu vzhůru
Součástí kampaně jsou i stranické noviny s názvem Hlavu vzhůru, které se ocitly v devíti stech tisících schránkách po celém Slovensku. Známé tváře se do stranických barev nehalí poprvé. Jožo Pročko a Miška Marienková podporovali před čtyřmi lety Stranu občanského porozumění, jejímž předsedou byl současný slovenský prezident Rudolf Schuster. Ten se podle analytiků dostal na politické výsluní právě díky podpoře Markízy.

Komentátoři Ruskovi už dříve vyčítali, že televizi zneužívá jako hlásnou troubu Aliance nového občana. Zpravodajství se sice nesnaží manipulovat realitou, ale politici dosud mimoparlamentní strany dostávají v televizi mnohem více prostoru než jejich kolegové.

Někdy to dokonce budí dojem, že jedině aliance má ten správný klíč k řešení slovenských problémů. "Tato vazba je v televizi cítit. A to především, pokud se jedná o komentování dění na Slovensku," říká Majchrak.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Robert Fico
Stáváme se proevropským ostrovem v regionu, reagoval Fico na české volby

Slovensko se stává proevropským ostrovem v rámci regionu střední Evropy, reagoval v pondělí slovenský premiér Robert Fico v reakci na výsledky parlamentních...  celý článek

Irácké jednotky obsadily Kirkúk na severu země (16. října 2017)
Roztrpčení Kurdové se hádají kvůli ztrátě Kirkúku, rozklížil je Írán

Poté, co si iráčtí Kurdové v září zvolili nezávislost, odmítl výsledky referenda nejen Irák, ale i Turecko či Írán. Ten přitom sehrál důležitou roli i v...  celý článek

Americký bombardér B-52 během nízkého průletu nad dráhou mošnovského letiště
Americké bombardéry mají mít stálou pohotovost jako za studené války

Americké letectvo se kvůli napětí se Severní Koreou chystá na možnost, že strategické bombardéry B-52 budou stejně jako v dobách studené války v neustálé...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.